معرفی فرودگاه بین المللی بریزبن

به گزارش سلامت و زیبایی، آشنایی با فرودگاه بین المللی بریزبن | Brisbane Airport

فرودگاهی که امروز برای شما مشخصات و اطلاعاتش را مورد آنالیز قرار خواهیم داد، فرودگاه بین المللی بریزبن (Brisbane Airport) در استرالیا است. این فرودگاه در ساحل شرقی استرالیا قرار گرفته است و در زمره پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور استرالیا قرار گرفته است. اگر قصد سفر به استرالیا و پرواز به این فرودگاه را دارید، در ادامه این مطلب با ما در خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه بین المللی بریزبن

اطلاعات فرودگاه بین المللی بریزبن

فرودگاه اولیه بریزبن در سال 1925 در زمین کشاورزی مزرعه ای به نام مزرعه عقاب که در فاصله 6 کیلومتری شمال شرق بریزبن و 5 کیلومتری جنوب غربی ایستگاه راه آهن ساخته شد. ساخت این فرودگاه تنها یک سال طول کشید و در سال 196 بود که این فرودگاه کار خود را شروع نمود. در تاریخ 9 ژوئن سال 1928 میلادی، اولین نسل هواپیماهای پیشرفته یعنی هواپیمای فوکر که از مبدا مریخ می آمد، به زمین نشست.

در طول جنگ جهانی دوم این فرودگاه مقر فرماندهی نیروهای متفقین به رهبری ژنرال داگلاس مک آرتور بود. در آن موقع نیروهای آمریکایی ماموریت یافتند تا این فرودگاه را بسیار مجهز نمایند و امکانات و ظرفیت آن را در حد یکی از فرودگاه های بسیار مهم استرالیا و منطقه آن بالا ببرند و در نتیجه فرودگاه بین المللی بریزبن تبدیل به مهم ترین فرودگاه شهرش شد. با توجه به این که این فرودگاه در یک زمین کشاورزی ساخته شده بود، درسال 1960 میلادی بود که مسئولین این فرودگاه اعلام کردند که با توجه به آنالیز هایی که انجام داده اند این فرودگاه در موقعیتی ساخته شده است که به آن هیچ امکان خاصی برای توسعه و افزایش ظرفیت به آن نمی دهد.

به همین دلیل برای این که این فرودگاه برنامه توسعه خود را در پیش بگیرد، بسیاری از زمین های اطراف آن به آن پیوستند. در این راه به طور مثال یکی از شهرک های مسکونی اطراف این فرودگاه را که در حومه مسکونی سابق بریزبن و جزیره کریب ساخته شده بود را برای راه اندازی بخش نو این فرودگاه تخلیه و تخریب نمودند.

انتهای شمال غربی باند اصلی پرواز این فرودگاه که به عنوان ترمینال و جایگاه مسافری است، در حال حاضر به فرودگاه فعلی در جریان همین بازسازی ها اضافه شد. مصادف با سال 1988 میلادی بود که امکانات دیگری به این فرودگاه اضافه شد. این امکانت عبارتند از: 1 ترمینال داخلی؛ امکانات و تجهیزات نگهداری از هواپیماها، 2 باند 3500 متر و 1700 متر و اضافه شدن تجهیزات بسیاری از طرف دولت برای تجهیزات و فناوری فرودگاه.

ترمینال بین المللی این فرودگاه نیز در سال 1995 میلادی افتتاح گشت. این فرودگاه در سال 1997 با طرح خصوصی سازی روبرو شد و بنابراین طی یک قرار داد، مالکیت فرودگاه و سهام آن را با یک شرکت خصوصی که تحت نظارت دولت استرالیا نیز هست شریک شد. در مفاد این قرارداد به این صورت توافق شده است که در ازای دریافت 1.4 میلیارد دلار از شرکتی به نام BAC، به مدت 50 سال و با قابلیت تمدید قرارداد در سال 49 از این مدت معلوم شده، این شرکت در اداره و سود این فرودگاه شریک باشد.

شاید برایتان جالب باشد تا بدایند که بیش از 88 درصد از خروج کالا و مسافربری در استرالا به وسیله این فرودگاه اتفاق می افتد. فرودگاه بین المللی بریزبن دارای سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است و سالانه میلیون ها مسافر بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه استرالیایی رزرو می نمایند.

فرودگاه بریزبن قطب اصلی فعالیت های ویرجین استرالیا و قطب دوم فعالیت های کانتاس و ایرلاین مقرون به صرفه قیمت جست استار به شمار می رود. ایرلاین های مشهوری مثل ایرنیوزلند، ایرکانادا، ایر چاینا، امارات، کانتاس، الاتحاد، سنگاپور ایرلاینز، تای ایرویز و ویرجین استرالیا پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند.

فرودگاه بریزبن در ساحل شرقی استرالیا قرار گرفته است و شاهراه اصلی ورود گردشگران به بریزبن، مرکز کوئینزلند و سواحل مشهور و توریستی سانشاین کوست (Sunshine Coast) و گلد کوست (Gold Coast) است. فرودگاه بریزبن یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های استرالیاست و سالانه پذیرای بیش از 23 میلیون مسافر از سرتاسر دنیاست.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه بریزبن بسیار متنوع و کارآمد هستند و به راحتی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. شما با استفاده از تاکسی، قطار، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید به مقصد برسید که البته ما در ادامه مفصل درباره آن شرح خواهیم داد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بریزبن

نام فرودگاه بین المللی بریزبن: Brisbane Airport

کد یاتا: BNE

کد ایکائو: YBBN

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 0 متر

وب سایت رسمی فرودگا بین المللی بریزبن: bne.com.au

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بریزبن

شما با استفاده از تاکسی، قطار، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید به مقصد برسید. ایستگاه تاکسی ها در مقابل ساختمان ترمینال پروازهای داخلی و همین طور سالن پروازهای ورودی ترمینال بین المللی قرار گرفته است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. اگر برای اولین بار به بریزبن سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی همراهتان است و اگر همراه با بچه ها خردسالتان به استرالیا سفر نموده اید توصیه می کنیم از تاکسی بهره ببرید.

کرایه راستا به مسافت و مقصد، شرایط ترافیک و زمان رسیدن شما به فرودگاه بستگی دارد. تاکسی برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بریزبن است و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته به جا به جایی مسافران می پردازند. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 20 دقیقه می توانید به مرکز شهر بریزبن برسید. ایستگاه تاکسی ها در مقابل ساختمان ترمینال پروازهای داخلی و همین طور سالن پروازهای ورودی ترمینال بین المللی قرار گرفته است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. اگر برای اولین بار به بریزبن سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی همراهتان است و اگر همراه با بچه ها خردسالتان به استرالیا سفر نموده اید توصیه می کنیم از تاکسی بهره ببرید. کرایه راستا به مسافت و مقصد، شرایط ترافیک و زمان رسیدن شما به فرودگاه بستگی دارد. تاکسی برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بریزبن است و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته به جابجایی مسافران می پردازند. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 20 دقیقه می توانید به مرکز شهر بریزبن برسید.

اتوبوس های مختلفی در فرودگاه بریزبن حضور دارند و از جمله مقرون به صرفه ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بریزبن هستند. این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار از فرودگاه حرکت می نمایند و مسافران را به مرکز شهر و همین طور هتل های مشهور می رسانند.

شرکت هایی مثل اویس، باجت، یوروپکار، هرتز، اینترپرایز و تریفتی در فرودگاه بریزبن دفتر دارند و به مسافران سرویس دهی می نمایند و شما می توانیداز آن ها اتومبیل کرایه کنید.

منبع: الی گشت

به "معرفی فرودگاه بین المللی بریزبن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی بریزبن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید