کرملین: نظامیان روس پس از رزمایش های مشترک از بلاروس خارج می شوند

به گزارش سلامت و زیبایی، سخنگوی کرملین توضیح داد که نظامیان روسیه پس از 30 بهمن ماه و سرانجام رزمایش مشترک مینسک-مسکو از خاک بلاروس خارج می شوند.

کرملین: نظامیان روس پس از رزمایش های مشترک از بلاروس خارج می شوند

به گزارش سرویس بین الملل سلامت و زیبایی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) بیان کرد که رزمایش مشترک بلاروس-روسیه تحت عنوان عزم متحد 2022 همچنان در جریان است و به محض تکمیل مرحله ای خاص از این رزمایش، نظامیان (روس) به پایگاههای دائمی خود بازمی گردند.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش کرد، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه توضیح داد که مسکو قصد ادامه حضور نظامیان روس در بلاروس پس از خاتمه رزمایش مشترک نظامی را ندارد. وی در این خصوص گفت: این موضوع مورد آنالیز قرار نخواهد گرفت.

این دیپلمات روس با تأکید بر اینکه رزمایش روسیه و بلاروس، تمرین معمولی از رزمایش های نظامی است، ادامه داد: این فرایندی است که چند هفته خاص زمان می برد. قطعاً، خروج تمامی نظامیانی که برای هفته ها در آنجا تجمع نموده اند، ظرف 24 ساعت امکانپذیر نیست.

پسکوف در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال نظارت روسیه بر رزمایش مشترک روسیه و بلاروس گفت: (ولادیمیر) پوتین (رئیس جمهور روسیه) هیچ برنامه ای برای برگزاری بازرسی مشترک از رزمایش های نظامی با الکساندر لوکاشنو رئیس جمهور بلاروس ندارد اما رؤسای جمهور می توانند در مورد هرچیزی توافق نمایند.

وی بعلاوه در پاسخ به سؤالی درباره موضع روسیه و بلاروس درباره دونباس گفت که باید منتظر نشست فردا (آدینه) پوتین و لوکاشنکو بود و گفت: هر دو رئیس جمهور احتمالاً بعد از گفت وگوهایشان درباره همه چیز خواهند گفت.

رزمایش عزم متحد 22 بلاروس و روسیه از 10 تا 20 فوریه بعنوان مرحله دوم بازرسی از نیروی واکنش دولت اتحادیه اجرا می گردد. مینسک و مسکو بارها اعلام نموده اند که این رزمایش ها ماهیت کاملاً دفاعی دارند و هیچ تهدیدی برای کل جامعه اروپایی و به ویژه کشورهای همسایه ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کرملین: نظامیان روس پس از رزمایش های مشترک از بلاروس خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: نظامیان روس پس از رزمایش های مشترک از بلاروس خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید