240 هزار دانش آموز در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش سلامت و زیبایی، شهریار فولادوند روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری امسال استان مرکزی در اراک گفت: هم اکنون 240هزار دانش آموز استان مرکزی در بیش از دو هزار و 400 واحد آموزشی در 15 منطقه و شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

240 هزار دانش آموز در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه نمود: این تعداد دانش آموز توسط 18 هزار معلم تعلیم داده می شوند که از این تعداد معلمین، 14 هزار معلم به صورت موظف و رسمی هستند و مابقی از ظرفیت حق التدریس و شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش استفاده می گردد.

فولادوند با اشاره به اینکه بیشترین حجم دانش آموزی در مقطع ابتدایی و بیشترین تعداد مدرسه هم در این مقطع است، بیان داشت: 120 هزار دانش آموز در بیش از یک هزار و 150 واحد آموزشی ابتدایی و بقیه در دیگر دوره های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی توضیح داد: نرخ پوشش تحصیلی یک مولفه بسیار مهم به شمار می رود و نرخ پوشش تحصیلی در راستای عدالت آموزشی در استان مرکزی در دوره ابتدایی بیش از 99 درصد و در دوره متوسطه اول بیش از 97 درصد و در دوره متوسطه دوم نیز بیش از 88 درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: تا خاتمه امسال حدود یک هزار نفر از معلمان آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند.

فولادوند با اشاره به اجرای پروژه مهر افزود: از ابتدای تعطیلی مدارس و آغاز تابستان گذشته، مجموعه ای از همکاران در اجرای پروژه مهر در قالب چندین کمیته فعالیت خود را آغاز کردند تا موارد مهم و اصلی از جمله تامین تجهیزات لازم برای مدارس و آماده سازی نیروی انسانی را پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "240 هزار دانش آموز در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "240 هزار دانش آموز در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید