شیفت شب؛ یائسگی زودرس به بار می آورد

به گزارش سلامت و زیبایی، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد زنانی که در شیفت شب کار می نمایند، 9 درصد بیش از سایرین یائسگی زودرس را تجربه می نمایند.

شیفت شب؛ یائسگی زودرس به بار می آورد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاری فارس به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد زنانی که در شیفت شب کار می نمایند، 9 درصد بیش از سایرین یائسگی زودرس را تجربه می نمایند.

براساس این پژوهش، کار کردن زنان در شیفت شب تخمدان ها را تحت تأثیر قرار می دهد و خستگی و استرس نیز به این شرایط دامن میزند.

به گفته نویسندگان این پژوهش، این تحقیق از جهت اینکه زنان جوانی که دچار یائسگی زودرس می شوند در معرض بیماری های قلبی و عروقی، پوکی استخوان و حتی مسائل حافظه نظیر آلزایمر هستند حائز اهمیت است.

در این مطالعه بیش از 22 هزار پرستار که سال ها در شیفت شب کار نموده و دچار اختلال خواب شده بودند تحت آنالیز قرار گرفتند.

کاهش میزان هورمون ملاتونین برروی تخمدان ها تأثیر منفی می گذارد؛ ملاتونین هنگام خواب به صورت طبیعی ترشح می گردد. عملکرد این هورمون در انسان به خوبی معلوم نیست، اما به نظر می رسد در تنظیم ریتم های شبانه روزی ارتباط داشته باشد.

دیوید استاک از دانشگاه دالوشی کانادا می گوید: میان ساعات کاری زنان و بروز یائسگی زودرس ارتباط مستقیم وجود دارد و زنانی که دچار این اختلال هستند بیش از سایرین در معرض سرطان سینه قرار دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "شیفت شب؛ یائسگی زودرس به بار می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیفت شب؛ یائسگی زودرس به بار می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید