سازمان جهانی بهداشت: اُمیکرون اثربخشی واکسن را کاهش می دهد

به گزارش سلامت و زیبایی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: سویه اُمیکرون با سرعت بیشتری منتقل می گردد، اثربخشی واکسن را ضعیف می نماید اما موجب بروز علائم خفیف در بیمار می گردد.

سازمان جهانی بهداشت: اُمیکرون اثربخشی واکسن را کاهش می دهد

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، سازمان دنیای بهداشت روز گذشته (یکشنبه) گفت: سویه اُمیکرون نسبت به دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و اثربخشی واکسن را کاهش می دهد اما طبق شواهد اولیه نمی تواند موجب بروز علائم شدید بیماری در فرد گردد.

سویه دلتا که اوایل امسال برای اولین بار در هند شناسایی شد عامل بیشتر عفونت های کروناویروس در دنیا بوده است. اما شناسایی سویه اُمیکرون در آفریقای جنوبی که دارای تعداد زیادی جهش است کشورهای دنیا را بر آن داشت تا ممنوعیت سفر برای کشورهای جنوب آفریقا اعمال نمایند و مجدد محدودیت های داخلی اجرایی نموده تا توسعه آن را کاهش دهند.

بنابر اعلام سازمان دنیای بهداشت، سویه اُمیکرون از 9 دسامبر در 63 کشور شناسایی شده است. بعلاوه انتقال سریع این سویه از کروناویروس در آفریقای جنوبی که دلتا شیوع کمتری دارد و در انگلیس که دلتا سویه غالب است، مشاهده شده است.

اما در گزارش این سازمان تاکید شده کمبود اطلاعات به این معنی است که نمی توان گفت آیا اندازه انتقال سویه اُمیکرون به این علت است که کمتر در برابر واکنشهای ایمنی آسیب پذیر است، قابلیت انتقال آن بالاتر است یا ترکیبی از هر دو فاکتور است.

هرچند شواهد موجود حاکی از آن است که سویه اُمیکرون می تواند تاثیر واکسن بر ویروس و جلوگیری از انتقال آن را کاهش دهد.

منبع: فرارو

به "سازمان جهانی بهداشت: اُمیکرون اثربخشی واکسن را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: اُمیکرون اثربخشی واکسن را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید