خبرنگاران دمشق خواهان خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از خاک سوریه شد

به گزارش سلامت و زیبایی، تهران - خبرنگاران- بسام صباغ نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجازی شورای امنیت از ترکیه و آمریکا خواست تا از خاک سوریه خارج شوند.

خبرنگاران دمشق خواهان خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از خاک سوریه شد

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ گفت: بعضی کشورها از شورای امنیت برای سیاسی کردن فرایند فعالیت های انسانی در سوریه سوء استفاده می نمایند و پیامدهای فاجعه بار تحریم های یکجانبه و تحمیلی علیه ملت سوریه را نادیده می گیرند.

وی اضافه نمود: شورای امنیت باید از ترکیه بخواهد که نیروهای خود را از سوریه خارج نموده و دست از حمایت از تروریسم در سوریه بردارد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اضافه نمود: آمریکا نیز باید به اشغال اراضی سوریه سرانجام دهد و دست از حمایت از گروه های تروریستی جدایی طلب بردارد و همچنین سرقت منابع ملی سوریه را متوقف کند.

صباغ تاکید نمود: اینکه بخواهند، پیش شرط هایی برای بازسازی سوریه دیکته نمایند و خواسته ها مردم سوریه برای برطرف تحریم های یکجانبه را نادیده بگیرند و در فرایند بازگشت آوارگان به سوریه کارشکنی نمایند، هیچ وقت شرایط مناسب برای تحقق راهکار سیاسی و بازگشت امنیت و ثبات به سوریه فراهم نخواهد شد.

وی گفت: گروه های تروریستی همچنان مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه های انسانی شده و آنها را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگه داشته اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت که این کشور بارها نگرانی های جدی خود را در خصوص سازوکار ارسال یاری ها به وسیله مرزی را اعلام نموده به ویژه از این جهت که نقض اصل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و بایستی مرکز توزیع یاری های بشردوستانه در سراسر سوریه دمشق باشد و نه هیچ شهری در کشورهای همسایه.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دمشق خواهان خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از خاک سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمشق خواهان خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از خاک سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید