طرز تهیه پیراشگی اسفناج خانگی

به گزارش سلامت و زیبایی، درست کردن پیراشکی کمی زمان گیر است اما خوردن آن بسیار لذت بخش است و خستگی را از تنتان در می آورد. پیراشکی اسفناج یک غذای فوق العاده برای مهمانی ها و مناسبت های خاص یا گذراندن تعطیلات در کنار خانواده است

طرز تهیه پیراشگی اسفناج خانگی

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از نمناک

مواد لازم:

تخم مرغ بزرگ دو عدد

شیر پرچرب یک دوم پیمانه

خامه ترش یک چهارم پیمانه

نمک دریایی دو قاشق چای خوری

آرد شیرینی پزی (الک شده)چهار پیمانه

مواد لازم برای تهیه فیلینگ پیراشکی اسفناج

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

بیکن(خرد شده)150 گرم

پیاز کوچک(ریز خرد شده)یک عدد

قارچ500 گرم

برگ اسفناج (درشت خرد شده)ده پیمانه

طرز تهیه خمیر پیراشکی

مرحله اول

تخم مرغ ها، شیر، خامه ترش، نمک و یک دوم پیمانه آب را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و با کمک همزن دستی یا لیسک هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سه و سه چهارم پیمانه از میزان آرد دستور جدا کنید و داخل کاسه بریزید و با کمک یک قاشق چوبی هم بزنید. خمیر به دست آمده نه کاملا خیس و نه کاملا خشک است اما در هیچ قسمتی از آن نباید گلوله آرد تشکیل شده باشد یا قسمتی از آرد مخلوط نشده باقی بماند.

مرحله سوم

آرد را با دستانتان ورز دهید تا خمیر حالت چسبنده پیدا کند و به هم بچسبد. در انتها آن را به صورت یک توده گرد در میان کاسه قرار دهید.

مرحله چهارم

روی یک سطح تمیز مثل کابینت یا یک تخته آرد بپاشید. خمیر را روی آن قرار دهید و مجددا با دستانتان ورز دهید. اگر خمیر به سطح می چسبید، می توانید تا یک چهارم پیمانه به آن آرد اضافه کنید. در آخر خمیر باید یک دست و انعطاف پذیر باشد.

مرحله پنجم

خمیر را به صورت گلوله جمع کنید و یک کاسه را به صورت وارونه روی آن قرار دهید یا روی آن را با فویل پلاستیکی کاملا بپوشانید. سپس اجازه دهید خمیر به مدت یک تا دو ساعت استراحت کند.

طرز تهیه فیلینگ

مرحله اول

داخل یک ماهی تابه متوسط روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله متوسط رو به پایین قرار دهید تا روغن داغ شود. بیکن را داخل ماهی تابه بریزید و هم بزنید تا رنگ آن قهوه ای طلایی شود و کمی برشته شود. این مرحله حدودا هفت تا ده دقیقه طول می کشد. سپس بیکن ها را (با کمک قاشق مناسب) داخل یک کاسه متوسط بریزید.

مرحله دوم

دوباره ماهی تابه را روی گاز با شعله متوسط قرار دهید و اسفناج ها را داخل آن بریزید. به مدت سه دقیقه اسفناج ها را هم بزنید تا رنگ قهوه ای طلایی پیدا کنند. سپس اسفناج ها را داخل کاسه بریزید.

مرحله سوم

ماهی تابه را دوباره روی شعله متوسط رو به بالا قرار دهید و قارچ ها را داخل آن بریزید. چند دقیقه یک بار ماهی تابه را بلند کنید و آن را تکان دهید. بعد از گذشتن پنج تا هشت دقیقه قارچ ها قهوه ای و ترد می شوند.

مرحله چهارم

اسفناج ها را داخل ماهی تابه بریزید و تابه را تکان دهید تا زمانی که اسفناج ها پخته و له شوند و ماهی تابه کاملا خشک شود. این فرآیند پنج تا هفت دقیقه زمان می برد. محتویات تابه را داخل کاسه بیکن بریزید و با قاشق بسیار آهسته مواد را مخلوط کنید تا مواد داخل کاسه له نشوند. اجازه دهید محتویات کاسه خنک شوند.

توجه کنید که شما می توانید مواد فیلینگ را دو روز زودتر آماده کنید اما حتما آن را داخل ظرف در بسته و درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه پیراشکی

مرحله اول

خمیر را با کمک چاقو یا کاردک به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. روی یک تخته یا سطح صاف کمی آرد بپاشید و یک چهارم خمیر را روی آن قرار دهید. روی سه چهارم باقی مانده کمی آرد بپاشید و آن را با فویل پلاستیکی بپوشانید.

مرحله دوم

با کمک وردنه، خمیر روی تخته را صاف کنید تا ضخامت آن کمتر از سه میلی متر شود. می توانید در هر مرحله ای که خمیر حالت چسبنده پیدا کرد، کمی آرد روی آن بپاشید.

مرحله سوم

با کمک یک قالب گرد یا حتی یک کاسه دایره های هم اندازه از خمیر جدا کنید. خمیر اضافه مانده را با دست به شکل یک گلوله کوچک جمع کنید و آن را به باقی مانده خمیرِ داخل کاسه اضافه کنید و دوباره روی آن را بپوشانید.

مرحله چهارم

یک تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید و با چنگال کمی مخلوط کنید سپس یکی از خمیر های گرد را بردارید و با نوک انگشت یا قلم مو به لبه های آن تخم مرغ بمالید. دقت کنید که تمام محیط دایره با تخم مرغ پوشانده شود.

مرحله پنجم

یک قاشق غذاخوری از مواد فیلینگ را بردارید و در یک سمت خمیر دایره ای قرار دهید. خمیر را از سمت خالی بلند کنید و روی قسمت پر قرار دهید. لبه ها را کمی به سمت بیرون بکشید و روی هم فشار دهید تا به هم بچسبند. شکل نهایی پیراشکی یک نیم دایره است.

مرحله ششم

یک چنگال بردارید و داخل کمی آرد فرو کنید سپس با کمک چنگال لبه های به هم چسبیده آرد را هاشور بزنید. این فرآیند را روی خمیر های دایره ای باقی مانده انجام دهید.

مرحله هفتم

باقی مانده خمیر داخل کاسه را بردارید و همین مراحل را انجام دهید. در مجموع 50 پیراشکی آماده می شود.

مرحله هشتم

یک قابلمه بزرگ بردارید و داخل آن آب بریزید و بگذارید روی شعله گاز به دمای جوش برسد. وقتی جوشید کمی نمک به آن اضافه کنید و بسته به اندازه قابلمه، شش الی هشت عدد از پیراشکی های آماده را داخل آن بیاندازید. خمیر ها حدودا دو دقیقه باید داخل آب شناور بمانند تا رویه آن ها کمی شفاف و چروک شود.

مرحله نهم

یک ماهی تابه متوسط بردارید و داخل آن یک قاشق غذاخوری کره بریزید و روی شعله متوسط بگذارید تا زمانی که کره قهوه ای رنگ شود. خمیرهای پیراشکی را از داخل آب جوش بردارید و مستقیم داخل کره قهوه ای رنگ بیاندازید. وقتی یک روی پیراشکی قهوه ای-طلایی شد آن را برگردانید. هر دو طرف باید قهوه ای و ترد باشند. این مرحله حدودا سه دقیقه زمان می برد. پیراشکی را داخل بشقاب سرو قرار دهید و باقی مانده کره را روی آن بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید. با باقی مانده کره و خمیرهای پیراشکی این کار را تکرار کنید.

مرحله دهم

پیراشکی ها را به همراه خامه ترش و پیاز کاراملی سرو کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه پیراشگی اسفناج خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیراشگی اسفناج خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید