واردات غیر رسمی 30 هزار تن چای در سال

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس سازمان چای کشور گفت: احتیاج داخلی کشور به چای 110 هزار تن است که سالانه 25 هزار تن آن فراوری می گردد و بقیه باید باید از طریق واردات تامین گردد که سال گذشته 57 هزار تن به صورت رسمی وارد شد.

واردات غیر رسمی 30 هزار تن چای در سال

به گزارش سلامت و زیبایی، حبیب جهانساز در بازدید از باغ های چای شهرستان سیاهکل گفت: این شهرستان از مناطق چایخیز شمال کشور است که بیش از 1600 هکتار باغ چای و شش کارخانه چایسازی فعال دارد.

وی اضافه نمود: میزان خرید برگ سبز در امسال تا 15 شهریور بیش از 4000 تن بوده است و 70 درصد مطالبات چایکاران شهرستان پرداخت شد.

جهانساز ضریب خودکفایی چای داخلی را 23 تا 25 درصد اظهار داشت و ادامه داد: احتیاج داخلی کشور 110 هزار تن است که بیش از 70 هزار تن آن باید با واردات تأمین گردد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر فراوری سالانه چای خشک کشور 25 هزار تن است. میزان واردات امسال تاکنون 15 هزار تن بوده است. سال گذشته 57 هزارتن واردات رسمی و مابقی به صورت غیررسمی به کشور صورت گرفت.

او با بیان اینکه رونق صنعت چای احتیاجمند یک عزم ملی است، اعلام نمود: در صورتی که دستگاه های اجرایی بخواهند چای داخلی مصرف نمایند، چای داخلی دست ما نمی ماند.

جهانساز با بیان اینکه حدود 7000 تا 8000 تن چای کشور دارای بازار خارجی است و راه خود را به صادرات باز نموده است، اعلام نمود: در حال حاضر 50 تا 60 هزار چایکار برای فراوری این محصول استراتژیک کوشش می نمایند و امسال حدود 19 هزار و 700 تن چای در داخل کشور فراوری گردیده است. ما ظرفیت داریم تا 50 هزار تن چای داخلی هم فراوری کنیم که تحقق این امر احتیاج به عزم ملی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واردات غیر رسمی 30 هزار تن چای در سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات غیر رسمی 30 هزار تن چای در سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید