سفری تصویری به دره ها و کلیساهای باستانی ماترا

به گزارش سلامت و زیبایی، ایتالیا به دلیل پیشینه غنی تاریخی خود، مملو است از شهرها و دهکده های کوچک و بزرگی که از دل تاریخ سربرآورده اند. شاید قدمت بعضی از آنها به اولین حضور انسان روی زمین بازگردد. شهری که به آن سفر خواهیم کرد، از چنین تاریخچه ای برخوردار است. جایی که تاریخ و طبیعت دست به دست هم داده و زیبایی لطیفی را به نمایش گذارده اند.

سفری تصویری به دره ها و کلیساهای باستانی ماترا

ماترا (Matera)، در ناحیه بازیلیکاتا (Basilicata) و در جنوب ایتالیا واقع شده است. این جا حقیقتاً جواهری است کوچک، آن هم به دلیل پیشینه تاریخی غنی و زیبایی ذاتی که در خود نهفته دارد. ساسّی(Sassi)، شهر زیبای کوچکی است که در این منطقه واقع شده و تاریخچه آن به دوران انسان های غارنشین بازمی شود. انسان هایی که در دل غارهای این منطقه مسکن گزیده بودند، دیر زمانی است که از صفحه روزگار محو شده اند، اما خانه های آنها تا به امروز نیز قابل مشاهده است و در میان کلیساهای باشکوه و خیابان های سنگفرش شده این جواهر زیبا، جایی برای خود، دست و پا نموده اند. تصاویری که در ادامه برای شما آماده کردیم، ماحصل کوشش عکاسی است که اوایل سال جاری چند روزی را در این منطقه به گشت و گذار مشغول بوده است. تصاویری که شاید گوشه ای از زیبایی های پنهان و آشکار این منطقه را به نمایش بگذارند.

نمای شهر از پنجره آپارتمان

مه لطیف شامگاهی که کلیسای جامع را در بر گرفته است

خیابان های سنگفرش شده

منظره ای از بالکن

کلیسایی بر فراز دره

کلیسای مدونا (Madoona De Idris)

سبک معماری خاص خیابان های این منطقه

درخشش رنگ ها در هنگام غروب آفتاب بر فراز کلیسای جامع

رودی که در دل دره می خروشد

از فراز صخره

اما اگر روزی گذرتان به این منطقه افتاد، اقامت در هتل های حجاری شده در دل سنگ را از دست ندهید. جایی که حسی متفاوت و فراموش نشدنی را برای تان به یادگار خواهد گذاشت. زندگی در غار به شیوه انسان های نخستین اما با امکانات و تجمل انسان های قرن 21، شاید این همان چیزی باشد که گروهی از بازدیدکنندگان مشتاق را سرذوق بیاورد. امیدوارم از این سفر نیز لذت برده باشید. منبع Raritynewsمنبع: کجارو

به "سفری تصویری به دره ها و کلیساهای باستانی ماترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری تصویری به دره ها و کلیساهای باستانی ماترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید