بهداشت دهان و دندان

طرز تهیه انواع دامپلینگ در گوشه و کنار دنیا

دامپلینگ، از غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که از یک لایه خمیر به دور مایه گوشتی یا سبزیجات تشکیل شده و به صورت بخارپز، سرخ شده یا آب پز آماده می شود.

23 فروردین 1401

سنگواره های 620 میلیون ساله در موزه سنگ و فسیل سنگسر دیده می شوند

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سنگواره های 620 میلیون ساله در موزه سنگ و فسیل سنگسر دیده می شوند.

30 بهمن 1400

آشنایی با علل ایجاد مزه فلزمانند در دهان

تهران (پانا) - احساس مزه فلزمانند در دهان به نام دیسگوسیا یا اختلال چشایی معروف است. تعدای از عوامل گوناگون می توانند بر پرزهای چشایی اثر بگذارند. در ضمن اختلالات چشایی در میان افراد بزرگسال شایع است.

4 آبان 1400

اگر فرزندتان 5 سال دارد...

هر کودک 5 ساله ای که کارهای زیر را انجام بدهد باید به وسیله پزشک متخصص اطفال از نظر اختلالات تکاملی مورد ارزیابی بیشتر قرار گیرد:1)در خواب رفتن به موقع و بیدار شدن بر اساس یک برنامه منظم مشکل دارد.

30 شهریور 1400

فایده هایی که کاهش مصرف قند برای شما دارد

بی شک کاهش مصرف قند کار ساده ای نیست چون این ماده در ترکیب تمام کیک ها، نان، غذاهای آماده و م... وجود ندارد اما کاهش مصرف این خوراکی ها تغییرات مثبتی در بدن ایجاد می نماید که منجر به افزایش کیفیت زندگی خواهد شد.

9 شهریور 1400

آمریکایی ها چگونه زندگی می نمایند؟ (1)

در زندگی روزمره مردم جهان بازار مصرف، مسئله ای مهم در رابطه با بکارگیری مواد اولیه و فراوری زباله است که البته کنترل اندازه آن در حفظ محیط زیست و منابع تامین کننده مواد اولیه بسیار حائز اهمیت است. بطوریکه اگر بتوان از داده های آماری مقادیر مصرف را بیان...

28 مرداد 1400

چند نوع سردرد وجود دارد؟

همه ما در زندگی به سردرد دچار می شویم. سردردها گاه بسیار خفیف و گاه آنچنان شدید هستند که خواب و خوراک را از ما سلب می نمایند.

28 اسفند 1399

مواظب گزش حشرات در سفر باشید

انواع گزش حشراتحشرات انواع زیادی دارند و نیش هر یک عوارض خاص خود و نحوه درمان متفاوتی دارد. گاهی با یک پماد ساده می توانید از نیش حشرات در امان بمانید، گاهی هم نیش به قدری خطرناک است که حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنید. بنابراین برای جلوگیری از دردسرهای...

27 اسفند 1399

درمان 93 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های تأمین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت درمان بیش از 93 هزار بیمار کرونایی از جمله اقدامات معاونت درمان تامین اجتماعی در امسال بوده است.

23 اسفند 1399

5 روش برای اینکه دهانشویه خانگی بسازیم

مجله دلتا/ شست و شوی دهان بخش جدایی ناپذیر بهداشت دهان و دندان است و دهانشویه از موادی است که برای این منظور استفاده می گردد. هدف اصلی استفاده از دهانشویه، رفع بوی ناخوشایند و غیر قابل اجتناب دهان ناشی از خوردن غذاهای مختلف است؛ اما با این حال استفاده...

11 مرداد 1399

علائمی که زنگ خطر ابتلا به دیابت را به صدا در می آورند!

باشگاه خبرنگاران/ دیابت یا بیماری قندی، به قند خون بالای 96 تا حدود 112 میلی گرم در دسی لیتر گفته می شود. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود...

12 تیر 1399

ابلاغ مصوبه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خیریه و موقوفه

تصویب نامه موضوع تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خیریه و موقوفه در سال 1399 برای اجرا به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شد.

9 تیر 1399

از بین بردن بوی بد سیر و پیاز از دهان

تشخیص بوی بد دهان زمانی که فرد مورد نظر سیر یا پیاز خورده باشد اصلاً کار سختی نیست فقط کافیست در چند متری او قرار بگیرید تا حالتان خراب گردد، اما در صورتی که خودتان پیاز یا سیر خورده باشید چه باید کرد؟

18 اردیبهشت 1399

جراحی پیوند قرنیه مصنوعی دندانی استخوانی در کشور انجام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این جراحی پیشرفته به وسیله دکتر مهران زارعی قنواتی، فوق تخصص قرنیه، دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران باهمکاری دکتر سید علیرضا پرهیز، فوق تخصص جراحی فک و صورت و دکتر مهرداد شروقی،...

1 اسفند 1398

آش ترشی الموت قزوین

قزوین شهری است دارای آداب و رسوم متنوع و مختلف.یکی از غذاهای معروف و لذیذ استان قزوین به خصوص منطقه الموت آش ترشی می باشد.این آش های به این دلیل شهرت و محبوبیت بسیاری در قزوین دارد؛چرا که تمام مواد و سبزی های مورد استفاده آن تماما کوهی و وحشی می باشند که...

15 آذر 1398

تحصیل بیش از 60 درصد دانشجویان پزشکی بر اساس سهمیه، پیگیری ها برای اصلاح بی نتیجه ماند

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بیش از 60 درصد دانشجویان رشته های علوم پزشکی بر اساس سهمیه وارد دانشگاه ها می شوند، گفت: متاسفانه پیگیری های وزارت بهداشت در این زمینه تاکنون بی نتیجه مانده است.

5 شهریور 1398

راهکاری موثر برای غلبه بر اعتیاد به شیرینی

در اینفوگرافی زیر، تغییرات تقریبا ساده ای را برایتان آموزش داده ایم که با اعمال آن ها در زندگی روزمره خود می توانید تا حد زیادی اعتیاد خود به مواد خوراکی شیرین را ترک کنید.

2 شهریور 1398

چگونگی ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز اعلام شد

رییس اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت نحوه ارائه خدمات دندان پزشکی را در تعطیلات نوروزی تشریح کرد.

3 تیر 1398