طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟

به گزارش سلامت و زیبایی، به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت به وسیله اپراتورها طراحی شده و مشترکان می توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود نمایند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف گردد.

طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟

براساس مصوبه شماره 5-237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتی که بدون خرید بسته اینترنت و یا پس از خاتمه بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده نمایند، تعرفه اینترنت آنها به صورت تعرفه آزاد محاسبه می گردد. از همین رو ارائه دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند قبل از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بسته های اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، خاتمه اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی نمایند.

براساس مفاد بندهای پروانه اپراتورها، ارائه دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند در حساب کاربری مشترکان جزئیات ریزمصرف اینترنت مشترکان را به آنها نمایش دهند.

به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت به وسیله شرکت های همراه اول و ایرانسل طراحی شده و در دسترس عموم مشترکان قرار گرفته است. مشترکان با استفاده از این طرح می توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود نمایند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف گردد. مشترکان باید توجه داشته باشند در صورت فعال سازی این طرح، همزمان با اتمام بسته اینترنتی و در صورت عدم رزرو بسته تازه، اینترنت گوشی آنها کاملا قطع می گردد.

نحوه فعال یا غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد

برای فعال یا غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد، مشترکان می توانند به اپلیکیشن مدیریت حساب مشترکان اپراتور خودشان (همراه اول MyMci و ایرانسل MyIrancell) مراجعه نموده و یا از کدهای دستوری (USSD) استفاده نمایند که این کدهای دستوری در جدول زیر آمده است.

به دلیل بالا بودن هزینه اینترنت عادی به همه کاربران توصیه می گردد متناسب با مصرف خود از بسته های اینترنت تلفن همراه استفاده نمایند. برای مصارف با حجم بالا استفاده از بسته های تلفن همراه طولانی مدت (شش ماهه، سالانه) به صرفه تر است. از طرفی با توجه به تفاوت هزینه اینترنت همراه و ثابت، برای مصارف با حجم بالا از قبیل VOD و IPTV پیشنهاد می گردد از خدمت اینترنت ثابت که بر روی خط تلفن ثابت ارائه می گردد، استفاده نمایند. بهتر است کاربران برای جلوگیری از هدررفت حجم اینترنت، تنظیمات اپلیکیشن ها و نرم افزارهای خود را به نحوی تنظیم نمایند که از دانلود فایل ها یا به روزرسانی اتوماتیک جلوگیری گردد.

 مشترکان درصورت نارضایتی از سرویس دریافتی می توانند به وسیله تماس با پشتیبانی یا طرح شکایت در سایت اپراتور، شکایت خود را ثبت نمایند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت مشترک و یا درصورتی که کاربران در این مرحله پیروز به احقاق حقوق خود نشوند، می توانند برای طرح شکایت به وسیله برقراری تماس تلفنی با شماره 195 یا درج موضوع در درگاه www.195.cra.ir اقدام نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید