چند نوع سردرد وجود دارد؟

به گزارش سلامت و زیبایی، همه ما در زندگی به سردرد دچار می شویم. سردردها گاه بسیار خفیف و گاه آنچنان شدید هستند که خواب و خوراک را از ما سلب می نمایند.

چند نوع سردرد وجود دارد؟

به گزارش سلامت و زیبایی ، اما همه سردردها یکی نیستند. آنها انواع مختلفی دارند. بعضی دلیل خاصی ندارند اما بعضی حاکی از یک بیماری در بدن هستند.

تحقیقات نشان می دهد از هر 10 فرد در جهان 7 نفر در طول سال حداقل یک بار به سردرد دچار می گردد.

سردرد واقعا گاهی اوقات آنچنان طاقت فرسا می گردد که تمامی فعالیت های روزانه فرد را متوقف می نماید. اما بعضی دیگر قابل تحمل تر هستند و به سرعت هم تمام می شوند.

در میان انواع سردردهایی که وجود دارند شش تای آنها را آنالیز می کنیم:

1-سردردهای سینوسی

این نوع سردرد با میگرن اشتباه گرفته می گردد. افرادی که با آلرژی مقابله می نمایند یا به طور معمول گرفتگی سینوس دارند گاهی اوقات دچار سردردهای میگرنی می شوند.

2-سردردهای تنشی و یا استرسی

تعیین است که این نوع سردرد به چه دلیل در شما ایجاد می گردد. یا استرس بیش از اندازه دارید و یا اینکه دچار تنش های روحی و روانی هستید. این نوع سردرد در اطراف گردن ، پیشانی ، پوست سر یا عضلات شانه هم خود را نمایان می نماید.

3-سردردهای میگرنی

بسیاری از افراد به میگرن دچار هستند. برای بعضی آنچنان شدید است که تا چند روز نیز ادامه دارد. معمولاً وقتی میگرن بدی دارید ، انجام فعالیت های روزمره بسیار سخت است.

4-سردردهای خوشه ای

سردرد خوشه ای یک سر درد شدید است که در اطراف چشم حس می گردد و از آنجا با نقاط مجاور در صورت گسترش پیدا می نماید. همچنین ممکن است درد ، تورم و قرمزی شدیدی در آن طرف خاص داشته باشید.

5-سردردهای ناشی از اختلال TMJ

علل این اختلالات شامل صدمه به دندان ها یا فک، عدم تقارن دندان ها یا فک، تیزی یا فشردگی دندان ها، شرایط بد دندان ها، استرس، آرتروز و آدامس جویدن است.

6-سردردهای آلرژیک

سردرد آلرژیک نیز نوع دیگر سردرد است که بر اثر تماس فرد با ماده حساسیت زا ایجاد می گردد.

*این را نباید فراموش کرد که بعضی از سردردها علل خطرناک تری همچون تومورهای مغزی دارند. به هر حال به فراخور هر یک از این سردردها باید به پزشک مراجعه کرد و روش درمانی مناسب برای آن را برگزید.

منبع: جام جم آنلاین

به "چند نوع سردرد وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نوع سردرد وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید