نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت آبادان؛ تعویض های ناکار آمد مجیدی کمکی به آبی ها نکرد

به گزارش سلامت و زیبایی، خبرگزاری خبرنگاران- فرهاد مجیدی با تغییر سیستم هم نتوانست راه پیروزی را پیدا کند.

نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت آبادان؛ تعویض های ناکار آمد مجیدی کمکی به آبی ها نکرد

به گزارش سلامت و زیبایی، استقلال در بازی مقابل نفت آبادان پس از هفته ها دست به تغییر سیستم زد و با چینشی متفاوت راهی میدان شد. فرهاد مجیدی پس از هفته های طولانی تیمش را از سیستم 3 دفاعه دور کرد و استقلال در این بازی با نتیجه 433 راهی میدان شد تا کادرفنی این تیم به نقطه ای برسد که ترجیح دهد سیستمش را تغییر دهد اما این تغییر سیستم هم نتوانست استقلال را پس از سه تساوی متوالی به پیروزی برساند و شاگردان فرهاد مجیدی برای چهارمین بازی متوالی مقابل رقیب خود متوقف شدند تا از رقبایی مثل سپاهان بیش از پیش جا بمانند. استقلال قطعا تاوان این امتیازات از دست رفته را در هفته های آخر می دهد و ارزش این 8 امتیازی که در 4 هفته پیاپی از دست داد در هفته های پایانی بیشتر به چشم می آید.

پیش از بازی به این نکته اشاره نموده بودیم که استقلال مجیدی این روز ها با سیستم 3 دفاعه محبوبش به بن بست خورده و تغییر سیستم موقتا می تواند به این تیم یاری کند تا حداقل بعضی بازیکنان هجومی تیم مثل حسین زاده اوضاع بهتری داشته باشند و از آن رو هم به این نکته اشاره کردیم که این تغییر می تواند روی عملکرد دفاعی تیم استقلال هم تاثیر بگذارد و این اتفاقات هم دقیقا در این بازی رخ داد. استقلال روی خیلی از صحنه از لحاظ دفاعی ضعف ساختاری اش را نشان داد و روی یک ضربه ارسال از روی یک ضربه کاشته، گل خورد تا این گل ما را به یاد روز هایی در فصل گذشته بیاندازد که استقلال با سیستم 4 دفاعه بازی می کرد و از آن رو امیرحسین حسین زاده با پست نو خود به خوبی کنار آمد و استقلال از لحاظ خلق موقعیت اوضاع بهتری نسبت به هفته های گذشته داشت.

در ترکیب نو استقلال، روزبه چشمی به عنوان بازیکن پست 6 کنار مهدی مهدی پور حضور داشت و جلوتر از آن ها نیز آرش رضاوند به عنوان بازیکن پست 8 بازی می کرد. حضور روزبه چشمی در این پست قوت دفاعی خط میانی استقلال را بالاتر برده بود و مهدی پور و رضاوند روی صحنه های زیادی در موقعیت تک به تک قرار گرفتند و آزادی بسیار بیشتری برای حضور و شرکت در فرایند های هجومی داشتند.

یکی از نکات مثبت ترکیب نو استقلال تغییر شعاع حرکتی بازیکنی مثل حسین زاده بود، این بازیکن جوان از لحاظ هجومی اوضاع بهتری داشت، بهتر در موقعیت قرار می گرفت و علاوه بر این که توانست که گل تیمش را به ثمر برساند، چند موقعیت دیگر هم در اختیار داشت. حسین زاده در این ملاقات به عنوان بال سمت چپ بازی می کرد اما روی خیلی از صحنه ها با توجه به موقعیت توپ جا به جایی به سمت مخالف داشت و در کار های ترکیبی تیم شرکت می کرد. کوین یامگا هم در این ملاقات موقعیت های بسیار خوبی در اختیار داشت اما هیچ کدام از ضرباتش در حالت مساعدی به سمت دروازه زده نشد. در این بین اوضاع رودی ژستد هم به هیچ عنوان خوب نبود و این بازیکن به خوبی تغذیه نشد البته روی چند صحنه هم می توانست با بازیکنان هم تیمی اش حرکات ترکیبی را کامل کند، به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشت و فعلا باید برچسب یک خرید ناموفق روی رودی ژستد بزنیم.

با توجه به احتیاج استقلال به پیروزی فرهاد مجیدی می توانست امین قاسمی نژاد را در ترکیب تیمش بازی دهد و سیستم تیمش را به سمت 4231 ببرد تا در خط حمله این تیم از لحاظ فزونی عددی و کیفی اوضاع بهتری داشته باشد. امین قاسمی نژاد در سیستم سه دفاعه نتوانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد اما به نظر می رسید، با توجه به سابقه این بازیکن، قاسمی نژاد بتواند در این سیستم یاری بیشتری به استقلال کند. البته فرهاد مجیدی در این ملاقات خیلی دیر رودی ژستد را بیرون کشید و شاید اگر تغییرات خط حمله استقلال کمی منطقی تر و زودتر انجام می شد این تیم اوضاع بهتری پیدا می کرد...

یکی از مسائل بزرگ استقلال در این بازی ردن ضربات آخر بود. تیم مجیدی موقعیت های زیادی در این ملاقات از دست داد و از کوین یامگا گرفته تا مهدی مهدی پور هر کدام موقعیت های خوب زیادی را از دست دادند تا چهارمین مساوی متوالی استقلال در این فصل ثبت گردد. ناهماهنگی های موجود در ترکیب استقلال در این ملاقات تا حدودی به علت تغییر سیستم قابل توجیه است اما فرهاد مجیدی باید موضع خود را معین نمایند، اگر قصد دارند با همین سیستم ادامه دهند باید پای ناهماهنگی های موجود بایستند تا بازیکنان در قالب نو جا بیافتند و اگر هم قرار است باز هم به سمت سیستم 3 دفاعه حرکت نمایند باید شرایط را به سمتی نبرند که تیم بین سیستم سه دفاعه و چهار دفاعه معلق بمانند و شرایطی مشابه نیم فصل اول فصل گذشته برای تیم تکرار گردد.

استقلال هفته آینده در دربی تهران به مصاف پرسپولیس می رود و اگر تیم با همین سیستم 4 دفاعه به میدان برود به نوعی تصمیمش را برای ادامه فصل با این سیستم گرفته و باید انتظار بعضی ناهماهنگی ها در ترکیب این تیم را داشت و اگر آبی ها قصد داشته باشند با محافظه کاری به مصاف پرسپولیس بفرایند، به همان سیستم قبلی خود بر می گردند.

استقلال در نیمه دوم بازی با نفت آبادان در خلق موقعیت کاملا ناکام بود و به همین علت فرهاد مجیدی برای تغییر فرایند بازی ناچار شد رودی ژستد را از زمین بازی خارج کند. اما در اتفاقی عجیب مجیدی در شرایطی که ارسلان مطهری را روی نیمکت داشت ترجیح داد محمدرضا آزادی جوان را در دقیقه 74 وارد ترکیب کند تا فرایند تهاجمی تیمش را بهتر کند و مطهری که تجربه بسیار بیشتری از او داشت، از دقیقه 88 وارد زمین شد و طبیعی بود او در این دقایق کم نتواند کار خاصی انجام بدهد.

این اتفاق در شرایطی است که مطهری در بازی هایی که برای استقلال بازی نموده نمایش خوبی داشته ولی فعلا از دایره بازیکنان مورد نظر مجیدی خارج شده و به نظر می رسد مسائلی وجود دارد که سرمربی استقلال ترجیح داده از این بازیکن استفاده نکند.

این اولین تعویض عجیب مجیدی نیست، او یک بار در بازی با تراکتور یامگا را در پست مهاجم نوک قرارداد ولی وقتی متوجه شد این بازیکن کارایی لازم را در این پست ندارد، در نیمه دوم پست او را عوض کرد. بعلاوه یامگا در بازی با نساجی در پست بال راست بازی را شروع کرد اما وقتی مجیدی دید این بازیکن عملکرد خوبی در این پست ندارد، در نیمه دوم وریا غفوری را جانشین او کرد و یامگا به پست مهاجم سمت راست برگشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت آبادان؛ تعویض های ناکار آمد مجیدی کمکی به آبی ها نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت آبادان؛ تعویض های ناکار آمد مجیدی کمکی به آبی ها نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید