ورود اُمیکرون به کشور قطعی است

به گزارش سلامت و زیبایی، تهران (پانا) - رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت دو آزمایشگاه برای ارزیابی سویه اومیکرون در کشور فعال هستند و این جهش دیر یا زود به کشور ما خواهد رسید.

ورود اُمیکرون به کشور قطعی است

به گزارش تجارت نیوز، ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش نو کرونا به کشور، گفت: ویروس کووید 19 مستعد جهش است و اُمیکرون هم یکی از جهش هایی است که دیر یا زود به کشور ما می رسد. دو آزمایشگاه در سطح کشور برای ارزیابی ژنتیکی جهش اُمیکرون فعال هستند و در موارد خاص ما آنالیز می کنیم که این ویروس وارد کشور شده است یا خیر.

وی اضافه نمود: وارد شدن جهش اُمیکرون به کشور قطعی بوده و بعید است که این جهش از ویروس به کشور خاصی وارد نگردد.

قادری در پاسخ به این سوال که اگر فردی برای تشخیص جهش اُمیکرون به آزمایشگاه مراجعه کند، امکان تشخیص این سویه وجود دارد یا خیر؛ گفت: در مرحله اول ما ابتلای فرد به کرونا را تشخیص می دهیم؛ تنها موردی که در خصوص این جهش نگران کننده است به سرعت ایجاد پیک و انتشارپذیری آن مربوط می گردد. درصد ابتلای افراد به سویه اُمیکرون در بحث مدیریتی بسیار مهم است؛ در غیر این صورت اطلاع فردی قابل استفاده نیست. تشخیص سویه اُمیکرون برای همه افراد در دسترس نیست و فقط در 2 آزمایشگاه به وسیله ژنتیکی در موارد خاص پیگیری می گردد.

وی اضافه نمود: ارزیابی ابتلا به کرونا با کیت های معمولی انجام می گردد و برای اطلاع از ابتلا به سویه اُمیکرون، ارزیابی اپیدمیولوژیک انجام می گردد و برای همه افراد این ارزیابی صورت نمی گیرد. نمونه تست تعدادی از افراد انتخاب شده از سطح کشور برای این دو آزمایشگاه فرستاده می گردد تا آگاه شویم سویه اومیکرون وارد کشور شده یا خیر و سرعت انتشار آن تا چه مقدار است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ورود اُمیکرون به کشور قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اُمیکرون به کشور قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید