گذر فرهنگ و هنر شیراز مردادماه افتتاح می گردد ، اختصاص 18 میلیارد تومان تسهیلات

به گزارش سلامت و زیبایی، مدیرعامل موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر گفت: 18 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار هایی که در گذر فرهنگ و هنر شیراز واقع در محله سنگ سیاه حضور پیدا نمایند تخصیص یافته است.

گذر فرهنگ و هنر شیراز مردادماه افتتاح می گردد ، اختصاص 18 میلیارد تومان تسهیلات

به گزارش از ، امین عارف نیا در نشست هم اندیشی با فعالان کسب و کار فرهنگ و هنر شیراز با بیان اینکه گذر فرهنگ و هنر شیراز در محله سنگ سیاه مردادماه به بهره برداری می رسد و کسب و کار های این حوزه در این گذر مستقر می شوند، گفتت: 18 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار هایی که در این گذر حضور پیدا نمایند تخصیص یافته است.

او با بیان اینکه سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان و کارمزد آن 4 درصد است و بازپرداخت آن از 36 ماه آغاز و به فراخور شرایط طرح در مورد بازپرداخت آن با صندوق کارآفرینی امید تفاهم می گردد گفت: تضامین پرداخت این تسهیلات را صندوق کارآفرینی امید مشخص می نماید.

مدیرعامل موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر با بیان اینکه پیش بینی می گردد که 60 کسب و کار در گذر فرهنگ و هنر شیراز واقع در محله سنگ سیاه از این تسهیلات بهره مند شوند، اسم کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید مستندات و ایده اولیه طرح خود را به شورای حمایت از کسب و کار فرهنگی فارس که در اداره کل ارشاد است ارائه دهند.

او با بیان اینکه طرح های پذیرفته شده در این شورا برای آنالیز به تهران ارسال می گردد، اعلام نمود: بعد از ارزیابی طرح هایی که نهایی شوند به صندوق هنر معرفی و به وسیله صندوق هنر به صندوق کارآفرینی امید منعکس می گردد.

عارف نیا با اشاره به شرایط سختی که هنرمندان به علت تبعات بیماری کرونا دارند، گفت: همه این کوشش ها و پرداخت تسهیلات برای یاری به هنرمندان است و از آنجا که بضاعت دولت، شهرداری وصاحبان کسب و کار محدود است باید این بضاعت ها کنار هم گذاشته گردد تا فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر تسهیل گردد.

او با تاکید بر اینکه جای جای شیراز توانایی دارد که به گذر فرهنگ و هنر تبدیل گردد و باید به فضا های تاریخی و بافت تاریخی شیراز روح بخشید، اسم کرد: با مشارکت فعالان عرصه هنر و فرهنگ می توان گردشگران داخلی و خارجی را به بافت محله سنگ سیاه علاقه مند کرد و امید است که این محله با برنامه ریزی صحیح به سمتی برود که به اسم اقامتگاه و محل گشت و گذار گردشگران داخلی و خارجی مطرح گردد.

او با بیان اینکه پرونده هایی که ارسال شده است برای دریافت تسهیلات باید دارای شرایط لازم و ایده های خلاق باشند، گفت: با توجه به اهمیت بافت تاریخی شهر شیراز رقم تسهیلاتی که به گذر فرهنگ و هنر شیراز تعلق گرفته به میزان تسهیلاتی که به کل کشور تخصیص یافته است.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم گفت: 101 پرونده برای دریافت این تسهیلات به وزارت ارشاد ارسال شده که بخشی از این پرونده ها مربوط به کسب و کار های خارج از گذر فرهنگ و هنر است.

او از افزایش سهم فارس در تسهیلات تحفه اطلاع داد و گفت: سهم فارس از این تسهیلات 7 میلیارد تومان بود که در حال حاضر به 21 میلیارد تومان افزایش یافته است و این در حالی است که 400 نفر در استان متقاضی دریافت این تسهیلات هستند و جمع رقم درخواستی آن ها 130 میلیارد تومان است.

سهرابی با بیان اینکه این تسهیلات یاریی برای تثبیت و حفظ شرایط هنرمندان در این شرایط بد مالی است، اضافه نمود: با توجه به خسارت هایی که در این دو سال اخیر به حوزه فرهنگ و هنر وارد شده امیدواریم با همکاری شهرداری تاریخی شیراز و راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در محله سنگ سیاه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

او گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که بدون هنرآفرینی و فراوری آثار و دستاورد های اهالی فرهنگ و هنر تسهیل گری نهاد های فرهنگی قابل اجرا نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گذر فرهنگ و هنر شیراز مردادماه افتتاح می گردد ، اختصاص 18 میلیارد تومان تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر فرهنگ و هنر شیراز مردادماه افتتاح می گردد ، اختصاص 18 میلیارد تومان تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید