تسلا رودستر ایلان ماسک یک دور کامل به دور خورشید چرخید

به گزارش سلامت و زیبایی، حدود یک سال و نیم پیش بود که موشک قدرتمند و جدید شرکت اسپیس ایکس که فالکون هوی (Falcon Heavy) نام دارد به فضا پرتاب شد و محموله ای عجیب را با خود به فضا برد. یک خودرو تسلا رودستر و آدمکی با نام استارمن (Starman) که در مداری به دور خورشید قرار گرفتند. این دو مسافر فضایی به تازگی اولین گردش خود به دور خورشید را به انتها رسانده اند.

تسلا رودستر ایلان ماسک یک دور کامل به دور خورشید چرخید

پروژه بزرگ اسپیس ایکس برای ساخت موشک فالکون هوی به جذاب ترین شکل ممکن برای عموم مردم نمایش داده شد. تصویر آدمک استارمن پشت فرمان تسلا رودستر با دورنمایی از زمین بارها و بارها بین مردم دست به دست شد و نمایی بی نظیر را رقم زد. اکنون این مسافر جاده های فضایی 1/2 میلیارد کیلومتر را در فضا پیموده و گارانتی 58 هزار کیلومتری اش را مدت هاست که به سرانجام رسانده است!

اولین پرتاب هر موشک با ریسک زیادی همراه است. بنابراین محموله ای علمی در اولین پرتاب موشک فالکون هوی جایی نداشت و به جای آن ایلان ماسک به عنوان مدیر شرکت اسپیس ایکس تصمیم گرفت تا با قرار دادن یک خودرو تسلا و آدمکی پشت فرمان آن ماجرا را تا حد ممکن برای عموم مردم جذاب کند.

تسلا رودستر و آدمک فضایی احتمالا بارها و بارها به دور خورشید خواهند چرخید. طبق محاسبات به نظر می رسد این دو به مدت میلیون ها سال به گردش شان به دور خورشید ادامه خواهند داد و در نهایت با احتمال کمی به زمین یا زهره برخورد خواهند کرد.

فالکون هوی اکنون سومین پرتاب خود را نیز پشت سر گذاشته و ماهواره های فراوانی را با موفقیت در مدار قرار داده است. این موشک دو مرحله ای از سه موشک مرحله اول اصلاح شده فالکون 9 تشکیل شده است. مرحله دوم و محموله نیز روی بوستر موشک مرکزی قرار می گیرد. فالکون هوی همانند موشک فالکون 9 قابلیت استفاده مجدد را دارد.

عکس کاور: آدمک استارمن و خودرو تسلا رودستر با دورنمایی از سیاره زمین. تصویر ساعاتی پس از اولین پرتاب موشک فالکون هوی ثبت شده است.

Credit: SpaceX

منبع: دیجیکالا مگ

به "تسلا رودستر ایلان ماسک یک دور کامل به دور خورشید چرخید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا رودستر ایلان ماسک یک دور کامل به دور خورشید چرخید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید