منشا در یک قدمی فولاد

به گزارش سلامت و زیبایی، گادوین منشا که دیگر شانسی برای ماندن در پرسپولیس ندارد، این روزها با پیشنهادهای جالبی از سوی دیگر باشگاه ها روبرو شد. در ابتدا گفته می شد استقلال خواستار جذب منشا است اما این خبر تایید نشد. ظاهرا خود منشا هم خیلی دوست داشت به پیکان برگردد اما باشگاه پیکان گفت نیازی به این بازیکن ندارد. با این شرایط، گادوین منشا باید به گزینه های دیگر فکر می کرد که ظاهرا با توجه به شرایطی که فولاد خوزستان دارد، این بازیکن در یک قدمی تیم افشین قطبی قرار گرفته است. تیمی که مشکل اقتصادی ندارد و البته از امکانات بالا و سرمربی باتجربه ای برخوردار است.

منشا در یک قدمی فولاد

وقتی لیست مازاد پرسپولیس برای نیم فصل دوم اعلام شد، همه از بودن نام گادوین منشا تعجب کردند. نام مهاجمی که در پیکان مثل یک ستاره درخشید و در پرسپولیس هم با وجود اینکه فرصت چندانی برای بازی، پیدا نمی کرد اما نمایش نسبتا خوبی داشت. منشا البته در پرسپولیس مثل پیکان نتوانست ستاره باشد اما به عنوان یک مهاجم سرعتی، کوشش زیادی می کرد و حریفان را آزار می داد. این مهاجم نیجریه ای هم در بازی های حساسی برای پرسپولیس و مخصوصا در لیگ قهرمانان آسیا گل زد اما همه این ها نتوانست برانکو ایوانکوویچ را متقاعد کند که او در پرسپولیس بماند و منشا را در لیست مازاد قرار داد. با اعلام لیست مازاد، خیلی ها فکر می کردند اشتباهی انجام شده اما اینطور نبود و منشا باید از پرسپولیس جدا می شد.

وقتی باشگاه پرسپولیس تایید کرد حضور منشا در لیست مازاد تیم، اشتباه نبوده، اعلام نمود تیم های خواستار این بازیکنان به باشگاه نامه بزنند و درخواست خود را ارائه دهند. با این اتفاق، خیلی زود خبر رسید باشگاه استقلال به دنبال جذب گادوین منشا است. مساله ای که عجیب نبود چراکه الحاجی گرو نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و خیلی زود از این تیم جدا شد. به همین دلیل استقلال به دنبال جذب یک مهاجم جدید بود که بحث گادوین منشا پیش آمد. شاید استقلال در ابتدا به دنبال جذب این بازیکن بود اما بدون شک آوردن بازیکنی از لیست مازاد پرسپولیس، می توانست طرفداران استقلال را ناراحت کند. به همین دلیل این بحث خیلی زود بسته شد و ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به پیشنهاد استقلال به خرید استقلال اعلام نمود: چنین پیشنهادی از سوی باشگاه استقلال مطرح نشده. همین یک جمله کافی بود تا دیگر باشگاه ها برای جذب گادوین منشا پا پیش بگذارند. -

صنعت نفت آبادان یکی از مهمترین باشگاه هایی بود که برای جذب گادوین منشا درخواست داده بود. صنعت نفت آبادان که این فصل با مشکل گلزنی روبرو است، می خواست با حضور منشا این مشکل را حل نماید اما باشگاه پرسپولیس با این درخواست چندان موافق نبود. بعد از آن هم بحث باشگاه های سایپا و پدیده مشهد به وجود آمد اما این باشگاه ها هم مسائل اقتصادی زیادی دارند. به هر حال، انتخاب مشتری برای گادوین منشا سخت شده بود که خبر رسید افشین قطبی سرمربی فولاد خوزستان از باشگاه خواست برای جذب منشا اقدام نمایند. پیشنهاد باشگاه فولاد به منشا رسید و او هم ظاهرا از این اتفاق استقبال کرد.

گفته می گردد گادوین منشا حتی به اهواز سفر کرد تا ضمن بازدید از امکانات باشگاه فولاد، مذاکرات لازم را با مسئولان این باشگاه انجام دهد. اینکه منشا به اهواز سفر نموده یا نه، از سوی باشگاه فولاد خوزستان تایید یا تکذیب نشد اما ظاهرا مذاکرات با این بازیکن خیلی خوب پیش رفت. بر این اساس، گفته می گردد احتمالا به زودی گادوین منشا، به باشگاه فولاد خوزستان می رود تا قرارداد رسمی اش را با این تیم امضا کند.

ظاهرا منشا برای این انتخاب که البته هنوز نهایی نشده، چند دلیل مهم دارد. اول اینکه سرمربی فولاد خوزستان تجربه بالای دارد و هم در پرسپولیس به قهرمانی رسیده و هم اینکه در تیم ملی ایران حضور داشت. مساله دوم و مهمتر هم بحث اقتصادی است. منشا که در باشگاه پرسپولیس با مسائل اقتصادی روبرو شده بود، دوست دارد تیمی را انتخاب کند که در این رابطه مسئله ای نداشته باشد. با توجه به اینکه باشگاه فولاد خوزستان همواره به عنوان یک باشگاه خوش حساب معروف بوده و نظم اقتصادی خوبی دارد، این مهاجم نیجریه ای ترجیح می دهد قرمزپوشان اهوازی را برای آینده فوتبالش انتخاب کند. با این شرایط به نظر می رسد قرارداد منشا با فولاد خوزستان را باید نهایی بدانیم، البته اگر تا زمان عقد رسمی قرارداد، مشکل خاصی پیش نیاید.

ZOOM

منشا بهتر است یا افشین؟

از زمانی که افشین قطبی سرمربی فولاد خوزستان شد، آرش افشین در تمرینات این تیم حضور پیدا کرد تا در صورت تایید قطبی به قرمزپوشان اهوازی ملحق گردد. آرش افشین حتی در اردوی کیش هم کنار فولادی ها حضور داشت و قرار بود قطبی در خصوص ماندن یا رفتن او بعد از این اردو تصمیم بگیرد. از آنجا که چند روزی از سرانجام اردوی فولاد خوزستان گذشته و هیچ خبری از امضای قرارداد با آرش افشین به گوش نمی رسد، بعید است او مورد تایید قطبی قرار گرفته باشد. البته شاید هم افشین قطبی منتظر است تا ببیند باشگاه فولاد خوزستان برای جذب مهاجم جدید چه اقداماتی انجام می دهد. اگر حضور گادوین منشا در فولاد خوزستان نهایی گردد، بدون شک آرش افشین دیگر هیچ امیدی برای ماندن در فولاد خوزستان نخواهد داشت اما اگر به هر دلیلی حضور منشا در فولاد منتفی گردد، باید دید افشین می تواند با این تیم ادامه دهد یا نه.

9-1

منبع: ایران ورزشی

به "منشا در یک قدمی فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشا در یک قدمی فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید