تلخ و شیرین کرونا برای پرستاران

به گزارش سلامت و زیبایی، هیچ چیز سخت تر از مرگ بیمار زمانی که خانواده اش منتظر او هستند نیست و شاید این تلخ ترین واقعه سال های کرونایی مردم زمین است.

تلخ و شیرین کرونا برای پرستاران

به گزارش سلامت و زیبایی از کرمان، کوشش، صبر، ازجان گذشتگی و مقاومت همه این ها قصه پرستارانی است که از اواسط دی ماه 98 با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور با تمام توان در بیمارستان ها برای نجات بیماران کوشش کردند شاید بعد از خانواده های قربانیان ویروس کرونا این پرستاران بودند که لحظه های تلخی برای آن ها به یادگار ماند شیوع این ویروس هیچ وقت از فکر ها به خصوص پرستارانی که با لباس و ماسک ساعت ها با بیماران برای از بین بردن آن می جنگیدند فراموش نمی گردد این قصه های ایثار بیشتر به ما فهماند که این پرستاران حقاشان است روز آن ها را هر ساله در پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) نا مگذاری و گرامی بدارند و از مقام پرستاران قدردانی می گردد، حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را برعهده داشت و پرستاری نمونه در دنیا هستی است به همین مناسبت به سراغ پرستارانی می رویم که شاید بیشتر از هر زمانی قدر دان آن ها هستیم.

فریده اعظم پور افشار سرپرستار بخش عفونی 1 بیمارستان افضلی پور استان کرمان درباره زمانی کرونا شیوع پیدا کرد چنین گفت: از اواسط اسفند 1398 با آغاز پاندمی کرونا کارکنان بخش عفونی یک در خدمت به بیماران کرونایی تا کنون در حال اجرا وظیفه می باشند بخش عفونی 1 با 30 عدد تخت و در زمان بحران و پیک کرونا با حدود 40 تخت درحال خدمت رسانی به بیماران کرونایی بوده است.

او در خصوص سختی های دوران کرونا اضافه نمود: همه کارکنان شاغل در بخش حداقل یک تا چند بار البته قبل از واکسیناسیون به کرونا مبتلا شده اند با توجه به اینکه بیشتر آنها؛ متاهل و دارای فرزند می باشند با شیفت های ترکیبی بیش از 12 ساعت بدون هیچ چشم داشتی خالصانه انجام وظیفه نموده اند و ساعت های طولانی به علت استفاده از ماسک و لباس های مخصوص و در فصل گرما شرایط سخت را متحمل بودند و هستند.

سرپرستار بخش عفونی 1 بیمارستان افضلی پور استان کرمان بیان داشت:من به عنوان سرپرستار بخش واقعا خدمت رسانی را با تمام وجود احساس کردم و به خود بالیدم که شغل مقدس پرستاری که زیبنده افراد شکیبا و باگذشت است را دارم مفتخرم که خودم هم پرستارم و به عنوان سرپرست بخش در خدمت مردم شهرم هستم و در کنار فرشتگانی هستم که در انجام کارهایشان هیچگاه کوتاهی نکردند.

اعظم پور توضیح داد: در خصوص خاطرات مربوط به این دوران هم تلخ و هم شیرین داشتیم هنگامی که بیماران بهبود یافته و به آغوش خانواده بر می گشتند زمانی بود که ما هم خشنود بودیم و خاطرات تلخ فوت تعداد زیادی از همشهریان و همکارانی که هیچگاه تصویرآن ها از فکر ما خارج نمی شوند.

اواضافه نمود: ما در کنار پزشکانی خدمت کردیم که در مسئولیت پذیری و تعهد الگو می باشند درخواستی که از مردم داریم شاید کلیشه ای شده باشد، اما از مردم خواهش می کنم ضمن رعایت بهداشت فردی اگر تا کنون واکسن نزده اند حتما در اسرع وقت خود را واکسینه نمایند و عادی انگاری را در خصوص این ویروس منحوس کنار گذاشته تا به امید خدا هر چه سریعتر به روز های عادی و پر از نشاط قبل از کرونا برگردیم.

بتول نخعی سرپرستار بخش ارتوپدی بیمارستان شفا استان کرمان که در زمان کرونا این بخش بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود گفت: پرستار بودن ربطی به درجه ومرتبه ندارد پرستاری فقط قرص وجدول های زمانی نیست بلکه قدرت عشق به کسانی است که در ضعیف ترین لحظات خود به سر می برند.

اواضافه نمود: در روز های بحرانی کرونا که همه کسب وکار ها تعطیل شده بود همه سعی می کردند کمتر از خانه خارج شوند، همه مراقب خودشان وعزیزانشان بودند که مبادا درگیر کرونا شوند، ولی من وهمکارانم وهمه کادر درمان برعکس همه بیشتر وبیشتر از قبل باید در محل کارشان باشند، الان وقت آن بود که به جای اینکه به فکر خودشان باشند باید جانشان را در کف دستشان می گرفتند وبه کمک بیماران کرونایی که گاهی حتی افراد خانواده از آن ها فاصله می گرفتن، می شتافتند به حق با وجود مسائل توانستند خود وخانواده شان رابه خدا بسپارند وبا تمام وجود بدون ذره ای تردید به کمک بیماران بیایند.

نخعی سرپرستار بخش ارتوپدی بیمارستان شفا استان کرمان بیان داشت:بنده وهمکارانم از ابتدای شیوع کووید با جان ودل کار نموده ایم تا شاید بتوانیم مرحمی باشیم بر درد جسمی و روحی بیماران، در ابتدا شرایط خیلی سخت بود تعداد بیماران روز به روز زیادتر می شد بیماران بدحال که همه اعضای خانواده درگیر بیماری شده بودند وعلاوه بر فشار کاری فشار روحی روی همکاران زیاد بود.

نخعی توضیح داد: متاسفانه از زمانی که کرونا آمده فشار کاری (جسمی وروحی) بر روی کارکنان بیمارستان ها به خصوص کارکنان پرستاری زیاد شده با توجه به بالا رفتن آمار بیماران در ابتدا یک بخش وبه تدریج سه بخش دیگر هم به بیماران کرونا اختصاص یافت خوشبختانه با درایت مدیران واختصاص آی سی یو به بیماران بدحال وپشتیبانی از نیروها وجایگزین کردن نیرو های تازه نفس به جای نیرو هایی که خسته شده بودند شرایط روز به روز بهتر شد.

اواضافه نمود: دراین بین بیمارانی بودند که با وجود کوشش های همه ما متاسفانه نتوانستد مقاومت نمایند همکاران خستگی را خسته کردند تا مبادا شرمنده خانواده ای شوند که چشم امیدشان بعد از خدا به ما بود.

نخعی سرپرستار بخش ارتوپدی بیمارستان شفا استان کرمان گفت:خوشبختانه کمبود وسایل حفاظتی نداشتیم وبا وجود اینکه همکاران یکی پس از دیگری درگیر بیماری می شدند ولی بقیه همکاران به کوشششان ادامه دادند و به هر حال با همه ترس ها ونگرانی هایی که در شرایط کرونا در من وهمکارانم است ما همه کوششمان را می کنیم تا با این بحران مقابله کنیم وجان همنوعان خود را نجات دهیم من یک پرستارم وتا آخرین لحظه عمرم برای نجات انسان ها کوشش خواهم کرد.

امان الله ابوالقاسمی رئیس سازمان نظام پرستاری استان کرمان گفت: در دوران کرونا 2 هزارو 546 نفر کادر پرستاری به صورت شبانه روزی مشغول خدمت به بیماران بودند واین خدمت کماکان ادامه دارد.

اواضافه نمود:6 نفر شهید قطعی مدافع سلامت داشتیم.

امروز برای قدردانی از زحمات های این پرستاران بیاید همگی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسن زدن جلوی شیوع این ویروس را بگیریم و نگذاریم خانواده دیگری داغدار گردد و داغ نبود آن ها بر تن جامعه ما سنگینی کند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تلخ و شیرین کرونا برای پرستاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلخ و شیرین کرونا برای پرستاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید