آنالیز راهکارهای جبران خسارات ناشی از سرمای استان مازندران در دولت

به گزارش سلامت و زیبایی، جلسه دیدار مجمع نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (دوشنبه) برگزار گردید.

آنالیز راهکارهای جبران خسارات ناشی از سرمای استان مازندران در دولت

به گزارش سلامت و زیبایی، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به مسائل و مسائل مردم استان مازندران ناشی از بارش برف و سرمازدگی اخیر در این استان گفت: بارش شدید برف و سرما خسارات و آسیب های زیادی به مردم و به خصوص کشاورزان این استان وارد کرد که این موضوع را در یکی از جلسات هیات وزیران مطرح خواهم کرد تا تصمیمات لازم برای جبران این خسارات اتخاذ گردد.

معاون اول رییس جمهور استان مازندران را از استان های مهم کشور برشمرد و گفت: استان مازندران نقشی ملی در بخش های مختلف مالی نظیر گردشگری و کشاورزی در کشور ایفا می نماید و مسائل و مسائل آن نیز باید با همین رویکرد و با نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیری با اشاره به جاذبه های بی نظیر استان مازندران در بخش گردشگری اظهار داشت: باید با تکمیل زیرساخت های استان، شرایطی فراهم گردد تا مردم ایران و گردشگران خارجی بتوانند به شکلی مناسب از جاذبه های کم نظیر طبیعی این استان بازدید نمایند.

معاون اول رییس جمهور اضافه نمود: البته حضور انبوه گردشگران در استان مازندران و سایر استانهای شمالی کشور به خصوص در ایام تعطیلات باعث ایجاد فشارها و مسائلی برای مردم استان می گردد که ضروری است با فراهم نمودن و تکمیل زیرساخت های لازم این مسائل را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

جهانگیری استان مازندران را از استان های اصلی در بخش کشاورزی توصیف و اظهار داشت: استان مازندران یکی از استانهایی است که بار اصلی تامین احتیاجهای کشاورزی کشور را بر دوش می کشد و نقش مهمی در تامین محصولات غذایی کشور بر عهده دارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه از سالیان گذشته تصمیم گرفته شده بود که در استان های شمالی کشور نظیر استان مازندران نباید صنعت ایجاد گردد، اظهار داشت: امروز دیگر این تصور وجود ندارد و با وجود تعداد فراوان دانشجویان و جوانان تحصیلکرده جویای کار در این استان، باید به دنبال توسعه صنایع سازگار با محیط زیست همچون صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات در این استان ها باشیم چرا که این صنایع علاوه بر سازگاری با محیط زیست می تواند فرصت های شغلی متعددی پیش روی جوانان قرار دهد.

جهانگیری همچنین با اشاره به بعضی محدودیت های استان مازندران گفت: یکی از مهمترین محدودیت های استان عدم تکمیل زیرساخت ها در حوزه راه است که تا کنون شخصا چندین بار از راستا های مواصلاتی مختلف به سمت شمال کشور بازدید کرده ام و از نزدیک فرایند پیشرفت این پروژه ها را پیگیری کرده ام که امیدوارم با تامین منابع لازم و اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران، شاهد بهره برداری هرچه سریعتر و امکان استفاده مردم از این راستاها باشیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه جاده فیروزکوه به سوادکوه با اعتباری نه چندان زیاد قابل تکمیل است، گفت: دولت کوشش می نماید تا با تامین اعتبار مورد احتیاج، این پروژه را به اتمام برساند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مسائل استان مازندران که از سوی نمایندگان مردم این استان در جلسه مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست این موضوعات را بصورت جزء به جزء مورد آنالیز قرار دهد و در جلساتی با حضور نمایندگان مردم این استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه این مسائل را پیگیری نمایند.

جهانگیری گفت: مشکل ناپایداری گاز در استان مازندران نیز همیشه جزو مسائل اصلی این استان بوده و گاز در فصل سرما با افت فشار روبرو می گردد که تنها راه چاره آن تکمیل خط لوله انتقال گاز دامغان به نکاء است که دولت حتماً آن را به طور جدی پیگیری خواهد نمود.

وی همچنین با یادآوری مشکل بعضی شهرستان های استان مازندران در مورد تامین آب شرب، بر ضرورت سرعت بخشیدن به فرایند اجرا و تکمیل سد هراز تاکید نمود و گفت: این سد از پروژه های اولویت دار کشور است و وزارت نیرو نیز با جدیت آن را دنبال می نماید.

در این جلسه معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز با بیان اینکه برگزاری جلسات معاون اول رییس جمهور با مجامع نمایندگان استان ها آثار خوبی در حل و فصل مسائل استان ها دارد، گفت: در این جلسات معمولا مسائل اصلی استان ها مطرح می گردد و در نهایت به جمع بندی قابل قبولی دست پیدا می کنیم.

استاندار مازندران هم در این نشست وفاق و همدلی دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی را یکی از مزیت های خوب این استان برشمرد و گفت: این همدلی و صمیمیت تا کنون نقش پراهمیتی در حل مسائل استان داشته است.

وی به ارائه گزارشی از شرایط استان مازندران در بخش های مختلف پرداخت و با اشاره به سرمای اخیر و آسیب های ناشی از آن، مهمترین و اصلی ترین دغدغه های استان در بخش های مختلف را عنوان کرد.

نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از معاون اول رییس جمهور به خاطر سفر های متعدد به استان های مختلف کشور و بازدید و پیگیری مسائل از نزدیک، سفر چندین باره دکتر جهانگیری برای پیگیری پروژه های مربوط به جاده ها و راه های منتهی به استان های شمالی کشور را مورد تمجید قرار دادند.

مسائل ناشی از برف شدید اخیر، سرمازدگی محصولات کشاورزی، قطع گاز، تامین آب شرب، حل مشکل پسماندها و فاضلاب و تکمیل زیرساخت های استان مازندران بخصوص در حوزه های حمل و نقل و گردشگری از اصلی ترین موضوعاتی بود که نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی به آن پرداختند و خواهان توجه هرچه بیشتر دولت برای حل این مسائل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز راهکارهای جبران خسارات ناشی از سرمای استان مازندران در دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راهکارهای جبران خسارات ناشی از سرمای استان مازندران در دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید