ثبت 132 پروژه در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سلامت و زیبایی، تهران- خبرنگاران - رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: آزمایشگاه پیش بالینی حدود یک سال و نیم پیش در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد و تا کنون 110 عضو هیات علمی دانشگاه های مختلف، 132 پروژه تحقیقاتی را در این آزمایشگاه ثبت کردند.

ثبت 132 پروژه در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش خبرنگار علمی سلامت و زیبایی، دکتر محمدرضا آی روز یکشنبه در نشست خبری دومین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور، بتوانیم این آمار را با سرعت بیشتری رشد دهیم.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه پیش بالینی توانمندی محققان کشور در عرصه فناوری و تکنولوژی را نشان می دهد، اضافه کرد: محققان ایرانی توانستند تمام دستگاه های مورد احتیاج این آزمایشگاه را بسازند.

آی، یکی از مزیت های مهم این آزمایشگاه را بومی سازی و ساخت تجهیزات مورد احتیاج گفت و گفت: این موضوع افتخاری بزرگ برای کشور است که به دست توانمند پژوهشگران ایرانی محقق شده است.

رئیس دومین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی گفت: این آزمایشگاه با حمایت اقتصادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقریبا یک سال و نیم پیش در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده است.

آی گفت: گرچه این آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده اما به همه محققان کشورخدمات ارائه می دهد.

وی به بازدید بیش از یک هزار نفر از این آزمایشگاه اشاره نمود و گفت: مهمانان ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مانند وزیر علوم سوئد، سوییس و فلیپین از این مجموعه بازدید داشتند.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: آزمایشگاه پیش بالینی با هدف انجام ماموریت های نوین در راستای پاسخگویی به بخشی از احتیاجهای پژوهشی و فناوری کشور در حوزه ایجاد زیرساخت تصویربرداری از حیوانات کوچک و تحقیقات پیش بالینی ایجاد شده و مجهز به تجهیزات با تکنولوژی بالا است.

آی به برگزاری دومین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی در 12 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره نمود و گفت: این رویداد علمی با هدف ترویج تحقیقات در حوزه پیش بالینی برگزار می گردد.

وی ادامه داد، استادان دانشگاه ها، پژوهشگران پزشک، متخصصین پزشکی، علوم پایه و مندسی، دانداپزشکی و داروسازی در این رویداد علمی حضور دارند تا آخرین دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند.

آی اضافه کرد: با توجه به کاربرد وسیع نانوذرات در تصویربرداری در این سمپوزیوم، پنل تخصصی با عنوان کاربرد نانو ذرات در تصویربرداری پیش بالینی را با هدف تبادل اطلاعات متخصصان و استادان دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

علمی ** 1201 **1485

منبع: ایرنا

به "ثبت 132 پروژه در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 132 پروژه در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید