سازمان جهانی بهداشت: می توان کرونا را کنترل کرد

به گزارش سلامت و زیبایی، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت یک روز بعد از اعلام رسیدن شیوع ویروس کرونا به سطح همه گیری جهانی، امروز گفت می توان این ویروس را کنترل و با آن مقابله کرد.

سازمان جهانی بهداشت: می توان کرونا را کنترل کرد

به گزارش گروه بین الملل سلامت و زیبایی، تدروس آدانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت در کنفرانس خبری در ژنو (مقر این سازمان) خواهان افزایش کوشش ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شد و گفت این ویروس قابل کنترل است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت ضمن تکرار این موضوع که شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح همه گیری دنیایرسیده است، از کشورهای دنیا خواست در برابر این ویروس تسلیم نشده و به مقابله ادامه دهند.

آدانوم همچنین از کشورهای دنیا خواست مردم خودشان و همچنین تجهیزات و امکانات بهداشتی- پزشکی خودشان را برای مقابله با کرونا آماده نمایند.

وی در کنفرانس خبری امروز پنجشنبه خود در ژنو گفت: بگذارید یک موضوع را روشن کنم و آن اینکه، این توصیف (رسیدن شیوع کرونا به همه گیری دنیای) بدان معنا نیست که کشورها باید تسلیم شوند و اینکه کشورها از مهار به سمت کاهش (کوشش ها برای مقابله با کرونا) بروند، اقدامی نادرست و خطرناک است بلکه برعکس ما باید کوشش هایمان را مضاعف کنیم.

به گفته مدیر کل سازمان دنیای بهداشت، این یک همه گیریِ قابل کنترل است. کشورهایی که تصمیم به تسلیم شدن در قبال اقدامات اساسی بهداشت عمومی شان بگیرند، شاید با مشکلاتی عظیم تر و باری سنگین تر بر روی نظام بهداشتی شان روبرو شوند، مشکلاتی که کنترل کردن آنها به انجام تدابیری بسیار سخت تر احتیاج داشته باشند.

وی همچنین بدون اشاره به نام کشوری خاص ابراز نگرانی کرد که بعضی کشورها آن سطح از عزم سیاسی مورد احتیاج برای مقابله و کنترل این تهدید (شیوع کرونا) را از خودشان نشان نمی دهند.

آدانوم با بیان اینکه اطلاعات سازمان دنیای بهداشت از ابتلای بیش از 124000 نفر در 118 کشور و افزایش میزان جان باختگان به 4600 نفر حکایت دارد، اضافه نمود، هنوز در 77 کشور و منطقه هیچ مورد ابتلا به کرونا گزارش نشده و در 55 کشور هم 10 مورد ابتلا یا کمتر گزارش شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازمان جهانی بهداشت: می توان کرونا را کنترل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: می توان کرونا را کنترل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید