انواع کفپوش برای قسمت های مختلف خانه

به گزارش سلامت و زیبایی، طرح ها و ابتکارات زیبای هنری نباید فقط به دیوارهای خانه شما محدود شوند. روش های بسیاری برای تاثیرگذاری زیبایی و طراحی در تمام بخش های خانه وجود دارد. از لامپ ها و سیستم نورپردازی گرفته تا مبلمان و اثاثیه، هر قطعه از فضای کلی منزل شما میتواند متاثر از یک قریحه هنری باشد،خصوصاً کف خانه که بیشتر در معرض دید افراد قرار میگیرد. پس بگذارید نیم نگاهی به این طرح های زیبا و الهام بخش بیاندازیم و دریابیم که چگونه میتوان کفپوش آشپزخانه، حمام یا ورودی را طوری طراحی کنیم که بسیار جذابتر و خیال انگیزتر جلوه نماید. در ادامه به انواع طرح های متنوع برای کفپوش قسمت های مختلف خانه پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

انواع کفپوش برای قسمت های مختلف خانه

فرش با بافتی شبیه به لباس زمستانی

فرش هم میتواند یک نمای چهارخانه شکل مثل انواع کفپوش ها ارائه نماید و مناسب اتاق های نشیمن و اتاق بازی بچه ها باشد. فرشی که در تصویر زیر مشاهده میکنید طرحی شبیه بافت لباس های زمستانی دارد و فضا را نسبتاً گرم و صمیمی میکند.

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از زیباترین و شکیل ترین نوع کفپوش است که مراقبت از آن هم ساده میباشد. این کفپوش بسیار با دوام است و نمایی هوشمندانه به محیط میبخشد.

کاشی های کوچک شش ضلعی با نقوش رنگی

گاهی اوقات بهتر است از کفپوش با طرح های کوچک استفاده نماییم، مخصوصا در اتاق های کوچک. طرح های هندسی و خوش فرم باعث میشوند اتاق روشن تر جلوه نماید و جذابیت و جنبش نیز در فضا افزایش یابد.

ایجاد نقطه کانونی متناقض با استفاده از سبک مدیترانه ای

شما میتوانید با روش درست اجرای کفپوش, طرحی منحصر به فرد ایجاد نمایید, طرحی که یک نقطه کانونی و مهم به فضا بیافزاید. نگاهی به این نقطه الهام گرفته شده از طرح های مدیترانه ای بیاندازید. این کفپوش بسیار زیباست و طرح آن به نحوی ست که باعث شده این فضا در مقایسه با نبود این طرح بسیار شیکتر و خاص تر باشد.

کف سازی مورب با تایل های باریک و بلند

برای داشتن یک طرح شیک و خاص حتما از محیطی که در آن از کفپوش مورب استفاده شده ایده بگیرید. این طرح برای یک نمای مدرن عالی میباشد . کفپوشی که در تصویر زیر مشاهده میکنید به رنگ تیره است و به حفظ نمای منظم و خاص این حمام یاری شایانی کرده و مطابق مد روز است.

کفپوش با طرح های شبیه به روکش مبلمان

یک طرح الهام گرفته از روکش هایی که دارای طرحهای مربعی شکل به همراه یک پوشش نرم و زیبا میباشند, میتواند برای فضای اتاق شما یک طرح ماژولار ارائه دهد بدون اینکه احتیاجی به پوشاندن تمام فضای کف و انجام تغییرات زیاد باشد.

ایجاد یک نقطه کانونی به سبک معاصر

تصویر زیر یک نمونه جذاب دیگر از اینکه چگونه میتوانید از کفپوش و تایل برای کفپوش خانه و ایجاد یک فضای هرچه زیباتر و هنری تر استفاده نمایید, در اختیار شما میگذارد. فقط کافیست نگاهی به طرح کانونی که در وسط این کفپوش ساده سنگی ایجاد شده بیاندازید.

استفاده از کفپوش و تایل سفارشی مطابق سلیقه افراد

اگر میخواهید کفپوش متفاوتی داشته باشید میتوانید از تایل های سفارشی در طرح های دلخواه جهت ایجاد یک کفپوش منحصر به فرد بهره ببرید. این کفپوش قطعا یک حس شخصی به فضای خانه شما می افزاید که برگرفته از ایده شما میباشد.

کفپوش چهارخانه قرمز و سفید

این طرح کلاسیک بخاطر اینکه یک پوشش شیک ایجاد مینماید برای اشپزخانه و حمام بسیار مناسب است. البته از ترکیب رنگ های متفاوت میتوان برای این کفپوش استفاده نمود اما رنگ های سفید و قرمز و طرح سفید و مشکی رایج تر میباشند.

فرش چند رنگ

تصویر زیر نمونه ای از یک فرش رنگارنگ برای اتاق غذاخوری است. در صورت تمایل میتوانید از طرح هایی متنوع تر برای ایجاد فضایی شادتر در خانه خود بهره مند شد.

کفپوش بامبو

بامبو کاربردی چند منظوره دارد و دوستدار طبیعت میباشد. کفپوش بامبو مناسب حمام, آشپزخانه, اتاق خواب و اتاق نشیمن است و با هر نوع دکوراسیونی که تصور کنید ترکیب و هماهنگ میگردد.

کفپوش مراکشی

این کفپوش ها دارای طرح های مراکشی هستند و فضایی پرهیاهو در حمام ایجاد مینمایند. این طرح ها برای دیوارپوش نیز بسیار خوش فرم و خوش نما هستند و حتی برای استفاده در پشت وان حمام به عنوان پس زمینه جهت جلوگیری از نفوذ آب نیز مناسب میباشند ولی استفاده از آن ها به تنهایی برای تزئین کف حمام مناسب نیست.

کفپوش بتنی

استفاده از بتن برای کفپوش اتاق امری کاملا عادی و قابل اجراست، اما استفاده از طرح های شبیه به بتن باعث ایجاد راحتی و آسایشی که به هنگام استفاده از کف بدان احتیاج دارید، میگردد.

کفپوش چوب پنبه ای

چوب پنبه متریالی ست که میتوان از آن در ساخت کفپوش استفاده نمود. کفپوش چوب پنبه ای, کفپوشی بسیار خوب برای آشپزخانه میباشد که با طرح های متنوع مانند چهار خانه ای یا تایل و حتی به صورت قطعات چند وجهی قابل استفاده میباشد.

سنگ فرش در لابی یا ورودی خانه

برای تجربه همراهی با طبیعت و ایجاد یک فضای ورودی قافلگیر کننده از سنگ فرش در لابی خود بهره ببرید. گرچه از نظر تکنیکی یک کفپوش استاندارد و به روز نیست اما نمایی زیبا ایجاد میکنند.

کفپوش وینیل

وینیل نوعی پلاستیک مخصوص و یکی از معروفترین مواد برای ساختن تایل جهت کف سازی یا کاشی کاری محسوب میگردد و در انواع طرح ها, شکل ها و رنگ ها وجود دارد و همین امر باعث شده به یکی از انتخاب های چند منظوره و بصرفه در بین سایر مصالح تبدیل گردد.

آجرهای سفالی

نمونه ای جذاب و هیجان انگیز از مصالح مورد استفاده در خارج از ساختمان که در داخل ساختمان نیز استفاده میگردد آجر است. پیش تر آجرهای سفالی در خارج از خانه کاربرد داشتند اما در داخل آن نیز میتوانند حضور داشته باشند. فقط کافیست به برجستگی و جاذبه ای که به فضای خانه می افزاید نگاهی بیاندازید.

کاشی های کوچک گرد

این کاشی های کوچک به اندازه یک سکه میباشند و باعث ایجاد برجستگی و حالت جذاب در حمام یا آشپزخانه یا حتی اتاق نشیمن میشوند و در رنگ های سفید، مشکی یا حتی آبی کم رنگ برای پوشش فضاهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرند.

کاشی های مربعی کوچک براق

این نوع کاشی نیز میتواند یک انتخاب دیگر برای کف سازی مکان مورد نظر باشد. این قطعات مربعی کوچک در طرح ها و رنگ های متنوعی ارائه میشوند که شما میتوانید با خلاقیت آنها را به کار ببرید و نمای مورد نظر خود را اجرا نمائید.

پورسلین یا کاشی چینی

اگر به دنبال یک مدل سنتی تر هستید پورسلین را امتحان کنید و از اتاق نشیمن زیبا و رسمی ای که با این تایل کاملا متفاوت کف سازی شده لذت ببرید.

کفپوش با طرح زیگ زاگ

اگر یک طرح جامع و صحیح داشته باشید میتوانید یک چیدمان بسیار خاص برای کف فضای مورد نظر پیاده سازی نمایید. به عنوان نمونه این حمام کوچک با طرحی کاملا متفاوت به صورت زیگ زاگ در نظر گرفته شده است.

کفپوش با طرح های هندسی

اکنون به شما یکی از نمونه های طرحهای دارای اشکال هندسی را معرفی میکنیم که از طرح قبلی استفاده شده در حمام اقتباس شده و این بار در راهرو و لابی مورد استفاده قرار گرفته که بیشتر با سبک خانه های سلطنتی هماهنگ است. از این طرح میتوانید حتی برای گوشه های دنج خانه نیز استفاده نمایید.

تایل های اسپانیایی

با استفاده از تایل های اسپانیایی در کف ساختمان میتوانید فضا و سبک اسپانیایی را به خانه خود منتقل نمائید. از این روش میتوان برای تغییر ظاهر آشپزخانه یا ورودی بیرونی خانه نیز استفاده نمود.

تایل های بزرگ

اگر یک ظاهر کاملا یکدست و خاص در نظر دارید، بهتر است از تایل های بزرگ از هر جنسی استفاده نمایید. با چنین انتخابی فضای کف خانه بیانگر یک کف سازی حرفه ای میگردد که محیط اتاق را بازتر جلوه میدهد.

سرامیک ساب وی

آنچه در اینجا میبینید کف سازی با استفاده از سرامیک subway است که یک انرژی قوی و جاذبه ای به روز به این آشپزخانه مدرن بخشیده است. رنگ های تیره برای کفپوش خانه مناسب میباشند چون به خوبی فضا را خنثی میکنند.

منبع: ساختمانچی

به "انواع کفپوش برای قسمت های مختلف خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کفپوش برای قسمت های مختلف خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید