مهمان نوازی و مردم داری برند مردم مهدی شهر است

به گزارش سلامت و زیبایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: مهمان نوازی و مردم داری برند مردم مهدی شهر است.

مهمان نوازی و مردم داری برند مردم مهدی شهر است

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان، مهدی جمال در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ایل سنگسری، با بیان این مطلب اضافه نمود: این جشنواره حاصل مشارکت و همدلی بخش خصوصی و دولتی بود.

او با بیان اینکه این جشنواره در نوع خود بی بدیل بود، گفت: هفت رویداد ملی در کشور معین شد و یکی از این رویدادها به استان سمنان و جشنواره ملی ایل سنگسری اختصاص یافت.

جمال با قدردانی از حمایت های استاندار سمنان و معاون سیاسی امنیتی استانداری از برگزاری این جشنواره، اضافه نمود: تبدیل استان از معبر به مقصد از اهداف این اداره کل است و در کوشش هستیم تا گردشگری را با اجرای رویدادها توسعه دهیم.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در مراسم اختتامیه جشنواره گفت: همدلی بین تیم اجرایی جشنواره و مجموعه میراث فرهنگی زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کرد.

منصور بیرقی با بیان اینکه فشار کاری بالایی برای برگزاری این جشنواره در سه ماه گذشته داشتیم، اضافه نمود: معرفی ظرفیت های ایل سنگسری و ایجاد نشاط و توجه به جوانان، برند سازی پوشاک، ایجاد وحدت و همدلی، رونق مالی و توسعه گردشگری منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری سمنان نیز در این نشست در سخنانی گفت: از حضور انگیزه بخش مردم در این جشنواره ملی ممنونم.

حبیب الله خجسته پور با بیان اینکه جشنواره ها ابزاری برای رونق گردشگری هستند و منجر به رونق اقتصاد کشور می شوند، اضافه نمود: این جشنواره با هدف توسعه گردشگری استان برگزار گردید و با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان، جشنواره های بیشتری در استان برگزار می گردد.

او با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره های ملی را دارد، گفت: نقطه عطف برگزاری این جشنواره وحدت و همدلی بین مردم، بخش دولتی و خصوصی و… بود.

او اضافه نمود: اوج وحدت و همدلی در این جشنواره سه روزه دیده شد و امیدواریم الگویی برای برطرف مسائل کشور باشد.

در سرانجام این مراسم فنون بافت و برپایی گوت (سیاه چادر ایل سنگسری) به شماره 2011 و کوچ ایل سنگسری به شماره 2012 در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد و از پرونده این آثار و 12 نان مهدی شهر که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است رونمایی شد.

رونمایی از تمبر جشنواره ملی ایل سنگسری، نمارش (نمایش پوشش و لباس ایل سنگسری) از دیگر برنامه های روز اختتامیه جشنواره بود.

پرواز پاراگلایدر، رژه گروه های مختلف عشایری، رژه اسب سواران، رونمایی از المان شهدای عشایر، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و فرش دستباف سنگسری، برگزاری جشن امامت و اجرای نورافشانی، نشست تخصصی پوشاک دست بافته ها و فرش سنگسری، اجرای برنامه های شاد و متنوع، اجرای موسیقی بومی محلی و برنامه های شاد و بچگانه، برپایی سیاه چادرهای عشایری، اجرای مسابقات ورزشی بومی محلی، اجرای همایش پیاده روی خانوادگی، جشنواره غذا و تجلیل از برترین های جشنواره غذا در محل هتل سنگسر از جمله ویژه برنامه های جشنواره ملی ایل سنگسری در سه روز برگزاری این جشنواره ملی بود.

رونمایی از دو کتاب آنالیز نقوش کهن در هنر ایل سنگسری و پوشاک و دست بافته ها در ایل سنگسری تالیف حسن پاکزادیان، فستیوال خودروهای آفرود، پخش زنده و مستقیم ویژه برنامه ها از شبکه سمنان و شبکه شما، شرکت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان و دبیر جشنواره و مدیران کمیته ها در نماز آدینه مهدی شهر از دیگر برنامه های جشنواره ملی ایل سنگسری بود.

منبع: میراث آریا

به "مهمان نوازی و مردم داری برند مردم مهدی شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمان نوازی و مردم داری برند مردم مهدی شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید