روسیه درخواستِ پناهندگی مورالس را تکذیب کرد

به گزارش سلامت و زیبایی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: آقای مورالس یا هیچ نماینده ای از طرف وی، از دولت فدراسیون روسیه درخواست پناهندگی نکرده است.

روسیه درخواستِ پناهندگی مورالس را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل سلامت و زیبایی، به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که اوو مورالس که از سمت ریاست جمهوری در بولیوی اعلام برکناری کرده، از روسیه تقاضای پناهندگی نکرده است.

پسکوف در پاسخ به سئوال سلامت و زیبایی در این باره گفت: آقای مورالس یا هیچ کننده ای از طرف وی، از دولت فدراسیون روسیه درخواست پناهندگی نکرده است.

سخنگوی کرملین یادآور شد که در روسیه امیدوارند حل و فصل اوضاع در بولیوی بر اساس قانون و بدون دخالت کشور های ثالث انجام شود و این مسئله ای است که از سوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام شده و موضع گیری رسمی مسکو است.

به گفته وی، حوادث اخیر در کشور بولیوی تاثیری بر سفر اواسط ماه نوامبر ولادیمیر پوتین به برزیل برای شرکت در نشست سران گروه بریکس نخواهد داشت و این سفر طبق برنامه ریزی قبلی انجام خواهد گرفت.

حوادث رخ داده در بولیوی شبیه یک کودتای کارگردانی شده است

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که آمادگی دولت قانونی بولیوی برای یافتن راهکار سازنده برای حل و فصل مسائل سیاسی-اجتماعی در این کشور بر اساس گفتگو، به فرایند اوضاعی بر اساس سناریو اجرای یک کودتای کارگردانی شده تبدیل شده و موج خشونت ها از طرف مخالفان اجازه نداد تا اوا مورالس، دوران ریاست جمهوری قانونی خود را به پایان برساند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اوضاع فعلی در این کشور آمریکای لاتین موجب نگرانی شدید مقامات مسکو شده است.

دربیانیه وزارت خارجه آمده است: ما از تمامی نیرو های سیاسی در بولیوی می خواهیم تا با عقل سلیم و مسئولیت پذیری راهکار خروج از شرایط کنونی بر اساس صلح، آرامش، ارجحیت قانون و تضمین حقوق کلیه شهفرایندان و منافع اقتصادی این کشور که با آن ها روابط محبت آمیز و همکاری متقابلاً سودمند داریم پیدا کنند. ما امیدواریم که این رویکرد مسئولانه از سوی همه اعضای جامعه جهانی، از جمله همسایگان بولیوی در منطقه آمریکای لاتین و کشور های تاثیرگذار غیرمنطقه ای و سازمان های بین المللی انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روسیه درخواستِ پناهندگی مورالس را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه درخواستِ پناهندگی مورالس را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید