جنایات نظامیان استرالیا در افغانستان باید آنالیز گردد

به گزارش سلامت و زیبایی، متیو نوهاس (Matthew Neuhaus) سفیر استرالیا در آمستردام پایتخت هلند امروز آدینه پیرامون جرایم جنگی نظامیان کشورش در افغانستان به خبرگزاری آناتولی بیان کرد که این ادعاها باید از طرف مقامات استرالیا مورد تحقیق قرار گیرد.

جنایات نظامیان استرالیا در افغانستان باید آنالیز گردد

سفیر استرالیا در هلند در بازدید از یک نمایشگاه در آمستردام گفت که هدف ما این است که این مسئله در گام نخست توسط مقامات نظامی و قضایی کانبرا مورد آنالیز قرار گیرد.

لازم به ذکر است ماه گذشته میلادی گزارشی مبنی بر جرایم جنگی نظامیان استرالیا در افغانستان در پی 4 سال تحقیقات سرلشکر پل بریتون بازرس کل ارتش استرالیا منتشر شد.

براساس این گزارش، نظامیان استرالیایی که در چارچوب نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا و ناتو طی سال های 2005 تا 2016 در افغانستان حضور داشته اند، 39 غیرنظامی افغانستانی را کُشتند.

همچنین در این گزارش آمده است که نظامیان استرالیایی با قراردادن سلاح، بمب و بی سیم در کنار اجساد غیرنظامیان کشته شده سعی می کردند تا بر این جنایات سرپوش بگذارند.

لازم به ذکر است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همیشه رو به افزایش بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جنایات نظامیان استرالیا در افغانستان باید آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایات نظامیان استرالیا در افغانستان باید آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید