سرعت نور: پیش به سوی آینده اینترنت کوانتوم

به گزارش سلامت و زیبایی، محققان در دانشگاه تورنتو ابزاری را به معرض نمایش گذاشتند که می تواند به عنوان ستون فقرات/ Backbone اینترنت کوانتوم در آینده مورداستفاده قرار گیرد.

سرعت نور: پیش به سوی آینده اینترنت کوانتوم

به گزارش سلامت و زیبایی، پروفسورهوی-کوانگ لو و همکاران دستگاهی را به صوت نمونه اولیه نمایش دادند که از یک تکرارنماینده کوانتومی در ابعاد فوتون تشکیل شده و می تواند مقدمه ارتباطات راه دور کوانتومی گردد.

اینترنت کوانتوم هسته اصلی پردازش اطلاعات کوانتومی محسوب شده که بسیاری از اپلیکیشن های جدید ازجمله ارتباطات امن را در بر می گیرد.

اینترنت کنونی به صورت امن تعریف نشده است و به همین خاطر انواع هک و نفوذ را در آن می بینیم. هکرها به طور دائم در حال کشف حفره های پیچیده بوده تا به دولت ها، سازمان ها و ... حمله نمایند.

به همین خاطر، محققان فیزیک کوانتوم را برای رمزنگاری عمیق و نفوذناپذیر مطرح نموده اند. یکی از فناوری های وعده داده شده QKD (توزیع کلید کوانتومی) است که به وسیله آن همه چیز قابل ردیابی می گردد. شرکای نرم افزاری به طور کامل مانیتور شده و قبل از از دست دادن دیتا ارتباطات لغو می گردد. بنابراین دیتایی ردوبدل نمی گردد و بدین صورت اطلاعات غیرقابل هک می شوند.

درحال حاضر سیگنال نوری به وسیله فیبر منتقل شده و دیتا به طورمعمول از دست می رود، مگر اینکه از تکرارنماینده در فواصل منظم استفاده گردد تا سیگنال را تقویت نموده و دیتا به طور کامل منتقل گردد.

اما اطلاعات کوانتوم متفاوت بوده و تکرارنماینده ها برای این نوع اطلاعات مشکل زا است، چراکه دیتا باید در تکرارنماینده ذخیره گردد و خطاها پیچیده تر و گران تر می شوند چراکه در دمای پایین عملیات ارسال انجام می گردد.

با توجه به این توضیحات، دکترهوی-کوانگ لو رهیافتی متفاوت را ارائه نموده است و با ساخت نسل بعدی تکرارنماینده ها به صورت فوتون، معایب تکرارنماینده های معمولی را کاهش داده و یا از بین برده است.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "سرعت نور: پیش به سوی آینده اینترنت کوانتوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت نور: پیش به سوی آینده اینترنت کوانتوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید