جوانسازی پوست صورت با سنجد

به گزارش سلامت و زیبایی، باشگاه خبرنگاران/ سنجد یکی از میوه های بسیار مفید و دارای طبع خشک و سرد است که برای درمان بیماری های گوناگون تاثیر زیادی دارد. درخت سنجد به 3 نوع تقسیم بندی می شود که دو نوع آن مانند هلاگنوس و هیپوفار در ایران موجود است.

جوانسازی پوست صورت با سنجد

ویتامین های C موجود در سنجد برای درمان نرمی یا پوکی استخوان، پیشگیری از سرماخوردگی یا آنفلوانزا، درمان درد گلو، سرفه و تب مفید است. از دیگر خواص سنجد می توان به رفع تکرر ادرار در زنان و مردان اشاره کرد.

طبق مطالعات علمی انجام شده، سنجد برای آرامش روحی و روانی بسیار مفید است و باعث افزایش کلاژن یا رفع چین و چروک صورت می شود.

اگر دچار ریزش مو هستید، چند عدد از برگ های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید و بعد از له شدن، روغن زیتون را روی سر خود مالش دهید تا باعث خارش پوست سر و افزایش مو هایتان شود. فیبر موجود در سنجد برای کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری تاثیر زیادی دارد. برخی از افرادی که به مسائل قلبی- عروقی دچار هستند با مشورت پزشک خود می توانند از مقدار کمی سنجد استفاده کنند.

روزانه چه میزان باید از سنجد استفاده کرد؟

شیرینی موجود در سنجد جایگزین مناسبی برای قند و شکر است که بیماران دیابتی می توانند از آن استفاده کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که نباید در مصرف سنجد زیاده روی کرد و حد تعادل آن روزانه یک قاشق غذا خوری پودر سنجد یا یک چهارم لیوان سنجد خشک است.

سنجد سموم موجود در روده و معده را از بین می برد و برای درمان اسهال بچه ها می توان از آن استفاده کرد، اما باید بدانیم که مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد یبوست خواهد شد.

اگر در زمان قاعدگی دچار خون ریزی های شدید هستید یا بعد از اتمام این دوران لکه هایی می بینید از روز سوم یا پنجم شروع عادت ماهانه از مصرف سنجد غافل نشوید.

متخصصان بر این عقیده هستند که کلسیم موجود در سنجد برای رشد و تقویت استخوان های جنین تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث جلوگیری یا کاهش احتمال ابتلای بانوان باردار به پوکی استخوان خواهد شد.

تمامی افراد در جامعه بشری به نوعی با استرس و اضطراب های ناشی از مسائل زندگی به خصوص مسائل مادی روبرو می شوند که همین امر به راحتی باعث کاهش یا تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، به همین علت بهترین راهکار برای رفع این موضوع مصرف متعادل سنجد در طول روز است.

منبع: همگردی

به "جوانسازی پوست صورت با سنجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانسازی پوست صورت با سنجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید