بیماری عفونی شایعی که در سایه کرونا فراموش شده است

به گزارش سلامت و زیبایی، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس یافته های تحقیق جدیدی که از طریق یکی از اعضای هیئت علمی بهداشت عمومی کالج هادسون و همکارانش در دانمارک اجرا شده است عفونت کمپیلوباکتر یکی از شایع ترین بیماری های منتقله از طریق غذا و تماس جنسی است.

بیماری عفونی شایعی که در سایه کرونا فراموش شده است

این اولین مطالعه شناخته شده ای است که این روش انتقال را برای کمپیلوباکتر ثابت می کند. در زمانی که کووید19 بر اخبار مربوط به بیماری های عفونی سایه انداخته است، این تحقیق یادآوری می کند که بسیاری از عوامل بیماری زای دیگر هر روز بر زندگی افراد در سراسر جهان تاثیر می گذارند. این مطالعه از طریق کاترین کوهن، اپیدمیولوژیست بیماری های عفونی و استادیار گروه آمار و اپیدمیولوژی در کالج بهداشت عمومی هادسون انجام شد.

کوهن می گوید: این تحقیق برای پیام رسانی بهداشت عمومی و پزشکان مهم است، زیرا آن ها با بیماران خود در مورد خطرات مرتبط با تماس جنسی صحبت می کنند. اگرچه عفونت کمپیلوباکتر معمولا یک بیماری جدی نیست، اما باعث اسهال می شود که می تواند منجر به از دست دادن بهره وری و یا از دست دادن شغل در افراد شود. این یک خطر اضافی برای افرادی است که بیماری های زمینه ای دارند.

عفونت های کمپیلوباکتر معمولا هنگامی اتفاق می افتد که افراد مرغی را که کاملا پخته نشده است، مصرف کرده و یا آب مرغ های نپخته را به مواد غذایی دیگر اضافه می کنند. عفونت ها همچنین می توانند به دلیل نوشیدن شیر غیر پاستوریزه یا آبی که از طریق مدفوع حیوانات آلوده شده، ایجاد شوند. با این حال این موارد دلیل بر عفونت نیست و محققان در پی کشف این مسئله هستند که آیا جهت انتقال دیگری وجود دارد که ثابت نشده باشد.

از دو باکتری دیگر، سالمونلا و شیگلا به نام مقایسه در این مطالعه استفاده شد. سالمونلا در درجه اول از طریق غذا های آلوده منتقل می شود، در حالی که شیگلا می تواند از طریق غذا یا تماس جنسی منتقل شود. دز عفونی سالمونلا زیاد است، به این معنی که افراد باید اندازه قابل توجهی از باکتری ها را قبل از بیماری مصرف کنند. با این حال شیگلا و کمپیلوباکتر دارای دز های عفونی کم هستند که انتقال آن را آسان می کند.

به گفته کوهن این دلیل دیگری است بر این امر که کمپیلوباکتر مانند شیگلا از طریق تماس جنسی منتقل می شود، زیرا افراد می توانند حتی با اندازه کمی باکتری آلوده شوند. عفونت های کمپیلوباکتر احتمالا شیوع بیشتری نسبت به اعداد نشان می دهند. متخصصان اپیدمیولوژی تخمین می زنند هر فردی که به پزشک مراجعه کرده و بیمار تشخیص داده می شود، می تواند به این معنا باشد که 20 نفر دیگر هم مبتلا شده باشند. اگرچه درمان معمولا فقط در موارد شدید مورد نیاز است، اما عوارضی می تواند به وجود آید، به ویژه در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است. در برخی موارد، عفونت می تواند منجر به آرتریت واکنشی شود که در آن سیستم ایمنی بدن به خود حمله کرده و باعث درد در مفاصل می شود. عفونت همچنین می تواند منجر به سندرم گیلن باره شود، یک اختلال جدی عصبی که باعث فلج می شود.

او می گوید: این زمان خوبی است، زیرا کووید19 به طور کلی مردم را از اهمیت نظارت بر بیماری های عفونی در طی یک بیماری همه گیر آگاه کرده است. بسیاری از عفونت ها مانند عفونت ناشی از کمپیلوباکتر وجود دارد که افراد را بیمار می کند. مهم این است که ما این واقعیت را که این بیماری ها وجود دارد مورد توجه قرار داده و به تحقیق در مورد تاثیرات و روش های انتقال آن ادامه دهیم.

منبع: همگردی

به "بیماری عفونی شایعی که در سایه کرونا فراموش شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری عفونی شایعی که در سایه کرونا فراموش شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید