رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: با وجود تحمل فشارهای تحریم اما صنایع توانسته اند از خدمات و تولیدات فناوری اطلاعات استفاده نمایند و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشند.

رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران

محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی سلامت و زیبایی، درباره ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در کشور گفت: در حوزه ICT ما نه در این چند سال گذشته بلکه 40 سال است که تحریم هستیم و تحریم در این حوزه موضوع جدیدی نیست.تحریم ها در بخش سخت افزاری به شرکت های رایانه ای فشارهایی وارد نموده است و کارها به سختی انجام می گردد اما باز هم روند کار رو به رشد است

وی تأکید کرد: خوشبختانه در زمینه نرم افزاری و خدمات رایانه ای شرکت ها توانسته اند تمامی نیازهای مردم را تأمین نمایند و به واسطه همین نیازها توسعه زیرساخت در این شرکت ها نیز ایجاد شده است و خدمات آنها به عنوان دانش بومی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در ادامه اعلام کرد: با وجود تحمل فشارهای تحریم اما صنایع توانسته اند از خدمات و تولیدات فناوری اطلاعات استفاده نمایند و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشند.

وی توضیح داد: این در حالی است که در تحریم های مالی علیه کشور ICT رشد 18درصدی داشته است و براساس اطلاعات و آمارها با وجود آنکه در بسیاری از بخش های مالی شاخص ها منفی شده اما در فناوری اطلاعات رشد داشته ایم. علت این امر این است که بخش عمده مصرف نمایندگان IT و ICT را مردم تشکیل می دهند و این فناوری برای مردم پیشرفت داشته است.

اثنی عشری در ادامه به مسائل پیش روی شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات گفت: یک مسئله ای که برای شرکت ها وجود دارد حضور آنها در نمایشگاه های خارجی است چرا که این سازمان یک تشکل خصوصی است که باید در نمایشگاه هایی شرکت نماینده صرفه مالی داشته باشند.

وی در انتها اعلام کرد: با وجود این موضوعات باز هم بازار اقتصاد دیجیتال بازاری است که همیشه پیشرفت می نماید و مسئله ای نمی تواند راه آن را سد کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید