صنعت نمایشگاهی ایران به اندازه جایگاه خود رشد نکرده است

به گزارش سلامت و زیبایی، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نمایشگاهی اشتغال بالایی دارد اما به اندازه جایگاه خود رشد نکرده است. هیچ صنعتی به اندازه صنعت نمایشگاهی در راستا پیشرفت کشور تاثیرگذار نیست.

صنعت نمایشگاهی ایران به اندازه جایگاه خود رشد نکرده است

یحیی ابراهیمی در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار گشت، اظهار کرد: اگر مسائل صنعت نمایشگاهی برطرف شود درآمدزایی این صنعت تا 14 درصد رشد می کند. نمایشگاه محلی برای معرفی زیرساخت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری بوده و تا زمانی که نقش نمایشگاه ها به خوبی تبیین نشود اهداف ترسیم شده نیز به خوبی معرفی نخواهد شد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس اعلام نمود: طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود و در این جهت نیازمند همراهی مسئولان هستیم. ما به شرطی می توانیم به اهداف ترسیم شده خود دست یابیم که گام های موثری در راستای توسعه صنعت نمایشگاهی برداریم.

ابراهیمی تاکید کرد: در این حوزه نباید خودمان را با دنیا مقایسه کنیم. در ابتدا باید ضعف ها و نواقص را برطرف کرده و سپس از مقایسه خود با دنیا سخن بگوییم.

همچنین در ادامه این نشست عباس دنیاگیرزاده، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت نمایشگاهی باید از جناح بندی به دور باشد. زمانی می توانیم گامی موثر در جهت رونق صنعت نمایشگاهی برداریم که عادلانه و به دور از جناح ها سخن بگوییم.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مسائل از جمله اقتصاد مشکل داریم که باید با یاری یکدگیر مسائل را حل کنیم. گردشگری رویداد یکی از مهمترین شاخصه های صنعت نمایشگاهی است که باید به آن به عنوان یک صنعت سبز نگاه کنیم.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی شرح داد: صنعت نمایشگاهی اشتغال بالایی دارد اما به اندازه جایگاه خود رشد نکرده است. هیچ صنعتی به اندازه صنعت نمایشگاهی در جهت پیشرفت کشور تاثیرگذار نیست، چرا که سایر صنایع فقط در حوزه تخصصی خود فعال هستند، اما صنعت نمایشگاهی با تمامی صنایع در ارتباط است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنعت نمایشگاهی ایران به اندازه جایگاه خود رشد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نمایشگاهی ایران به اندازه جایگاه خود رشد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید