معرفی بهترین دانشگاه های لیتوانی

به گزارش سلامت و زیبایی، بهترین دانشگاه های لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای اروپایی است که هم اکنون اقتصاد رو به پیشرفت و سریعی را تجربه می نماید. به همان نسبت بهترین دانشگاه های لیوانی حتی در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند و در حال قرار دریافت هستند. اگر قصد تحصیل در لیتوانی را دارید و می خواهید از نام و رتبه بهترین دانشگاه های لیتوانی آگاه شوید، این مطلب را در مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید. این کشور در سال های اخیر، سعی فراوان داشته که صندلی خود را در میان دیگر کشورهای دنیا بهتر نماید. صنعت گردشگری آن نیز، بر اساس چنین رویکردهایی رو به بهبودی است و گردشگران توریست های بیشتری با جاذبه های گردشگری لیتوانی آشنا شده اند.

معرفی بهترین دانشگاه های لیتوانی

این کشور کوچک در کنار دریای بالتیک توانسته اسم و رسمی برای خود باز کند. نه تنها سواحل زیبای آن هر گردشگری را به خود جذب می کند بلکه جنگل ها و دریاچه های بی نظیر و ریایی آن، جزو بهترین مکان ها برای طبیعت گردی و بازدید از این کشور است. اگر می خواهید که بیشتر راجع به این کشور بدانید، به دیگر لینک های درون مطلب مراجعه کنید. خوانندگانی که می خواهند از بهترین دانشگاه های لیتوانی آشنا شوند، ادامه مطلب ما را همراهی نمایند. پایتخت لیتوانی، شهر ویلنیوس (Vilnius) بوده که از شهرهای قدیمی و تاریخی اروپاست. طبعا بیشتر بهترین دانشگاه های لیتوانی هم در این شهر واقع شده اند.

دانشگاه ویلنیوس | Vilnius University

بزرگترین دانشگاه در لیتوانی و قدیمی ترین در میان سه کشور بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی)، دانشگاه ویلنیوس است. بنابراین حتما در لیست بهترین دانشگاه لیتوانی در رتبه اول قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، این دانشگاه رتبه ای میان 481 تا 490 را در جهان و رتبه 21 را در میان دانشگاه های این منطقه (EECA) دارد. دانشگاه ویلنیوس در سال 1579 تأسیس شد و در حال حاضر حدود 20،900 دانش آموز و دانشجو در آن، ثبت نام کرده اند. همچنین از جمله حدود 1250 دانشجوی بین المللی هم اکنون در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه بیش از 150 موافقت نامه دو جانبه با موسسات تحقیقاتی دارد و در برنامه تبادل اراسموس + تبادل (the Erasmus + exchange program) می کند.

دانشگاه تکنیکال گدیمیناس ویلنیوس | Vilnius Gediminas Technical University

این دانشگاه هم جزو بهترین دانشگاه های لیتوانی است که در پایتخت این کشور یعنی ویلنیوس قرار گرفته است. دانشگاه تکنیکال گدیمیناس ویلنیوس در جهان رتبه 701 + را داشته و در منطقه EECA رتبه آن 43 است. دانشگاه تکنیکال گدیمیناس ویلنیوس در سال 1956 تاسیس شده و یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی در لیتوانی است. این دانشگاه دولتی با تخصص خود در آموزش های فنی و مهندسی و با دیدگاهی نوآورانه و بین المللی هم اکنون شناخته می شود. همچنین دارای رتبه سه ستاره در سیستم رتبه بندی QS Stars (یک سرویس انتخاب برای دانشگاه ها با 7 ستاره) است. ضمناً حداکثر پنج ستاره را برای تدریس، امکانات و نوآوری به دست آورده است.

سوال: EECA به چه معنی است؟

رتبه بندی دانشگاه ها یا EECA که در سال 2019 منتشر شد در واقع دارای 300 دانشگاه برتر در منطقه ای مشخص است. این منطقه شامل کشورهای اروپایی ادغام شده و آسیای مرکزی (EECA) است و براساس روشی مشخص هر دانشگاه را بر اساس 10 شاخص آنالیز کرده و به آن ها رتبه ای مشخص را اعمال می کند. از فاکتورها و عواملی که در این آنالیز ها مهم بوده و سنجیده می شود می توان به اعتبار آموزشگاه و کارفرماها، تاثیر تحقیقات دانشگاهی و درصد بین المللی آن اشاره نمود.

دانشگاه تکنولوژی کاوناس | Kaunas University of Technology

در دیگر شهرهای لیتوانی به جز پایتخت (ویلنیوس) هم بهترین دانشگاه های لیتوانی پیدا می شوند. لازم نیست که تنها به پایتخت اکتفا کنید. شهر کاوناس دومین شهر پرجمعیت و بزرگ لیتوانی است که دانشگاه های مناسبی حتی برای دانشجویان بین المللی دارد. دانشگاه تکنولوژی کاوناس در جهان رتبه 701+ و در EECA (کشورهای اروپایی ادغام شده و آسیای مرکزی) رتبه 51 ام را دارد. همچنین این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های تکنیکال در میان ایلت های بالتیک (سه کشور معروف این منطقه) است. تعداد دانشجویان آن 10900 دانشجو بوده که در 156 برنامه مختلف مشغول به تحصیل و پژوهش هستند. در این میان تعداد 62 رشته، واحد و برنامه درسی آن ها به انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه ویتاوتاس مگنوس | Vytautas Magnus University

این دانشگاه هم در شهر کاوناس قرار گرفته است. رتبه جهانی آن، در میان دیگر دانشگاه های جهان 701+ بوده و در EECA در سال 2016 تا 2017 رتبه 77 ام را به خود اختصاص داده بود. سال تاسیس دانشگاه ویتاوتاس مگنوس به سال 1922 میلادی بر می شود. منتها در سال 1989 دوباره بازسازی و ارتقا یافت. دانشگاه ویتاوتاس مگنوس در سال 1989 مجددا رشته ها و برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را توسعه داد و تنها دانشگاهی در لیتوانی است که تمرکز خود را بر روی هنرهای آزاد گذاشته است. بنابراین کسانی که می خواهند در رشته های هنری به ادامه تحصیل در لیتوانی بپردازند می بایست برای این دانشگاه اقدام نمایند.

دانشگاه کلایپدا از بهترین دانشگاه های لیتوانی | Klaipeda University

رتبه این دانشگاه در EECA 121 تا 130 متغیر بوده و در شهر بندری کلایپدا واقع شده است. هم اکنون حدود 3000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و 550 مدرس و استاد دارد. دانشگاه کلایپدا را می توان از بهترین دانشگاه های لیتوانی دانست. چرا که در 11 رشته دانشگاهی مقطع دکتری را ارائه می دهد و تاکنون توانسته 60 پروژه و برنامه را در طول سال به اجرا در آورد. از جمله همایش ها و جشنواره های علمی که در این دانشگاه برگزار می شود، می توان به هفته بین المللی تدریس و کارکنان اداری اشاره نمود. ششمین دوره این هفته که به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود، از تاریخ 6 ام ماه می در سال 2019 تا تاریخ 10 ام است. این دانشگاه در سال 1991 به عنوان دانشگاهی خصوصی تاسیس شد. دانشگاه کلایپدا دوره های آموزشی و برنامه هایی را به منظور رسمیت شناختن مدارک تحصیلی عالی مانند لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد و مدرک دکتری در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

این دانشگاه 28 ساله، دارای سیاست پذیرش انتخابی بوده که براساس آزمون های ورودی و مدارج علمی و نمرات تحصیلی گذشته دانش آموزان، آن ها را پذیرش می کند. این میزان پذیرش 70 تا 80 درصد است. بنابراین شانس بالایی در پذیرش این دانشگاه خواهید داشت. دانشجویان بین المللی هم می توانند برای این دانشگاه، درخواست ثبت نام و پذیرش دهند.

دانشگاه شیاولیای | Siauliai University

از بهترین دانشگاه های لیتوانی بوده که حدود 71 سال پیش یعنی در سال 1948 تاسیس شده است. این دانشگاه دولتی در یکی دیگر از شهرهای بزرگ لیتوانی به نام شیاولیای (Siauliai) قرار گرفته است. این دانشگاه را می توان از دانشگاه هایی با اندازه ای کوچک و تعداد دانشجویی به اندازه 9000 تا 9999 نفر دانست. بیشتر رشته های تحصیلی و مدارک ارائه شده در اینجا همانند بهترین دانشگاه های لیتوانی است. مدارک و مدارج عالی تحصیلی مانند مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری است. پذیرش این دانشگاه بر طبق آزمون هایی است که از دانشجویان می گیرد و البته توجه به مدارج علمی و نمره های مقاطع قبلی دانشجو است. دانشجویان بین المللی هم به راحتی می توانند برای این دانشگاه در شهر زیبای شیاولیای درخواست پذیرش دهند. رشته های هنری تا کارشناسی ارشد، اقتصاد تا دکتری، بان و فرهنگ تا کارشناسی ارشد، مهندسی و علوم و تکنولوژی تا مقطع ارشد در اینجا تدریس می شود.

دانشگاه میکولاس رومریس | Mykolas Romeris University

از بهترین دانشگاه های لیتوانی در پایتخت این کشور بوده که از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی آن محسوب می شود. از گزینه های خوبی که این دانشگاه برای دانشجویانش دارد، وجود دانشکده و شعبه ای در شهر کاوناس است. این دانشگاه از طرف وزارت آموزش و فنون لیتوانی شناخته می شود. تعداد دانشجویان این دانشگاه بین 20 هزار تا 24999 نفر بوده و دانشجویان مختلف از سراسر جهان را پذیرش می کند. در این دانشگاه می توانید مدارج بالای تحصیلی را مانند لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری را بخوانید. بیشتر 60 تا 70 درصد افرادی که برای این دانشگاه اقدام می نمایند می توانند پذیرش آن را دریافت نمایند. رشته های هنری تا دکتری، اقتصاد و علوم و تکنولوژی در اینجا تدریس می شود.

دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی | Lithuanian University of Health Sciences

دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی در سال 1922 به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی عمومی اس تاسیس شده است که در محیط شهری شهر کوچک کاوناس واقع شده است. این دانشگاه رسمیت و اعتبار خود را از وزارت آموزش و پرورش و فنون لیتوانی دریافت کرده است. این دانشگاه دوره های آموزشی و برنامه های آموزشی را برای به رسمیت شناخته شدن در رشته های تحصیلات عالی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی و مدرک دکتری و در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد. این موسسه آموزش عالی 97 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی مبتنی بر آزمون ورودی است.

دامنه پذیرش این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های لیتوانی 60 تا 70 درصد است که این دانشگاه و موسسه را را به عنوان یکی از بهترین موسسه ها و دانشگاه ها در این کشور انتخاب می کند. دانشجویان بین المللی هم می توانند برای پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی درخواست دهند. رنگ مخصوص به این دانشگاه رنگ آبی و خاکستری است.

منبع: 4 icu.org

منبع: الی گشت

به "معرفی بهترین دانشگاه های لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین دانشگاه های لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید