توصیه های شنیدنی پسر شماره یک آذریایجان شرقی

به گزارش سلامت و زیبایی، او یکی از نام آور ترین دانش آموزان آذربایجان شرقی است که نه تنها افتخار خانواده اش بلکه مردم استان اش را با سخت کوشی و مطالعه سرافراز نموده و نامبر وان استانش شده؛ او محسن راستکار، دارنده رتبه دو تجربی در کنکور سراسری است.

توصیه های شنیدنی پسر شماره یک آذریایجان شرقی

محسن راستکار متولد 79 است و مقطع دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز مشغول به تحصیل بوده است.

او با علاقه رشته تجربی را برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب نموده و می گوید اگر علاقه نباشد، مطالعه یک مبحث خاص به جای لذت بخش بودن، عذاب آور خواهد بود.

او معتقد است نقش مدرسه از نظر معلمان و برنامه ریزی تحصیلی در موفقیت او بسیار تاثیرگذار بوده است. نکته جالب آنکه او در کلاس ها و آکادمی های کنکور شرکت ننموده است اما معتقد است نمی توان تاثیر شرکت در کلاس های کنکور را نفی کرد.

او به خبرنگار سلامت و زیبایی گفته از آنجا که ضعفی در روند یادگیری حس نمی نموده و آموزش مدرسه برای او کفایت می کرد، نیازهای آموزشی ام را تنها با مراجعه به کتب یاری درسی رفع می نموده است.

دارنده رتبه تجربی در روزهایی که مدرسه می رفته، 6 تا 7 ساعت مطالعه داشته و ساعت مطالعه اش در روز تعطیل به 10 ساعت در روز می رسیده است.

او تاکید نموده که برای شرکت در آزمون کنکور، باید دانش پایه قوی باشد و از دوره دهم و دبیرستان مطالعه آغاز گردد او هم مطالعات اش را از همین مقطع آغاز نموده است.

راستکار گفته، شیوه مطالعه اش برای دروس مختلف متفاوت بوده است؛ به عنوان مثال برای درس هایی مانند فیزیک و شیمی، در مرحله نخست کتاب درسی و بعد کتب یاری درسی را مطالعه می نموده و پس از مدت کوتاهی، تست زنی می نموده است، اما تست زنی دروس حفظی مانند زیست شناسی را به چند روز بعد موکول می نموده است، چرا که تست زنی دروس حفظی نوعی مرور دوباره به شمار می آید.

او خاطرنشان نموده، نقش خانواده نه تنها در دوران کنکور بلکه در تمامی مراحل زندگی مهم بوده و خانواده او هم در فراهم کردن محیطی آرام و امید و انگیزه دهی در شرایط سخت کنکور نقش مهمی داشتند.

پیش از او البته خواهر دارنده رتبه 2 علوم تجربه در کنکور سراسری نیز در سال 91 رتبه 45 کنکور تجربی کسب نموده و همین شده یکی از عوامل موفقیت برادر چرا که تجربیاتش را در اختیار او گذاشته و مشاوره به او داده است.

وی با اشاره به درصد پاسخ دهی اش به دروس مختلف در کنکور سراسری تجربی اعلام کرد: درصد پاسخ دهی ام در درس ادبیات 68 درصد، عربی 84 درصد، دین و زندگی 84 درصد، زبان انگلیسی 89 درصد، علوم زمین 94 درصد، ریاضی 91 درصد و زیست شناسی 94 درصد و فیزیک و شیمی 100 درصد درصد بوده است.

دارنده رتبه دو کنکور تجربی هنوز تصمیم قطعی در مورد انتخاب رشته نگرفته اما در حال حاضر تصمیم گرفته رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کند.

وی به دانش آموزان پشت کنکور توصیه کرد، دانش آموزان به هیچ عنوان وارد فضای حاشیه، جو منفی کنکور و فضای رقابتی ناسالم نشوند و به آکادمی ها یا کلاس های وقت گیری که اکثر اوقات نیز مخرب هستند، اتکاء نکنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توصیه های شنیدنی پسر شماره یک آذریایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های شنیدنی پسر شماره یک آذریایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید