این غذاها محبوب اتریشی هاست!

به گزارش سلامت و زیبایی، برترین غذاهای اتریشی

اگر تا حالا به چند کشور خارجی سفر نموده باشید، وقتی که به اتریش بروید می بینید این کشور چیز دیگریست مخصوصا وقتی صحبت از غذاهای لذیذ باشد. زمانیکه در این کشور غذاهای آن را امتحان کنید می بینید نه تنها دوست دارید هر بار به خاطر غذا هم که شده به این کشور سفر کنید، بلکه حتی زمانیکه در خانه هستید هم دست به کار می شوبد تا یکی از آنها را درست کنید. در سال های اخیر، اتریش به مقصد گردشگری مورد علاقه افرادی که در پی عطر و بو هستند، تبدیل شده است. برخلاف ظاهر و کاراکتر جدی ای که اتریشی ها دارند، غذاهای آنها بسیار ملایم، رنگارنگ و غیر معمول است. با برترین غذاهای اتریشی همراه خبرنگاران باشید:

این غذاها محبوب اتریشی هاست!
  • شنیتسل وینی (Wiener Schnitzel)

وقتی که به وین مرکز اتریش بروید، شنیتزل وینی یکی از ان غذاهایی است که باید حتما امتحان کنید. در این غذا، گوشت گوساله را در آرد و پودر سوخاری می خوابانند و به همراه سس مخصوصی که دارد، سرخ می نمایند، دستور پخت این غذا متعلق به قرن هجدهم است. البته برای درست کردنن شنیتسل وینی می تونانید از انواع گوشت دیگر هم بهره ببرید. شنیسل وینی را باید تا مقدار ای سرخ کنید که رنگ آن طلایی شده و پودر اطراف آن کاملا ترد شود. به طور سنتی، این غذا را با سالاد سیب زمینی سرو می نمایند.

  • تارت لینز (Linzer Torte)

تارات لینز از آن خوردنی هایی است که نه فقط در اتریش بلکه در سرتاسر جهان معروف است. نام این تارت از یکی از منطقه ها بالایی اتریش به نام لینز گرفته شده است و چندین دستور پخت دارد که اتریشی ها از قدیمی ترین دستوری که متعلق به 350 سال پیش است، استفاده می نمایند. در این غذا، ابتدا خمیر شیرینی طبق دستور درست می شود و بعد روی آن یک لایه مربای شیرین ریخته می شود و در آخر دوباره یک لایه خمیر شبکه ای روی آن قرار می گیرد. اگر به اتریش سفر کردید، تارت لینز را حتما امتحان کنید!

  • اشترودل سیب (Apfelstrudel)

شاید این غذا در جهان به عنوان یکی از غذاهای ستنتی اتریشی ها شناخته شده باشد اما اشترودل را اولین بار شخصی مجاری ابداع کرد که برای ساخت آن از باقلوای ترکیه الهام گرفته بود. در هر صورت، قدیمی ترین دستور پخت اشترودل به سال 1696 برمی شود. خمیر اشترودل اتریشی از آرد، کره و نمک درست می شود و بعد تا جای ممکن ورز داده می وشد تا وقتی که انسجام پیدا کند و بعد روی همه فسمت های آن بادام زمینی ریخته می شود و در آخر هم با ترکیبی از سیب، دارچین و لیموی پوست کنده شده، پر می شود. این خوشمزه اتریشی را معمولا مردم این کشور در بعدازظهر به همراه یک فنجان چای و یا قهوه میل می نمایند.

  • دامپلینگ های اتریشی (Knödel)

اگر تا حالا فکر می کریدید که دامپلینگ ها فقط مخصوص چین هستند، سخت در اشتباه بوده اید! در واقع Knödel، یک ورژن بسیار قوی از دامپلینگ است و معمولا شیرین اند و با میوه و گوشت پر می شوند. دامپلینگ های Knödel، یکی از برترین غذاهای اتریشی محسوب می شوند.

منبع: الی گشت

به "این غذاها محبوب اتریشی هاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها محبوب اتریشی هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید