جشنواره زمستان بیدار در هشتجین برگزار گردید

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: هفتمین جشنواره زمستان بیدار خلخال با عنوان استقبال از بهار به میزبانی شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم این شهرستان برگزار گردید.

جشنواره زمستان بیدار در هشتجین برگزار گردید

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمدرضا شایقی امروز یکشنبه 19 اسفند97 با اعلام این خبر اضافه نمود: این برنامه به همت اداره میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی، شهرداری، بخشداری و کتابخانه های عمومی برگزار گردید.

او توضیح داد: برنامه های متنوعی از جمله تکم گردانی، نوروز خوانی، موسیقی سنتی و آیین های بومی و محلی منطقه در این جشنواره اجرا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: خلخال از شهرستان های پیروز و برتر استان اردبیل در دستیابی به اهداف جشنواره ملی زمستان بیدار است.

محمدرضا شایقی اضافه نمود: زمستان سال جاری هفت جشنواره در قالب برنامه های زمستان بیدار در مناطق مختلف این شهرستان اجرا شد که جشنواره های شب یلدا ، زمستان بیدار منطقه طهرستان ، جشنواره تیراندازی با تیر و کمان سنتی ، بازی های بومی و محلی و بازی های زمستانی تفرجگاه اندبیل از جمله این جشنواره ها است.

او از برگزاری سه جشنواره دیگر تا سرانجام سال جاری در قالب برنامه های زمستان بیدار در خلخال اطلاع داد و افزود: نخستین جشنواره عکس سفره های هفت سین با هدف ترویج و تقویت سنت های دیرینه و باستانی منطقه نیز برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "جشنواره زمستان بیدار در هشتجین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره زمستان بیدار در هشتجین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید