نرخ مرگ ومیر بچه ها در آمریکا بالاتر از سایر کشورهای ثروتمند جهان

به گزارش سلامت و زیبایی، محققان بیمارستان جان هاپکینز مریلند، نرخ مرگ و میر بچه ها را از سال 1961 تا 2010 در ایالات متحده و 19 کشور دیگر با شرایط مشابه اقتصادی از جمله کانادا، استرالیا، آلمان، ایتالیا و سوئیس بررسی کردند.

نرخ مرگ ومیر بچه ها در آمریکا بالاتر از سایر کشورهای ثروتمند جهان

در تمام این کشورها، کاهش میزان نرخ مرگ و میر در بین بچه ها ثبت شده بود. اما در روند کاهش در آمریکا در مقایسه با سایر کشورها کُندترین بود و حتی از دهه 1980 نسبت به سایر 19 کشور بالاتر بوده است.

در طول 50 سال مطالعه، روند آهسته کاهش در نرخ مرگ و میر بچه ها در آمریکا منجر به مرگ بیش از 600 هزار کودک بیشتر شده است.

در تمام کشورها، حدود 90 درصد مرگ و میر بچه ها در بین نوزادان و بچه ها 15 تا 19 سال اتفاق افتاده است. در آخرین مطالعه (2001- 2010) نوزادان در ایالات متحده در مقایسه با سایر همتاهایشان در سایر کشورهای ثروتمند 76 درصد بیشتر و بچه ها 1 تا 19 سال، 5 درصد بیشتر فوت کردند.

دلایل اصلی مرگ نوزادان در طول دهه اخیر، تولد زودهنگام و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد بود. در مقایسه با نوزادان سایر کشورهای تحت مطالعه، بچه ها آمریکایی سه برابر بیشتر به دلیل تولد زودهنگام و بیش از دو برابر به خاطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد جان شان را از دست می دهند.

دو دلیل اصلی مرگ در بین نوجوانان 15 تا 19 سال، تصادفات جاده ای و خشونت ناشی از اسلحه است. طبق گزارشات، نوجوانان آمریکایی در مقایسه با نوجوانان سایر کشورهای ثروتمند، دو برابر بیشتر به دلیل تصادفات جاده ای و 82 برابر بیشتر به دلیل خشونت ناشی از اسلحه می میرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نرخ مرگ ومیر بچه ها در آمریکا بالاتر از سایر کشورهای ثروتمند جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ مرگ ومیر بچه ها در آمریکا بالاتر از سایر کشورهای ثروتمند جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید