افزایش 115 درصدی بازرسی بخش آرد و نان لرستان

به گزارش سلامت و زیبایی، خبرنگاران/لرستان معاون سازمان صمت لرستان گفت: در حوزه آرد و نان 115 درصد رشد بازرسی 66 درصد افزایش پرونده ها و یک هزار و 87 درصد افزایش ارزش پرونده ها را داشتیم که بخشی به علت نظارت بر سیلوها و بخشی به دلیل کم فروشی است.

افزایش 115 درصدی بازرسی بخش آرد و نان لرستان

فریبزر حسامی در شورای اطلاع رسانی لرستان اظهار کرد: اساس کار در حوزه تنظیم و نظارت بر بازار در شرایط حساس و اینکه با معیشت مردم سروکار دارد، اطلاع رسانی، جلب مشارکت مردم و القاءآرامش در حوزه اقتصادی به شهروندان است.

وی با اشاره به این که مطالبه مردم از ما آرامشی است که در سفره خود احساس نمایند، عنوان نمود: در هشت ماه ابتدایی سال 98 با 33 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 هزار و 225 مورد بازرسی داشتیم.

حسامی با اشاره به تشکیل سه هزار و 996 پرونده با رشد 72 درصدی ارزش اقتصادی آن ها، توضیح داد: ارزش این پرونده ها 102 میلیارد ریال بوده است.

معاون سازمان صمت لرستان با اشاره به این که ستاد خبری ما در سال 98 رشد 23 درصدی داشته که رشد پرونده های ما در حوزه شکایات کتبی و تلفنی مردمی پنج درصد بوده، عنوان نمود: سازمان صمت با کلیه دستگاه های نظارتی همپوشانی نظارتی دارد، که در این مدت دو هزار و 580 گشت مشترک برگزار و منجر به تشکیل 389 پرونده شده است.

وی با بیان این که علی رغم صندلی منطقه ای استان ما در حوزه قاچاق کالا رتبه یازدهم کشور را داریم، اظهار کرد: در این حوزه 58 درصد رشد بازرسی 26 درصد افزایش پرونده ها و 10 درصد کاهش ارزش پرونده ها را داشتیم.

حسامی با اشاره به این که کار ما برخورد با تخلف هاست، افزود: در حوزه آرد و نان 115 درصد رشد بازرسی 66 درصد افزایش پرونده ها و یک هزار و 87 درصد افزایش ارزش پرونده ها را داشتیم که بخشی به علت نظارت بر سیلوها و بخشی به دلیل کم فروشی است.

معاون سازمان صمت لرستان تأکید کرد: بعد از افزایش سوخت تشدید بازرسی ها و گشت ضد احتکار داشتیم که باتوجه به اتفاقات سال گذشته و امسال در حوزه سامانه جامع انبارها، کاهش 70 تا 80 درصدی اختفا و احتکار را داریم.

وی ادامه داد: باتوجه به تنش های بازار در حوزه یلدا؛ شاید بهترین سال را در این حوزه تجربه کردیم دلیل این است که دولت با تأمین کالاهای اساسی در حوزه های پ مصرف عرضه و طرف عرضه متناسب بود.

حسامی توضیح داد: انبارهای نگهداری گندم در سطح استان به تفکیک آنالیز و به تخلفات رسیدگی شد، قاچاق سوخت اتوبوس های شهری با همکاری شرکت نفت آنالیز و 36 پرونده با ارزش 350 میلیون ریال تشکیل و تمام کشتارگاه های مرغ آنالیز و برای چهار کشتارگاه متخلف پرونده تشکیل شد.

معاون سازمان صمت لرستان عنوان نمود: در شرایط فعلی محدودیتی در عرضه کالاهای اساسی نداریم و انبار کالاهای اساسی شرایط مطلوبی دارد به طوری که پیش بینی های لازم تا ماه رمضان اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش 115 درصدی بازرسی بخش آرد و نان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 115 درصدی بازرسی بخش آرد و نان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید