خبرنگاران بیش از 100 هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی بیمه اجتماعی شده اند

به گزارش سلامت و زیبایی، ارومیه- خبرنگاران- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: 103 هزار و 36 خانوار روستایی و عشایری در استان تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار گرفته اند.

خبرنگاران بیش از 100 هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی بیمه اجتماعی شده اند

یونس معزز روز یکشنبه در گفت و گو با سلامت و زیبایی اضافه نمود: حدود 125 هزار خانوار مناطق روستایی نشین و یارانه بگیر فاقد بیمه در آذربایجان غربی شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر واقع شده است.

وی اعلام کرد: از این تعداد سه هزار و 532 خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری استان از مزایای بیمه بازنشستگی، مستمری بگیران و از کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.

وی افزود: یک هزار و 415 نفر از این تعداد مستمری بگیر بازنشسته، یک هزار و 985 نفر از این تعداد مستمری بگیران فوتی و 132 نفر نیز مستمری بگیر ازکارافتاده هستند.

وی ادامه داد: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر با پرداخت 15 سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن 65 سالگی بازنشسته محسوب می شوند و هرماه مستمری می گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی اعلام کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه های اجتماعی از دیگر مزیت های این بیمه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، گفت: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار دریافت بیمه برخوردار هستند.

معزز اضافه نمود: هر فرد می تواند با مراجعه به این دفاتر و با پرداخت مبالغی بین سه میلیون و 300 هزار ریال تا هشت میلیون و 400 هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کند.

وی گفت: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می توانند به صورت اقساط در 2 یا چهار نوبت اقدام به پرداخت آن نمایند.

وی جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد را از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی عنوان نمود و اضافه نمود: مشاغل 230 گانه بخش های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی آیند.

وی گفت: مشاغل زیربخش قالی بافان، صنایع دستی، دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی است که صاحبان آن ها می توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه سامانه 300027 این سازمان آماده پاسخگویی با بیمه شدگان است، اضافه نمود: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاریهای این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی هستند مه توسط این سامانه ارائه می گردد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان به وسیله دهیاری ها، بهورزان خانه های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری ها، بخشداری ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می گردد.

علاوه بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان شرکت های نظام دامپزشکی نیز می توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای 18 سال سن دارند، می توانند با مراجعه به کارگزاری ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت هایی که صندوق فراهم نموده است، استفاده نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 100 هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی بیمه اجتماعی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 100 هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی بیمه اجتماعی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید