چین واکسن ضدکرونا ساخت این کشور را فاقد هرگونه عوارضی خواند

به گزارش سلامت و زیبایی، مشاور گروه ملی داروسازی بیوتک چین (CNBG) اظهار داشت که به صدها هزار نفر، به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری، یکی از دو واکسن چینی ضد کرونا تزریق شده است بدون اینکه یک مورد عفونت یا عوارض جانبی داشته باشد.

چین واکسن ضدکرونا ساخت این کشور را فاقد هرگونه عوارضی خواند

به گزارش جم جم آنلاین از ایرنا، ژو سونگ مشاور حقوقی شرکت ملی داروسازی چین روز شنبه اضافه نمود که انتظار می رود دو واکسن توسعه سافته توسط این شرکت به زودی و در ماه دسامبر (آذر 1399) وارد بازار شوند.

وی با اشاره به اینکه آزمایش ها نشان می دهند این دو واکسن می توانند از مردم در برابر ویروس کرونا محافظت نمایند هزینه دو دز از این واکسن ها را کمتر از 1000 یوان (حدود 146 دلار آمریکا) بیان کرد.

این دو واکسن هنوز در مرحله سوم آزمایش بالینی برای ایمنی و کارآیی در چندین کشور از جمله امارات متحده عربی، بحرین، پرو، مراکش، آرژانتین و اردن هستند.

برنامه اضطراری واکسیناسیون ضد کرونا در چین اوائل مرداد شروع شد که اجازه می دهد گروه های پرخطر مانند کارگران پزشکی، دیپلمات ها و افرادی که در کشورهای خارجی کار می نمایند و هنوز با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می نمایند واکسینه شوند.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که هفته گذشته از دو واکسن ضد ویروس کرونا ساخت سینوواک چین در نمایشگاه بین المللی خدمات تجارت 2020 چین رونمایی شد.

در حال حاضر هفت واکسن ضد ویروس کرونا در سراسر دنیا در حال مراحل آزمایش نهایی است که چهار مورد آنها از کشور چین هستند با این حال تا کنون هیچ واکسنی به طور رسمی تاییدیه استفاده عمومی را نگرفته است.

منبع: جام جم آنلاین

به "چین واکسن ضدکرونا ساخت این کشور را فاقد هرگونه عوارضی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین واکسن ضدکرونا ساخت این کشور را فاقد هرگونه عوارضی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید