کد رهگیری مسکن رایگان است

به گزارش سلامت و زیبایی، تعداد معاملات صورت گرفته مسکن در تهران کاهش یافته است. در تیر سال جاری 5.1 هزار معامله صورت گرفته که نسبت به خرداد افت 0.6 درصدی و نسبت به تیر پارسال کاهش 63.9 درصدی داشته است.

کد رهگیری مسکن رایگان است

با این حال اما آژانس های مسکن با هر نوع معامله از مردم مبالغ متفاوتی را به بهانه کد رهگیری دریافت می نمایند. آیا دریافت پول بابت کد رهگیری قانونی است؟

رئیس اتحادیه املاک تهران به سلامت و زیبایی گفت: کد رهگیری مانند مُهر زدن آژانس های املاک در قراردادهاست. یعنی آنها باید کد رهگیری را بدون هیچ هزینه اضافی به مردم ارائه بدهند.

مصطفی قلی خسروی شرح داد: دریافت پول بابت تحویل کد رهگیری به معامله گران غیرقانونی است و مطالبه پول اضافی برای دریافت کد رهگیری معنایی ندارد.

او اعلام کرد: آژانس های املاک بابت هر نوع معامله تنها حق دارند 9 درصد مالیات همراه با ارزش افزوده را دریافت نمایند. بنابراین کد رهگیری از قدیم الیام رایگان بوده و هست.

بازار مسکن همچنان راکد است

براساس گزارش ایسنا در شهریور سال جاری معاملات مسکن راکد بوده و چنگی به دل نزده است. دلیل رکود در بازار مسکن چیست؟ معامله گران گفتند همزمانی چند عامل از جمله تغییر دولت، وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، کاهش قیمت سیمان و فولاد، طرح دولت برای ارایه زمین و مصالح مقرون به صرفه قیمت و برنامه شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده، بازار را در شرایط انتظار قرار داده است.

براساس گزارش معاملات مسکن در تیر ماه سال جاری بیشترین واحد هایی که معامله شده هم تا پنج سال ساخت بوده و منطقه پنج تهران با سهم 14.4 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است.

در تیر سال جاری میانه قیمت یک متر مربع خانه در تهران به نرخ 30 میلیون تومان رسیده که نسبت به خرداد 1.3 درصد رشد نموده است. بعلاوه منطقه ها 10 و 2 به ترتیب با اختصاص سهم های 10.4 و 9.6 درصادی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

برای مطالعه بیشتر گزارش چه خانه ای بخریم را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "کد رهگیری مسکن رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کد رهگیری مسکن رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید