جاده در انتظار فیس لیفت رانا؛ همه چیز درباره رانا پلاس

به گزارش سلامت و زیبایی، در آخرین فهرست افزایش قیمت منتشر شده محصولات ایران خودرو، بهای خالص رانا در کارخانه (بدون محاسبه مالیات، هزینه بیمه، شماره گذاری، عوارض و…) 93 میلیون و 140 هزار تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت خالص و جدید پژو 206 صندوقدار V8 به 93 میلیون و 360 هزار تومان رسیده است. حال با توجه به توضیحات ارائه شده توسط معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو، تعیین شد که این قیمت جدید مربوط به نسخه پلاس است.

جاده در انتظار فیس لیفت رانا؛ همه چیز درباره رانا پلاس

سلامت و زیبایی| پس از سمند که عنوان اولین خودروی ملی ایران خودرو را یدک می کشد، این شرکت دومین خودروی ملی خود را تحت عنوان رانا در سال 91 به بازار عرضه کرد. حالا قرار است ایران خودرو پس از نسخه پایه و مدل ELX، نسخه فیس لیفت این محصول را با نام رانا پلاس طی هفته های آینده به مشتریان خود تحویل دهد.

به گزارش سلامت و زیبایی، رانا پلاس که 26 تغییر نسبت به نسخه پایه خود دارد، عمده تغییرات آن به تزئینات داخلی خودرو مربوط می گردد. براساس گفته های سیدعلی قاضوی، مدیر پروژه خودروی رانا پلاس، گرین (دانه بندی) روی داشبورد (طرح دو گرین)، پنل جلو داشبورد، کنسول میانی خودرو به صورت یکپارچه با طرح جدید ارائه خواهد شد. همچنین کلید های شیشه بالابر جلو و عقب جدید، کلید تنظیمات آیینه ها و آیینه برقی، مجموعه دسته دنده و دسته راهنما و دسته برف پاک کن در نسخه رانا پلاس تغییر یافته است.

او گفته که جلو آمپر این خودرو دیجیتال است که قابلیت افزودن لوگوی سیستم های جدید مانند سیستم پایداری (ESC)، سیستم تنظیم باد تایر ها (TPMS) و سیستم فرمان برقی (ESP) و… را دارا است. همچنین غربیلک فرمان این خودرو هم دارای کلید های کنترل رادیو پخش و هم کروز کنترل است. هم چنین برای جلوگیری از صدای بیشتر، در موتور عایق صداگیر نصب و موکت صندوق عقب و قالپاق دارای طرح جدید است.

به گفته معاون تحقیقات و طراحی محصول ایران خودرو، رانا پلاس از نظر فنی تا حدوی نسبت به گذشته تغییر نموده و سیستم خنک کاری آن بهبود پیدا نموده است. همچنین امکاناتی بر مبنای استاندارد های جدید بر روی آن اضافه شده که می توان به چراغ روشنایی روز، جایگاه های جدید و… اشاره نمود.

براساس اظهارات مسئولان ایران خودرو قرار است که این محصول با ظرفیت روزانه 50 دستگاه فعالیت کندو در مجموع سالیانه 15 هزار دستگاه از این محصول به بازار عرضه گردد.

با این حال پیش بینی ها نشان می دهد که تا انتهای سال 13 هزار دستگاه از خودرو رانا پلاس فراوری گردد. در حال حاضر نیز بیش از دو هزار دستگاه از این خودرو فراوری شده و قرار است از مهر ماه سال جاری به مشتریان این خودرو تحویل داده گردد.

ایران خودرو در حالی رانا پلاس را در هفته های آینده به بازار عرضه می نماید که همچنان قرار است نسخه پیشین را نیز همزمان وارد بازار کند.

مدیران این شرکت می گویند که سیاست این خودرو بر اساس عرضه محصولات در بازه های قیمتی مختلف با ویژگی های متفاوت است. برای همین در کنار معرفی رانا پلاس فعلی، نسخه اتوماتیک پلاس و نسخه معمولی نیز عرضه خواهند شد تا مشتریان بتوانند بر اساس بودجه خود نسبت به خرید گزینه مناسب اقدام کنند.

به گفته مدیران ایران خودرو، در سال 1399 خانواده رانا در سه تیپ در بازار خودروی کشورحضور خواهد داشت.

بر اساس جدول افزایش قیمت منتشر شده توسط دستگاه های نظارتی، این بار قیمت مصوب رانا مشابه به پژو 206 صندوقدار قیمت گذاری شده است و این در حالی است که پیش از این، قیمت رانا LX اختلاف قابل توجهی را با 206 صندوقدار V8 داشت.

از همین رو بابک رحمانی، معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو، گفته که قیمت جدید اعلام شده برای رانا در جدول مورد نظر مربوط به نسخه جدید این خودرو است. در واقع رانا پلاس قیمتی شبیه به پژو 206 صندوقدار V8 دارد و دستگاه های نظارتی، نمونه جدید این خودرو را قیمت گذاری نموده اند.

رحمانی همچنین در ادامه گفته که در حال حاضر رانا پلاس به خاطر ارتقای کیفیتی، اضافه شدن امکانات و تغییر استاندارد ها قیمتی بالاتر نسبت به نسخه قبلی دارد و همچنین این ارتقا ها باعث شد تا رانا پلاس مشابه پژو 206 صندوقدار قیمت گذاری گردد.

در آخرین فهرست افزایش قیمت منتشر شده محصولات ایران خودرو، بهای خالص رانا در کارخانه (بدون محاسبه مالیات، هزینه بیمه، شماره گذاری، عوارض و…) 93 میلیون و 140 هزار تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت خالص و جدید پژو 206 صندوقدار V8 به 93 میلیون و 360 هزار تومان رسیده است. حال با توجه به توضیحات ارائه شده توسط معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو، معین شد که این قیمت جدید مربوط به نسخه پلاس است.

ایران خودرو برای رانا پلاس از همان موتور TU 5 سابقش استفاده نموده فقط با این تفاوت که این موتور در رانا LX و EL از نوع یورو 4 بود، ولی در رانا پلاس از نوع یورو 5 است.

سایر معینات عملکردی خودرو (مثل شتاب، حداکثر سرعت، مصرف ترکیبی) نیز تغییری ننموده است. البته وزن رانا پلاس بدلیل نصب تجهیزات اضافی، حدود 25 کیلوگرم سنگین تر از رانا ال ایکس شده است. با این حال پورمجیب، معاون تحقیقات ایران خودرو، در مردادماه 99 خبر داده بود که موتور EC 5 نیز در آینده ای نزدیک، روی رانا پلاس نصب خواهد شد.

خودروی رانا با همان طول 4292 میلی متر، عرض 1655 میلی متر، ارتفاع 1456 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2441 میلی متر ساخته شده است که برای تامین نیروى مورد احتیاج آن برای حرکت، از موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 105 اسب بخاری در دور موتور 5600 و همچنین گشتاور 142 نیوتن متری در دور موتور 4000 استفاده شده است که به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی متصل شده و می تواند حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت به همراه شتاب 12 ثانیه داشته باشد.

همچنین این احتمال مطرح است که ترمز دیسکی چرخ های عقب نیز براساس ارزان سازی های اخیر ایران خودرو جای خود را به نمونه کاسه ای داده باشد.

البته مدیران شرکت ایران خودرو اعلام نموده اند که سیستم شش دنده MT و AMT، فرمان برقی و نیز برخورداری از موتور EC5 در برنامه های فراوری آینده این خودرو واقع شده است که تا خاتمه سال جاری به عنوان نسخه سطح بالا (High Level) عرضه خواهد شد.

در خصوص امکانات این خودرو نیز، سیستم کروز کنترل بر روی این خودرو نصب شده، غربیلک فرمان دارای کلید های کنترل رادیو پخش است. هم چنین برای جلوگیری از صدای بیشتر، در موتور عایق صداگیر نصب و موکت صندوق عقب و قالپاق دارای طرح جدید است.

در این خودرو سیستم صوتی و هم بلندگو های داخل خودرو تقویت و به آن توییتر اضافه شده است. قطعات تزییناتی بیرون خودرو هم شامل، دستگیره ها و زه های جانبی هم رنگ بدنه (پک لوک) و جلوپنجره طرح جدید است. طرح چراغ ها نیز کاملا به روز بوده و جایگاه ها با روکش جدید اسپرت به همراه ایزوفیکس است.

منبع: فرادید

به "جاده در انتظار فیس لیفت رانا؛ همه چیز درباره رانا پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده در انتظار فیس لیفت رانا؛ همه چیز درباره رانا پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید