پرطرفدارترین مرسدس بنزهای بازار ایران

به گزارش سلامت و زیبایی، در این خصوص می توان به محبوبیت بالای کلاس C، کلاس E، کلاس CLS و کلاس S اشاره نمود. کوپه ها و کانورتیبل های کلاس SL و CLK در رده بعدی قرار می گیرند، اما تعداد اس یووی ها و ام پی وی های مرسدس در ایران کم اند.

پرطرفدارترین مرسدس بنزهای بازار ایران

هرچند این امر از ارزش آن ها کم نمی نماید و این خودرو ها به غم قدیمی بودن مدل خود نسبت به مدل های روز بازار، از آپشن های برابر یا حتی بیشتر نسبت به آن ها برخوردارند. در این خصوص می توان به کلاس ML و کلاس GLK در سگمنت اس یووی و کلاس A و کلاس B در سگمنت ام پی وی اشاره نمود. هرچند شاسی بلند GLA استثنای بزرگی است که توانسته در نمونه های محدود خود را به خیابان های ایران برساند.

یک: قیمت: 8 میلیارد تومان / مرسدس بنز E200 - مدل 2018

یکی از جدیدترین مرسدس بنز های وارد شده به ایران که البته جزو گران قیمت ترین سدان های حاضر در بازار نیز هست. تریم لوکس کابین E200 مدل 2018 تلفیقی از سنت و مدرنیته است و علاوه بر لذت بردن از کیفیت بالای چرم و چوب به کار رفته در آن، از سیستم سرگرمی و کنسول پروپیمان آن نیز لذت خواهید برد. E200 به آپشن های فراوانی مجهز است:

سقف پانوراما، گرمکن و سرد کن جایگاه های جلو، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه HUD، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم رادار بین خطوط، سیستم پارک اتوماتیک، جایگاه های برقی جلو، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی، شیفتر های تعویض دنده پشت فرمان، دوربین دید عقب و سنسور های جلو و عقب. جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک این خودرو عملکرد بهتری نسبت به نسل های قبلی دارد و 181 اسب بخار نیرو را به چرخ های عقب منتقل می نماید. البته این پیشرانه یکی از ضعیف ترین ها در قیاس با دیگر اعضای خانواده کلاس E است.

دو: قیمت: 3.4 میلیارد تومان / مرسدس بنز C200 - مدل 2015

کلاس C بار ها توانسته حائز عنوان پرفروش ترین مدل مرسدس بنز در بازار های گوناگون گردد. در مدل 2015 شاهد کامل تر شدن و مدرن تر شدن C200 هستیم و دیگر از کابین شلوغ نسل قبلی خبری نیست. استفاده از چراغ های تمام LED و عناصر کرومی نیز به جذابیت طراحی آن یاری بسیاری کرده اند. C200 مدل 2015 متناسب با احتیاج بازار روزآمد شده و در کنسول آن از سیستم هوشمند سرگرمی استفاده شده است.

این سیستم با عنوان Command Online در قالب صحفه نمایشی 8.4 اینچی سرنشینان را قادر می سازد تا کانال های تلویزیونی و رادیویی را با کیفیت بالا دریافت و شرایط ترافیک را به صورت لحظه ای چک نمایند. مرسدس توانسته با استفاده گسترده از آلومینیوم و ساختار مدولار وزن مرسدس را 100 کیلوگرم کاهش دهد که در عملکرد فنی آن تاثیر بهینه ای داشته و شتابش را به 7.3 ثانیه رسانده است. ترمز های تقویت شده C200 با کالیپر های جدید ایمنی آن را بهبود بخشیده اند و به موقع و به خوبی عمل می نمایند تا راننده این سدان لاکچری دغدغه ای بابت توقف خودرو در زمان لازم را نداشته باشد.

سه: قیمت: 4.8 میلیارد تومان / مرسدس بنز CLA45 - مدل 2017

اگر کلاس C برایتان زیادی ساده و ملال آور است و می خواهید همان ویژگی ها را در قالب سدانی اسپورت داشته باشید CLA گزینه خوبی است. CLA با خطوط تیزی که در طراحی آن استفاده شده، یکی از آیرودینامیک ترین سدان های دنیا است. در طراحی کابین CLA از متریال باکیفیت استفاده شده و سیستم صوتی هارمن کاردن آن صدای واضح و شفافی را در اختیار سرنشینان می گذارد.

بر خلاف دیگر مرسدس های حاضر در بازار ایران که به دلیل محدودیت پیشرانه معمولاً نیرویی پایین تر از 200 اسب بخار دارند، در CLA45 با سگ ژرمن وحشی ای روبه رو هستیم که نهایت بازدهی را از موتور چهار سیلندر تویین توربو دریافت می نماید که به 381 اسب بخار نیرو می انجامد! این نیرو با استفاده از سیستم هوشمند مرسدس موسوم به 4 MATIC که حالت پدال گاز، زاویه فرمان، لغزش لاستیک و خلاصه هر عاملی که در حرکت و پایداری تاثیرگذار باشد را آنالیز کرده و بر اساس آن گشتاور مورد احتیاج را در اختیار هر چرخ قرار می دهد، به چرخ ها منتقل می گردد.

چهار: قیمت: 8.8 میلیارد تومان / مرسدس بنز SL500 - مدل 2013

اشتباه است اگر مرسدس بنز را خودرویی مخصوص میانسالان متمول بدانیم که به دنبال سوار شدن بر خودرویی تمام لاکچری اند. اگر جوان پولداری باشید چرا SL500 مدل 2013 نه؟ این رقیب سرسخت BMW سری 8 کانورتیبل در زمانی وارد ایران شد که هنوز محدودیت ورود خودرو هایی با ظرفیت موتور بالای 2500 سی سی وضع نشده بود. از این رو با یکی از قوی ترین خودرو های حاضر در ایران با 429 اسب بخار روبه رو هستیم که توسط پیشرانه ای 4.7 لیتری فراوری می گردد و شتاب خارق العاده 4.5 ثانیه ای را به ارمغان می آورد.

جعبه دنده هفت سرعته آن هم قابلیت استفاده به صورت اتوماتیک و هم قابلیت استفاده به صورت دستی را داراست. البته طراحی نمای جلوی خودرو چشم هر کسی را نمی گیرد و مرسدس بنز نتوانسته تمایز خاصی میان این مدل اسپورت خود و دیگر مدل هایش در این خصوص ایجاد کند. آپشن های آن نیز اگرچه کامل اند، اما بعضی موارد صرفاً در پکیج AMG یافت می شوند که در ایران نایاب است. همچون پکیج های مخصوص راننده، پیشرانه، ترمز های سرامیکی، سیستم تعلیق و فیبرکربن در نمای خارجی خودرو.

پنج: قیمت: 11 میلیارد تومان / مرسدس بنز S500 - مدل 2013

کلاس S سمبل اشرافیت و لاکچری بودن است و شاید تنها خودرو های لوکس دست ساز مثل رولزرویس و بنتلی از آن سرتر باشند! طراحی S500 چه در خارج چه در داخل کابین چشم نواز و ترکیبی از سنت و مدرنیته است که در عین استفاده از عناصر ساده (برخلاف BMW سری 7 با آن خطوط تیزش!) نمایی زیبا خلق کرده و همگام با تکنولوژی روز جلو آمده است.

این هیولای دوتنی با استفاده از پیشرانه قدرتمندش اصلاً احساس کندی را به راننده القا نمی نماید و به خوبی با حالت های مختلف رانندگی هماهنگ می گردد. در آپشن ها نیز S500 چیزی کم ندارد، اما بعضی از آپشن های آن همچون Magic Body Control که با اسکن راستا و پردازش میزان ناهمواری ها، شرایط سیستم تعلیق را در کوتاه ترین زمان ممکن با شرایط جاده تطبیق می دهد به صورت سفارشی قابل دسترسی اند که در البته در ایران نیز بلااستفاده اند! جعبه دنده هفت سرعته G Tronic Plus مرسدس S500 هم در نمونه های جدید با جعبه دنده 9 سرعته جایگزین شده است که در نمونه حاضر در ایران خبری از آن نیست.

شش: قیمت: 4.1 میلیارد تومان / مرسدس بنز CLS500 - مدل 2012

CLS سال هاست که به عنوان اثری هنری روی چهارچرخ شناخته می گردد. کوشش مرسدس بنز در این بوده که در هر نسل از CLS نهایت دقت و ظرافت و زیبایی را به کار گیرد. این کوپه خوش سیما نیز در ایران طرفداران بسیاری دارد. خطوط برجسته تر بدنه، کاپوت کشیده تر و ارتفاع کمتر در کنار شکل سقف و زاویه شیشه جلوی خودرو آن را از دیگر مدل های مرسدس بنز متمایز کرده است.

در این مدل خبری از نقدها وارده به تریم کابین مدل های قبلی CLS نیست و شاهد تودوزی ها و چرم باکیفیت تری در کابین هستیم. البته CLS 2012 نسبت به دیگر مدل های بنز تنها از یک نمایشگر در وسط کنسول بهره مند است و سادگی طراحی پشت فرمان بدجوری توی ذوق می زند. آپشن دید در شب و سنسور جلو و عقب پارک نیز به صورت سفارشی در آن وجود دارند و ممکن است در بعضی نمونه ها خبری از آن ها نباشد. پیشرانه CLS قوی است، اما بیشتر به درد رانندگی درون شهری نرم می خورد و به دلیل فقدان آپشن های رانندگی هوشمند در آن بهتر است اگر راننده قابلی نیستید چندان حال و هوای کورس گذاشتن با آن به سرتان نزند!

هفت:قیمت: 5 میلیارد تومان / مرسدس بنز GLA45 - مدل 2016

رهاورد مرسدس برای کسانی که به دنبال اس یووی اسپورت و قدرتمندی هستند، از نظر طراحی کاملاً شبیه مدل CLA45 است و از همان خطوط تیز و شکسته در سرتاسر بدنه بهره می برد. باتوجه به شباهت زیاد GLA و پورشه ماکان باید بر این باور صحه گذاشت که محبوبیت ماکان بود که مدیران محافظه کار مرسدس را مجبور کرد از طراحی سنتی آن دست بشویند و اس یووی اسپورتی با این طراحی تحول یافته را به بازار بفرستند.

GLA در هر دو حالت دیفرانسیل جلو و چهارچرخ متحرک شتاب کم نظیر 4.4 ثانیه ای را به ثبت رسانده است که در کمتر شاسی بلندی در بازار ایران می توان چنین عملکردی را مشاهده کرد. سیستم تعلیق پیشرفته آن توان مقابله با هر جاده ناهمواری را دارد و راننده دوستدار رانندگی در خارج از شهر را به سلامت از هر جاده ای عبور می دهد. کابین آن برخلاف دیگر مرسدس ها طراحی ساده و در عین حال هوشمندانه ای دارد و خبری از تریم چوب و جیر و جزئیات مشابه در آن نیست. GLA از انواع سیستم های هوشمند برای یاری به راننده بهره مند است و خلائی از این لحاظ در قیاس با دیگر مدل های مرسدس بنز در آن حس نمی گردد.

هشت: قیمت: 950 میلیون / مرسدس بنز CLK کوپه - مدل 2009

اگر زور جیب تان به قیمت های رویایی مرسدس های جدیدتر بازار ایران نمی رسد، انتخاب یک مدل تمیز قدیمی تر هم شاید بتواند همان مزه سواری مرسدس را به شما بچشاند. CLK کوپه یکی از این مدل های قدیمی است که طراحی به یادماندنی آن هیچ وقت قدیمی نمی گردد. در تریم کابین آن حتی کم اهمیت ترین موارد هم با کیفیت بالا طراحی شده اند و اگر هوس سیستم های هوشمند روز و آپشن های رنگارنگ خودرو های چند میلیارد تومانی را نکنید مجموعه آپشن های ایمنی و رفاهی آن هم تکمیل است:

جایگاه های برقی سفارشی با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف، حافظه و گرمکن جایگاه ها، سیستم ورود بدون کلید همراه با ایموبلایزر، چراغ شور، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه همراه با فیلتر جذب غبار، آینه های برقی، سنسور های پارک جلو و عقب و سانروف. این خودرو پیروز به دریافت پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ شده است. پیشرانه این خودرو نیز هنوز هم عملکرد خوبی دارد، اما شتاب 8.6 ثانیه ای آن شاید برایتان کسل نماینده باشد زمانی که دیگر مرسدس ها به سرعت از شما سبقت می گیرند.

منبع: هفت صبح

منبع: فرارو

به "پرطرفدارترین مرسدس بنزهای بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین مرسدس بنزهای بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید