15 روش برای مقابله با کسالت روحی

به گزارش سلامت و زیبایی، سعی کنید همان طور که با صمیمی ترین دوستان تان برخورد می کنید. با خودتان رفتار کنید. وقتی که دوستی یا کسی که به او علاقه دارید در شرایط روحی بدی به سر می برد و از شما یاری می خواهد بریا او چه می کنید؟ از او می خواهید نگران نباشد، استراحت کند و... زمانی که حال روحی تان خوب نیست به خودتان هم همان توصیه را بکنید.

15 روش برای مقابله با کسالت روحی

15 روش برای مقابله با کسالت روحی

برای این که در روزهای کسالت آور احساس بهتری پیدا کنید و حسی تازه داشته باشید باید روش هایی را در زند گی به کار ببندید. در این جا شما برا به روش تازه و جالب برای مبارزه با کسالت آشنا می کنیم.

1- دوست خودتان باشید

سعی کنید همان طور که با صمیمی ترین دوستان تان برخورد می کنید. با خودتان رفتار کنید. وقتی که دوستی یا کسی که به او علاقه دارید در شرایط روحی بدی به سر می برد و از شما یاری می خواهد بریا او چه می کنید؟ از او می خواهید نگران نباشد، استراحت کند و... زمانی که حال روحی تان خوب نیست به خودتان هم همان توصیه را بکنید.

2- شکلات بخورید!

زنان به خورد ن شکلات بخصوص قبل از عادت ماهیانه علاقه مند هستند. زیار تحقیات نشان داده که شکلات باعث می گردد حالات و روحیه ی افراد تغییر کند. شکلات اندازه سروتونین و اندروفین خون را زیاد می نماید و این دو هورمون باعث شاد مانی می شوند.

3- مسائل را دور بریزید

هرچه را که به نظرتان می آید در زند گی موجب ایجاد مشکل و ناراحتی برای تان شده، روی کاغذی بنویسید. سپس تک تک موارد را بخوانید و روی آن خط قرمز بکشید و زمانی که برای تمام موارد راهکاری پیدا کردید، کاغذ را مچاله کنیدو دور بیدازید.

4- خوش بین باشید

به مسائل به گونی دیگری نگاه کنید. بر این باور باشسدی که حتی می توان سختی ها را هم با نگاه دیگران دید و امید به زند گی داشته باشید. سعی کنید در مواقع سختی به این فکر کنید افرادی که شرایط بسیار دشوارتری از شما دارند همیشه در کنارتان هستند. برخورد کرد ن با مسائل و موانع را بیاموزید تا احساس خوشبختی کنید.

5- از هم تعریف کنید

در زمانی که از انجام کارهای روزانه و یا در محیط کار کاملاً خسته شده اید و هیچ انرژی و توانی برای تان نمانده است سعی کنید لبخند بزنید و بگویید که احساس خوبی دارید؛ در این لحظه های خاص از اطرافیان خود و صفات خوبی که دارید تعریف کنید. خواهید دید که بعد از لحظاتی روحیه ی شما تغییر خواهد نمود و احساس شادی در شما به وجود خواهد آمد.

6- حمام کنید

بریا این که در روزها و شب های پاییزی احساس طراوت پیدا کنید کافی است یک فنجان نمک داخل و ان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع معطری که در کنار وان می گذارید. آرامش خاصی پیدا می کنید.

7- موسیقی گوش کنید

برای لحظاتی موسیقی گوش کنید. با موسیقی می توانید به آرامش ذ هنی برسید و مسائل را فراموش کنید. این کار حداقل برای د قایقی یکنواختی زند گی را از بین می برد.

8- استراحت کنید

وقتی که از انجام کارهای مختلف خست هشده اید بهتر است دست از کار بکشید. کتاب تازهی بردارید، دراز بکشید و آغاز به خواند ن کنید. این کار ار حداقل برای یک ساعت هم که شده انجام د هید تا به اثرات بسیار مؤثر آن واقف شوید.

9- با رنگ ها بازی کنید

به سراغ مداد رنگی، آبرنگ و ماژیک کود ک تان بروید و مثل آن ها آغاز به نقاشی کنید. نقاشی حالات درونی تان را بازگو می نماید؛ همانطور که یک کود ک هم با نقاشی احساس درون خود را به خوبی نشان می د هد. با بازی کرد ن با رنگ ها احساس آرامش و شادی به شما دست خواهد داد.

10- آزاد باشید

سعی کنید کارهایی را که تمایل به انجام آن دارید به راحتی انجام د هید. اگر از آواز خواند ن لذت می برید. بدون این که خجالت بکشید آواز بخوانید. موسیقی و تخلیه ی احساسات با آواز، گردش خون شما را تنظیم می نماید و احساس خوبی به شما می د هد.

11- خدا را سپاس بگویید

به یاد سه موفقیت آخرتان بیفتید و با شکرگذاری از خداوند و کشید ن یک نفس عمیق، انرژی بیشتری ذخیره کنید.

12- خیرخواهی کنید

یاری کرد ن به دیگران و خیرخواه بود ن، احساس خوشایندی را به افراد می بخشند. این احساس بد ن را پر از هورمونی می نماید که احساس مثبت بود ن را افزایش می د هد. به افراد نیازمندی که در اطراف تان وجود دارد یاری کنید، فرقی نمی نماید که اندازه و نوع این یاری چه باشد، مهم این است که خیرخواه باشید.

13- به عکس های قدیمی نگاه کنید

آلبوم های تا را ورق بزنید و به عکس دوستان و اقوام نگاه کنید. با تماشا آنچه که در گذشته بوده و خاطرات خوب ساله ای قبل، لبخندی روی لب های شما خواهد نشست و احساس خوبی در وجودتان ایجاد خواهد شد.

14- پیام تازه تلفنی بگذارید

اگر تلفن همراه یا تلفن خانه تان پیام گیر دارد. جملات تازه و متفاوتی روی آن بگذراید. مثلاً می توانید، بگویید: برای دعوت کرد ن من به میهمانی یا شام ،بعد از شنید ن صدای بوق پیام بگذارید! یا جمله یی طنز روی پیام گیرتان ضیط کنید. این کار به خود شما و کسی که به شما تلفن زده شادی می بخشد.

15- بوهای شادی آفرین استشمام کنید!

برخی از بوها برای تغییر احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ از جمله این بوها هستند. این بوها را به اسم خوشبو کننده و معطر کننده هوا و فضا مورد استفاده قرار د هید.

منبع: 7 روز زند گی شماره 114

منبع: راسخون

به "15 روش برای مقابله با کسالت روحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش برای مقابله با کسالت روحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید