مذاکرات وزارتخانه های ایران و چین برای اجرای توافق 25 ساله

به گزارش سلامت و زیبایی، سیداحسان خاندوزی وزیر امور مالی و دارایی درباره اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر شروع توافق 25 ساله ایران و چین و انجام گفت وگوهای بین دستگاهی و وزارتخانه ای در راستای اجرای این توافق گفت: اجرایی شدن یک تفاهم بلند مدت 25 ساله مستلزم آن است که در سطح پایین تر و در سطح قراردادهای دستگاهی و بخشی قرار بگیرد.

مذاکرات وزارتخانه های ایران و چین برای اجرای توافق 25 ساله

وی ادامه داد: اکنون هر کدام از وزارتخانه ها به طور مثال صمت، نیرو، نفت و … در حوزه های مرتبط به خود با طرف چینی وارد مذاکره شده اند تا به یک قرارداد برسند و بعد از شروع این قراردادهاست که عملا سرمایه گذاری و رشد مدنظر ما، اجرایی خواهد شد.

وزیر امور مالی و دارایی تاکید نمود: براساس اطلاعات من تا به امروز این قراردادها به مرحله انعقاد نهایی و شروع اجرا نرسیده است و این موضوع مستلزم مذاکرات اولیه بود که در سفر اخیر امیرعبداللهیان به چین و صحبت هایی که با همتای چینی خود داشت، مقدمات لازم اجرا شده است.

خاندوزی به خانه ملت گفت: از این پس وزارتخانه ها هرکدام به تناسب قراردادهای حوزه خود ورود پیدا نموده و با جزئیات چند ساله و اینکه با چه قیمت و در چه سطح سرمایه گذاری انجام گردد، کار خود را شروع می نمایند.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز

به "مذاکرات وزارتخانه های ایران و چین برای اجرای توافق 25 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وزارتخانه های ایران و چین برای اجرای توافق 25 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید