نامزد پولیتزر به کتابفروشی ها می آید، مخالفت مادر با عروس دار شدن

به گزارش سلامت و زیبایی، تعیین محب علیان بازیگر و مترجم درباره فعالیت های اخیرش در حوزه ترجمه نمایشنامه به خبرنگاران گفت: دو نمایشنامه شام یکشنبه و چهارهزار مایل را از مدت ها قبل ترجمه نموده بودم که قرار است اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه شوند. نمایشنامه اولی نوشته دیانه گرانت نمایشنامه نویس شناخته شده کانادایی ساکن آمریکا و دومی نوشته ایمی هرتزوک است که سال 2013 نامزد جایزه پولیتزر شده است.

نامزد پولیتزر به کتابفروشی ها می آید، مخالفت مادر با عروس دار شدن

وی اضافه کرد: نمایشنامه شام یکشنبه سال جاری بعد از 5 سال انتظار توسط نشر دیبایه منتشر خواهد شد. این نمایشنامه برنده جایزه بهترین کمدی رمانتیک سال در تئاتر کانادا، بهترین درامالوگ و جایزه ادبی نمایشنامه نویسی شده است. خانم گرانت از پیش قراولان وبلاگ تئاتر در تورنتو است. وی همچنین از اینکه قرار است این نمایشنامه به زبان فارسی ترجمه گردد از من تشکر و ابراز خرسندی نموده است. پیش از این شام یکشنبه به زبان ایتالیالی ترجمه و اجرا شده است.

این مترجم درباره داستان این نمایشنامه بیان کرد: شام با یکشنبه فضایی کمدی رمانتیک دارد و ماجرای زندگی پسر جوانی است که قصد ازدواج دارد اما مادرش ویولت که تاکنون دوبار ازدواج نموده و هر دو ازدواجش منجر به طلاق شده است نسبت به ازدواج فرزندش حساسیت بسیاری نشان می دهد و هر دختری را که او انتخاب می نماید برای ازدواج فرزندش مناسب نمی داند. فضاسازی این درام به جامعه ایران بسیار نزدیک است بنابراین مخاطبان ایرانی ارتباط بسیار خوبی می توانند با اثر برقرار نمایند. این کتاب در قالب مجموعه درام دنیا زیر نظر اصغر نوری منتشر می گردد.

محب علیان درباره ترجمه نمایشنامه چهارهزار مایل نیز شرح داد: نمایشنامه چهارهزار مایل نوشته ایمی هرتزوگ است که نامزد جایزه پولیتزر سال 2013 بوده و یک کمدی موقعیت است. این نمایشنامه داستان دوچرخه سواری است که چهارهزار مایل را رکاب می زند تا به منطقه ای برسد که در آن مادربزرگش خانه هایی را به مسافران بین راهی اجاره می دهد. این دوچرخه سوار با خانواده اش مشکلاتی دارد که در طول اثر بیان می شوند. چهارهزار مایل اثری دیالوگ محور است و روایت در آن بین گذشته و حال در حال بازگو شدن است. این نمایشنامه قرار است توسط نشر افراز وارد بازار کتاب گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نامزد پولیتزر به کتابفروشی ها می آید، مخالفت مادر با عروس دار شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد پولیتزر به کتابفروشی ها می آید، مخالفت مادر با عروس دار شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید