صنایع دستی

جنگل های ارسباران در راستا جهانی شدن

فرزین حق پرست در جمع خبرنگاران سفر و بازدید یک ماه پیش معاون میراث فرهنگی سازمان از جنگل های ارسباران را یاد آور شد و اضافه کرد: پرونده منطقه حفاظت شده ارسباران پس از یک سال پیگیری کارشناسان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان...

27 فروردین 1401

5000 میلیارد ریال تسهیلات در بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی پرداخت می شود

خبرگزاری خبرنگاران- در آستانه آغاز دوازدهمین سال فعالیت بانک گردشگری، با امضای قراردادی بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مجموع 5000 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت میراث فرهنگی پرداخت می شود.

28 بهمن 1400

آغاز مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی سه روستای کرمان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی روستاهای باب زنگی راین، قاسم آباد رفسنجان و بهرامجرد بردسیر خبر داد.

5 مرداد 1400

انجام عملیات کاوش در محوطه قبرستان قدیمی شهر فامنین

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، انجام عملیات کاوش در محوطه قبرستان قدیمی شهر فامنین صورت می گیرد.

11 تیر 1400

تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث فرهنگی اطلاع داد.

21 خرداد 1400

تبدیل مدرسه دارالفنون می تواند به هنرستان هنرهای سنتی

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی در نشست گفت وگوی هفته در محل وزارت آموزش و پرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر این دستگاه برگزار گشت، گفت: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته به منظور صیانت هرچه بهتر از آثار و ابنیه فرهنگی تاریخی به آن ورود پیدا کردیم،...

13 فروردین 1400

کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

به رغم نگرانی ها و اعلام خطر درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری می گوید: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران مجوز ستاد ملی کرونا را گرفته و قرار است از 5 تا 8 اسفندماه برگزار شود.

22 اسفند 1399

خبرنگاران ایجاد پایانه تخصصی برای توسعه صادرات فرش دستباف

تهران- خبرنگاران- رییس مرکز ملی فرش ایران از برنامه ریزی برای ایجاد پایانه تخصصی صادراتی و همچنین مرکز ملی فرش در بعضی کشورها، برای توسعه صادرات هنر و صنعت فرش دستباف ایرانی اطلاع داد.

3 آبان 1399

1200 تخت به تعداد تخت های اقامتی آذربایجان غربی افزوده می گردد

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: با تکمیل 30 طرح در حال احداث، 1200 تخت به تعداد تخت های اقامتی استان افزوده می گردد.

8 مهر 1399

یک اقامتگاه بوم گردی در پاسارگاد به بهره برداری رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از صدور پروانه بهره برداری صد و چهل و یکمین اقامتگاه بوم گردی واقع در پاسارگاد خبر داد.

27 شهریور 1399

مطالعه طرح گردشگری سد پیله سحران اردبیل آغاز می شود

استاندار اردبیل گفت: مطالعه و طراحی گردشگری سد پیله سحران به زودی آغاز می شود که اقدامات و برنامه ریزی های لازم در این زمینه اجرا شده و انتظار می رود این منطقه به یکی از قطب های گردشگری استان مبدل شود.

18 شهریور 1399

بازرسی از 900 واحد صنفی، تولیدی و صنعتی استان در دوران کرونا

خبرنگاران/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بازرسی از اصناف در دوران کرونا لازم است و از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، حدود 900 هزار واحد صنفی، تولیدی و صنعتی استان بازرسی شده است.

1 شهریور 1399

خبرنگاران بیش از 100 هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی بیمه اجتماعی شده اند

ارومیه- خبرنگاران- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: 103 هزار و 36 خانوار روستایی و عشایری در استان تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار گرفته اند.

10 مرداد 1399

ثبت 5 درخواست ایجاد تأسیسات گردشگری در سمنان طی یک ماه

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع سمنان گفت: پنج درخواست ایجاد تأسیسات گردشگری در فروردین ماه 99 ثبت شد.

19 تیر 1399

فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم در آستارا

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم توسط 600 هنرمند گلیم باف این شهرستان اطلاع داد.

21 خرداد 1399

اجرای طرح گردشگری مجازی سفر به چهارمحال و بختیاری در نوروز 99

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح گردشگری مجازی سفر به چهارمحال و بختیاری در نوروز 1399 اجرا شد.

29 اردیبهشت 1399

30 اثر استان سمنان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 30 اثر میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی در سال 98 به ثبت رسید.

28 اردیبهشت 1399

گردشگری مجازی، صنعت هزاره سوم

روزگار ما، روزگار انفجار اطلاعات و گسترش ارتباطات است، انقلاب هزاره جدید که به لطف شبکه مجازی روی داد مرزهای سیاسی و جغرافیایی را به هم زده است.

27 اردیبهشت 1399

برگزاری هفته نکوداشت شاهین شهر، یادنامه شهدای شهر رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران، روح الله شاه رجبیان شامگاه سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته نکوداشت شاهین شهر برگزار گردید با بیان اینکه مدیریت شهری شاهین شهر عنوان این شهر را از شهر زیبا به شهر دانش و خلاقیت تغییر داده اند، گفت: از آنجایی که شاهین شهر با 160...

27 فروردین 1399

آغاز احیای بازار تاریخی فرش مشهد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اجرای طرح احیای بازار تاریخی فرش مشهد خبر داد.

7 بهمن 1398
تعداد: (36)