فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم در آستارا

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم توسط 600 هنرمند گلیم باف این شهرستان اطلاع داد.

فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم در آستارا

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، پردل امیری نژاد چهارشنبه 27 فروردین ماه 99 ضمن اعلام این خبر گفت: بیشتر هنرمندان گلیم باف در روستای عنبران فعالیت می نمایند و هر مترمربع گلیم، به قیمت 700هزار ریال به فروش می رسد.

او اعلام کرد: در سال گذشته، 72 هزار مترمربع گلیم در آستارا فراوریشده اما به دلیل تعطیلی نمایشگاه های نوروزی، بخشی از فراوریات گلیم بافان به فروش نرسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا ادامه داد: در سال گذشته 2میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به 12 هنرمند صنایع دستی آستارا اختصاص یافته بود و در سال جهش فراوری، حمایت از هنرمندان تداوم خواهد یافت.

او گفت: 250 هنرمند صنایع دستی در آستارا بیمه هستند و برند سازی گلیم دهکده صنایع دستی عنبران، تشکیل سازمان مردم نهاد برای فراوری کیفی و بازاریابی صنایع دستی با راه اندازی محل عرضه آن ها در بازار قدیم میوه و تره بار در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا است.

امیری نژاد توضیح داد: بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و بیش از یک هزار هنرمند در این شهرستان در 15 رشته صنایع دستی فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا

به "فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماهانه 6هزار مترمربع گلیم در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید