برنامه دولت سیزدهم برای احداث 80 مرکز ورزشی در شهرهای تازه

به گزارش سلامت و زیبایی، شرکت عمران شهرهای نو اعلام نمود: توسعه سخت افزاری و نرم افزاری ورزش در شهرهای نو با هدف ارتقا سلامت روحی و جسمی شهروندان و کاهش مقدار آسیب های اجتماعی و در نهایت افزایش حس تعلق خاطر ساکنان و کیفیت زندگی ایشان در دستور کار شرکت عمران شهرهای نو قرار گرفته است.

برنامه دولت سیزدهم برای احداث 80 مرکز ورزشی در شهرهای تازه

استفاده از ظرفیت شهرهای نو در جهت توسعه ورزش های همگانی، قهرمانی و پهلوانی از زمینه های ورود شرکت عمران شهرهای نو در این حوزه است. شهرهای نو در کنار کلان شهرها دارای فرصت های بی نظیری هستند که با توجه به زمین های در دسترس و گسترده می توانند بخشی از کمبودهای توسعه فضاهای ورزشی در کلان شهرها را پوشش دهند. در این زمینه، با در اختیار گذاشتن زمین های ورزشی و ساخت مراکز و تسهیلات ورزشی همانند استادیوم، سالن های چندمنظوره ورزشی، زمین های ورزشی روباز، راستاهای سلامت و پیاده روی در شهرهای نو، زیرساخت های لازم در این شهرها ایجاد خواهد شد.

ساخت 65 فضای ورزشی در شهرهای نو طی 4 سال گذشته

در این زمینه در چهار سال اخیر تعداد 65 فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در شهرهای نو احداث و به بهره برداری رسیده است. از مهمترین این مراکز ورزشی می توان به مجموعه ورزشی بین المللی چند منظوره شهر نو صدرا منطبق با استانداردهای بین المللی مورد تأیید AFC و به عنوان یکی از سالن های مناسب برگزاری تورنمنت های بین المللی، استخر غدیر شهر نو امیرکبیر، مجموعه ورزشی زنده یاد صفدری شهر نو هشتگرد، مجموعه ورزشی شهر نو بینالود، مجموعه ورزشی شهر نو عالیشهر، راستاهای دوچرخه سواری شهر نو سهند، استادیوم در حال احداث شهر نو نایبند و دهکده ورزشی سلامت در حال احداث در شهر نو سهند اشاره نمود که احتیاج به مراکز ورزشی در شرایط کنونی را تا حدود زیادی رفع ساخته است.

علاوه بر این موارد، استادیوم شهر نو فولادشهر به عنوان استادیوم اختصاصی باشگاه فوتبال ذوب آهن اصفهان با قابلیت برگزاری مسابقات مهم ملی و آسیایی، زورخانه حسین بن علی (ع) شهر نو اندیشه به عنوان نخستین زورخانه سنتی ورزش های پهلوانی و باستانی در شهرهای نو کشور و نیز مجموعه بین المللی کارتینگ شهر نو پرند با استانداردهای بین المللی از جمله فضاهای ورزشی فاخر در شهرهای نو هستند.

برنامه ساخت 80 فضای ورزشی تدوین شد

البته ساخت فضاهای ورزشی برای جمعیت آینده در شهرهای نو احتیاجمند تداوم است که برنامه احداث 80 فضای ورزشی سرپوشیده و روباز و 80 کیلومتر راستا سلامت (پیاده روی و دوچرخه سواری) در این شهرها تا سرانجام دولت سیزدهم تدوین شده است.

تیم های ورزشی شهرهای نو مختلف

تیم فوتسال شهر نو صدرا و حضور مستمر این تیم در بالاترین سطح فوتسال کشور، منجر به معرفی تعداد زیادی بازیکن فوتسال در رده های مختلف به تیم های ملی و بعلاوه ایجاد نشاط و انگیزه جهت فعالیت های همگانی بین شهروندان شده است. حضور تیم دوچرخه سواری شهر نو سهند در مسابقات کشوری و کسب مقام در رده های مختلف سنی موجب شکل گیری برند دوچرخه سواری و ورزش در شهر نو سهند شده است.

بعلاوه اهمیت موضوع ورزش موجب برندسازی شهر نو هشتگرد به عنوان شهر ورزش و هنر شده است که از نتایج مطالعات برنامه راهبردی این شهر نو نشأت گرفته است.

علاوه بر این، برگزاری رویدادهای مختلف از جمله همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط و اجرای طرح آوای ورزش در شهر نو گلبهار، مسابقات دوچرخه سواری در شهرهای نو سهند و بینالود و مسابقات ورزشی در سایر شهرهای نو از جمله اقدامات مؤثر در راستای توسعه ورزش حرفه ای و همگانی و نشاط شهروندان شهرهای نو بوده است.

برگزاری تورنمنت های بین المللی فوتسال در شهر نو صدرا

بعلاوه با توجه به افتتاح مجموعه بزرگ ورزشی صدرا و تجهیزات حرفه ای در سطح بین المللی، مقرر است با همکاری فدراسیون فوتبال، تورنمنت چندجانبه ای با حضور تیم های فوتسال خارجی در شهر نو صدرا برگزار شود.

در سرانجام باید گفت مشارکت با بخش خصوصی برای توسعه ورزش در شهرهای نو از اولویت های شرکت عمران شهرهای نو است، بعلاوه مجموعه شهرهای نو در کوشش است قهرمانان ورزشی را برای سکونت و فعالیت در این شهرها جذب کند. امید است با تداوم احداث فضاهای ورزشی در شهرهای نو هم در بُعد مجموعه های ورزشی بزرگ و هم در بُعد زمین های ورزشی روباز محله ای بتوان برای شهروندان عزیز شهرهای نو، از یک سو، سرانه های بالای فضای ورزشی را فراهم کرد و از سوی دیگر، خدمات ورزشی کارآمدی را ارائه داد تا نسلی از نیروهای سالم و تندرست ساخته شوند که بتوانند نقشی جدی در ساختن آینده ایران اسلامی ایفا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه دولت سیزدهم برای احداث 80 مرکز ورزشی در شهرهای تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت سیزدهم برای احداث 80 مرکز ورزشی در شهرهای تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید