گفت وگوی تلفنی ترامپ و عمران خان درباره کشمیر

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر پاکستان شامگاه آدینه تلفنی درباره تنش ها در کشمیر گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی ترامپ و عمران خان درباره کشمیر

به گزارش گروه بین الملل سلامت و زیبایی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه تلفنی با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت وگو کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، ترامپ در این تماس تلفنی با عمران خان بر ضرورت کاهش تنش ها میان هند و پاکستان درباره موضوع کشمیر و حل این موضوع به وسیله گفت وگو تاکید نمود.

امروز نیز شورای امنیت سازمان ملل درباره تنش ها در کشمیر جلسه برگزار کرد.

نماینده چین پس از این نشست از تمامی طرف های درگیر در کشمیر خواست تا از اقداماتی که به افزایش تنش ها منجر می گردد خودداری نمایند(جزئیات بیشتر).

چهاردهم مرداد ماه وزیر کشور هند در مجلس، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و سرانجام دادن به بند 370 قانون اساسی هند را اعلام نمود و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از تروریسم و جدایی طلبی آزاد می نماید، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد(جزئیات بیشتر).

هند و پاکستان، هردو تمام منطقه کشمیر را از آن خود می دانند اما در حال حاضر، هر یک بر بخشی از آن تسلط دارد.

نارندا مودی نخست وزیر هند روز گذشته (پنجشنبه) مدعی شد لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر (بخش تحت کنترل هند) منجر به احیای گذشته پرشکوه این منطقه می گردد. (جزئیات بیشتر)

وی طی سخنرانی در مراسم روز استقلال هند در دهلی نو گفت کشمیر در توسعه هند نقش مهمی ایفا می نماید اما بند 370 قانون اساسی هند که به این منطقه وضعیت ویژه (خودمختاری) اعطا می کرد، فقط باعث رواج فساد و رابطه سالاری در آنجا شده بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی تلفنی ترامپ و عمران خان درباره کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ترامپ و عمران خان درباره کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید