رفعتی: درخواست افزایش دستمزد داوران را داده ایم، کمیته انضباطی فضای مجازی را رصد می نماید

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: اگر در فضای مجازی توهینی به وجود بیاید مسئولیتش با باشگاه است، کمیته انضباطی هم خیلی خوب فضای مجازی را رصد می نماید.

رفعتی: درخواست افزایش دستمزد داوران را داده ایم، کمیته انضباطی فضای مجازی را رصد می نماید

به گزارش خبرنگار ورزشی سلامت و زیبایی، داود رفعتی در حاشیه مراسم هم اندیشی مسئولان کمیته داوران و سرمربیان و کاپیتان های تیم های لیگ رجحان درباره استفاده از سیستم VAR به صورت آفلاین در بازی پرسپولیس و پدیده، گفت: بازی ها را فیلمبرداری و در آموزش داوران استفاده می کنیم. این برنامه را آفلاین جلو می رویم و در بازی استقلال هم استفاده خواهیم کرد تا مجوزهای فیفا را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که با استفاده از سیستم VAR به صورت آفلاین، بازی ها متوقف خواهد شد؟ گفت: اصلا بازی ها متوقف نمی گردد.

رفعتی ادامه داد: فیفا به ما اعلام ننموده که آنلاین استفاده کنیم. مکاتبه کردیم که نرم افزار ما را ببینند، قرار است جلسه ای برگزار گردد که سیستم آفلاین ما را ببینند تا به نتیجه برسیم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: این سیستم در بازی استقلال و تراکتورسازی هم به صورت آزمایشی اجرا شده بود. در اسفندماه یک کلاس آموزشی هم برگزار می کنیم که اشتباهات را آنالیز کنیم.

وی درباره حضور یاری داوران خط در بازی های نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: جای قرار دریافت داوران قسمتی از زمین است که نقطه کور داور وسط است و بیشتر خطاها آنجا صورت می گیرد، اگر توپ به گل برود و داور و یاری داور نبیند او متوجه می گردد، ضمن اینکه به یاری داور هم یاری می نماید. در محوطه هجده قدم می تواند خطاهایی که در دیدش هست را پنالتی اعلام کند ولی در هر حال تصمیم نهایی با داور است.

رفعتی درباره این موضوع که بعضی مربیان درباره دستمزد پایین داوران صحبت نموده اند توضیح داد: شاید دستمزد شما هم پایین باشد، در جامعه همه دستمزدها پایین است و برابری وجود ندارد، ما از آقای تاج و بهاروند درخواست می کنیم که درباره دستمزد داوران افزایشی داشته باشیم.

رئیس دپارتمان داوری در انتها درباره این موضوع که مربیان و بازیکنان بعد از بازی ها در صفحات مجازی به داوران اعتراض می نمایند، گفت: وظیفه باشگاه ها هست که صفحات و گروه های مجازی را کنترل نمایند. الان یک باشگاه را کمیته داوران در این باره جریمه نموده است. این موضوع مثل هواداری است که در استادیوم فحاشی می نماید و تیم محروم می گردد. اگر در فضای مجازی توهینی به وجود بیاید مسئولیتش با باشگاه است. کمیته انضباطی هم خیلی خوب فضای مجازی را رصد می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رفعتی: درخواست افزایش دستمزد داوران را داده ایم، کمیته انضباطی فضای مجازی را رصد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفعتی: درخواست افزایش دستمزد داوران را داده ایم، کمیته انضباطی فضای مجازی را رصد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید