ارتباط با سطح نشین ویکرام دقایقی پیش از فرود بر سطح ماه قطع شد

به گزارش سلامت و زیبایی، نیمه شب گذشته قرار بود سطح نشین ویکرام (Vikram)، بخشی از ماموریت چاندرایان 2 سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO)، فرودی نرم را بر سطح ماه تجربه کند. با این حال هند ارتباط خود را با این سطح نشین تنها دقایقی پیش از فرود از دست داد.

ارتباط با سطح نشین ویکرام دقایقی پیش از فرود بر سطح ماه قطع شد

فرود سطح نشین ویکرام طبق برنامه پیش می رفت و وضعیت این سطح نشین تا ارتفاع 2/1 کیلومتری از سطح ماه رصد می شد. تا این که ارتباط این فضاپیما با اتاق کنترل قطع شد. مسئولان سازمان پژوهش های فضایی هند اعلام نموده اند که در حال آنالیز داده های مربوط به فرود این سطح نشین هستند. هنوز زمان دقیقی برای اعلام وضعیت نهایی سطح نشین ویکرام معین نشده است.

به نظر می رسد سطح نشین ویکرام حدود یک کیلومتر از جهت معین شده برای فرود در نقطه هدف دور بوده است. قرار بود سطح نشین ویکرام در حوالی قطب جنوب ماه فرود بیاید. محل معین شده برای فرود این سطح نشین جنوبی ترین نقطه ای بود که تا کنون برای فرود یک فضاپیما در سطح ماه انتخاب شده بود.

شب گذشته Narendra Modi، نخست وزیر هند، نیز در زمان فرود در اتاق کنترل حضور داشت.

او درباره کوشش های سازمان پژوهش های فضایی هند و تقدیر از دانشمندان این کشور در توییتی نوشت: هند به دانشمندان خود افتخار می نماید. آن ها همواره بهترین کوشش خود را برای افتخار هند انجام داده اند. این لحظاتی است که باید در آن شجاعت نشان داد، و ما شجاع خواهیم بود. او همچنین در ادامه گفت: ما کماکان امیدوار خواهیم ماند و به کوشش در برنامه فضایی مان ادامه خواهیم داد.

البته در صورت ناموفق بودن فرود سطح نشین ویکرام بر سطح ماه این انتها ماموریت چاندرایان 2 نخواهد بود. این ماموریت از یک سطح نشین، یک ماه نورد و یک مدارگرد تشکیل شده است. مدارگرد چاندرایان 2 پیش از این با موفقیت وارد مدار ماه شده است و حدود یک سال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدارگرد چاندرایان 2 در مدار ماه و از ارتفاع صد کیلومتری به کاوش تنها قمر زمین خواهد پرداخت. این مدارگرد در مجموع با یاری هشت ابزار علمی و دوربین ماه را زیر نظر خواهد گرفت.

هند برنامه های خود برای سومین ماموریت به سمت ماه را نیز اعلام نموده است. ماموریتی که چاندرایان 3 نام دارد و قرار است در سال 2024 به فضا پرتاب گردد. در این ماموریت نیز همانند ماموریت چاندرایان 2 یک ماه نورد حضور خواهد داشت.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از فرود سطح نشین ویکرام بر سطح ماه.

منبع: دیجیکالا مگ

به "ارتباط با سطح نشین ویکرام دقایقی پیش از فرود بر سطح ماه قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط با سطح نشین ویکرام دقایقی پیش از فرود بر سطح ماه قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید